• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • En del av oss

[quote=76016062][quote-nick]Michaelaj skrev 2015-11-17 22:15:03 följande:[/quote-nick]

Hej! 

Jag är i vecka sex och skulle gärna vilja följas åt med flera andra gravida.

Vi bor i Stockholm och har en dotter som är född i feb 2014. Hon älskar bebisar, så vi får se hur det blir när hon får en egen :)

[/

Välkommen! När har du BF?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Y o L o

Va kul, jag har också en dotter född feb -14. Var går du på Mvc? Hur mår du?

Michaelaj skrev 2015-11-17 22:15:03 följande:

Hej! 

Vi bor i Stockholm och har en dotter som är född i feb 2014. Hon älskar bebisar, så vi får se hur det blir när hon får en egen :)

• Mamacitaa
    Michaelaj skrev 2015-11-17 22:15:03 följande:

Hej! 

Grattis o välkommen :)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • maaammaaa

Hej, jag är inte gravid men jag har gått genom 3 lyckade graviditeter och fått 3 friska och starka barn, vilket iofs kan vara genetiskt. Jag följde några bra råd, använd seaband mot illamående, undvik allt koffein för det kan orsaka missfall, träna rätt och en liten dos kreatin varje dag kan vara bra och ät ordentligt med protein. Undvik vissa kryddor fänkål anis bockhornsklöver i övermått då de kan störa hormonerna. Däremot är de bra för riklig mjölkavsöndring efter graviditeten.

• M A F H H

Hej, vill också vara med. :3

Jag är gravid med första barnet och är beräknad den 1 juli. Är alltså i vecka 8 nu. 

• Rosen5824
    M A F H H skrev 2015-11-18 11:22:25 följande:

Hej, vill också vara med. :3

Jag är gravid med första barnet och är beräknad den 1 juli. Är alltså i vecka 8 nu. 

Vad roligt! Välkommen! 
  • ebe91

Gissar att jag är den enda som tycker att tiden går alldeles för fort nu? V 10 idag, hjääälp! Vart tog tiden vägen? Minns att med sonen kändes varje vecka jääääättelång. Tror det beror på att jag nu inte är mentalt redo för ett till barn, att dela mig mellan två. Vi kämpar ju just nu för fullt med att få sova på nätterna, hur ska ett till barn få ta den plats den behöver. Tur det är 30 veckor kvar så jag hinner komma in i det mentalt iaf, o göra mig redo.

• Y o L o

Ja tror du gissar rätt. Jag vill snabbspola till kub så jag får veta om allt är ok därinne. Sen har jag nog inte så bråttom :)

Va jobbigt att inte få sova ordentligt, där har vi varit bortskämda. Dottern har i stort sett alltid sovit bra. Det känns lite skrämmande inför detta barn, tänk om det blir tvärt om nu.

ebe91 skrev 2015-11-18 11:44:11 följande:

Gissar att jag är den enda som tycker att tiden går alldeles för fort nu? V 10 idag, hjääälp! Vart tog tiden vägen? Minns att med sonen kändes varje vecka jääääättelång. Tror det beror på att jag nu inte är mentalt redo för ett till barn, att dela mig mellan två. Vi kämpar ju just nu för fullt med att få sova på nätterna, hur ska ett till barn få ta den plats den behöver. Tur det är 30 veckor kvar så jag hinner komma in i det mentalt iaf, o göra mig redo.

• sasaj

En fråga. Någon som har jobbat nattskift när ni var gravida? Eller nu?

Jag har det och vet inte riktigt hur jag ska klara det mådde illa hela natten och slutade med att jag fick springa och spy på morgonen

• alexis06

hej igen var i fredags på gravid introduktionen, det var trevlig men inte nåt nytt sen jag va gravid sist.
    Tänkte höra om det är flera som har frossa på kvällen?
    I börja trodde jag att jag höll på att bli sjuk men inte då, har kollat tempen och den ligger normalt. 
    Har införskaffat en värme kudde som jag har i sängen för att in frysa så mycket. 
    Jag minns inte att jag hade frossa i förra grav. 
    morgonillamåendet är som förra grav. 
    Nu väntar jag bara på att tiden ska gå har inskrivning 11 dec.

Svar på tråden BF juni/juli