• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • Luttiis
    alexis06 skrev 2015-11-18 12:54:20 följande:

hej igen var i fredags på gravid introduktionen, det var trevlig men inte nåt nytt sen jag va gravid sist.

Tänkte höra om det är flera som har frossa på kvällen?

I börja trodde jag att jag höll på att bli sjuk men inte då, har kollat tempen och den ligger normalt. 

Har införskaffat en värme kudde som jag har i sängen för att in frysa så mycket. 

Jag minns inte att jag hade frossa i förra grav. 

morgonillamåendet är som förra grav. 

Nu väntar jag bara på att tiden ska gå har inskrivning 11 dec.

Jag har frossa!! Kan sitta med myskläder och två filtar men fryser fortfarande!
  • DLR

Hej hallå!

Nu känner jag mig gravid. Har varit borta i ett par dagar på grund av illamående, trötthet och feber. Sonen smittade mig lagom till sitt kalas. Har känt mig helt apatisk och konstant "åksjuk". Har liksom haft illamående upp i halsen hela tiden, men aldrig spytt. Har även varit sanslöst slö och trött.

Måste ta ikapp här inne, känns som att jag missat massor. Nya SN och nya "samtal". KUL! :)

Frossa har jag haft sedan dagen innan jag plussa. En obehaglig frossa. Den är liksom "djup". Kan inte förklara. Det enda som funkar på riktigt är ett varmt bad. Det blir som att det värmer enda in.

Har även en värmekudde som hjälper LITE, men inte som ett varmt bad. Blir typ ett varm bad per dag nästan. Är det okej?

Utöver att jag mått skit (att vara gravid och sjuk är så tungt) så bokade jag tid för inskrivning idag efter att ha varit på VUL och sett vår lilla "kycklinghjärta" som min sambo kallade det.
    Han var i extas när han fick se hjärtat ticka, får sms från jobbet då o då med hjärtor och gulliga kommentarer som visar hans glädje.

Juste, fick Lergigan Comp utskrivet idag. Blir dock att ta det vid akuta tillfällen bara. Vill helst härda ut då jag verkar ha fått magkatarr (därav mitt illamående som eskalerar dagligen) på köpet och måste äta omeprazol dagligen. Vill inte ta mediciner i onödan så att säga.

• Hoppas7910

Hej alla!

Tycker dagarna går såå långsamt! Är bara i 5+4 idag och det känns som en evighet till det bokade VUL:et nästa onsdag.

Väldigt orolig för att graviditeten ska ha avstannat igen för jag tycker inte jag har så mkt symptom. Tänker mest på att brösten nästan är som vanligt.. Lite ömma bröstvårtor bara. Har alltid växt som tusan tidigare.

Dock är jag trött som fasen och en del frusen.

Det jag tänkte kolla med er är hur ert humör är? Själv är jag på ett hemskt humör.. Arg för allt! Stackars sambon gör i princip allt fel just nu.

Sen är min mage helt förstörd också, gasig och så svullen.

Blev ett väldigt långt inlägg nu.. Hoppas ni orkar läsa!

• DLR
    Hoppas7910 skrev 2015-11-18 15:31:14 följande:

Hej alla!

Tycker dagarna går såå långsamt! Är bara i 5+4 idag och det känns som en evighet till det bokade VUL:et nästa onsdag.

Väldigt orolig för att graviditeten ska ha avstannat igen för jag tycker inte jag har så mkt symptom. Tänker mest på att brösten nästan är som vanligt.. Lite ömma bröstvårtor bara. Har alltid växt som tusan tidigare.

Dock är jag trött som fasen och en del frusen.

Det jag tänkte kolla med er är hur ert humör är? Själv är jag på ett hemskt humör.. Arg för allt! Stackars sambon gör i princip allt fel just nu.

Sen är min mage helt förstörd också, gasig och så svullen.

Blev ett väldigt långt inlägg nu.. Hoppas ni orkar läsa!

Jag brukade känna frustration över mitt PMS som är väldigt besvärlig. Väldigt lik bipoläras berg och dal bana. Den här graviditeten visade mig att mitt PMS har inget jämfört med dessa gravid hormoner. Tycker synd om min sambo. Och mig själv haha!

Jag är så sjukt känslig och det går upp och ner snabbt! Lite läskigt!

Frusen är jag med! Extremt frusen skulle jag säga. Knappt så lager på lager räcker. Börjar undra hur jag ska klara av vintern :(

Brösten känner jag knappt av. Ungefär som du beskriver det. Och när jag var gravid med min son var det tvärtom.
  • DLR
    M A F H H skrev 2015-11-18 11:22:25 följande:

Hej, vill också vara med. :3

Jag är gravid med första barnet och är beräknad den 1 juli. Är alltså i vecka 8 nu. 

Vi har samma BF :)
  • DLR
    alexis06 skrev 2015-11-18 12:54:20 följande:

hej igen var i fredags på gravid introduktionen, det var trevlig men inte nåt nytt sen jag va gravid sist.
    Tänkte höra om det är flera som har frossa på kvällen?
    I börja trodde jag att jag höll på att bli sjuk men inte då, har kollat tempen och den ligger normalt. 
    Har införskaffat en värme kudde som jag har i sängen för att in frysa så mycket. 
    Jag minns inte att jag hade frossa i förra grav. 
    morgonillamåendet är som förra grav. 
    Nu väntar jag bara på att tiden ska gå har inskrivning 11 dec.

Hade ingen frossa under min förra grav. Snarare tvärtom. Nu hjälper något knappt. Fryser konstant. Och det känns som den frossan man har när man har feber. Det enda som oftast funkar är ett varmt bad.
  • DLR
    Luttiis skrev 2015-11-18 13:42:06 följande:
    Jag har frossa!! Kan sitta med myskläder och två filtar men fryser fortfarande!
    Precis så har jag det!
  • Y o L o

Hej, funderade var du varit :)

Jag har varit sjuk över en vecka nu, så jobbigt. Dagisbaciller, går streptokocker nu som dottern åkte på. Jag har fått hostmedicin att ta i yttersta nödfall, de första 8 veckorna ska man helst inte ta något alls enl läkaren.

Va kul med vul, vill också göra ett, fast ett ul.

DLR skrev 2015-11-18 15:27:59 följande:

Hej hallå!

Nu känner jag mig gravid. Har varit borta i ett par dagar på grund av illamående, trötthet och feber. Sonen smittade mig lagom till sitt kalas. Har känt mig helt apatisk och konstant "åksjuk". Har liksom haft illamående upp i halsen hela tiden, men aldrig spytt. Har även varit sanslöst slö och trött.

Måste ta ikapp här inne, känns som att jag missat massor. Nya SN och nya "samtal". KUL! :)

Frossa har jag haft sedan dagen innan jag plussa. En obehaglig frossa. Den är liksom "djup". Kan inte förklara. Det enda som funkar på riktigt är ett varmt bad. Det blir som att det värmer enda in.

Har även en värmekudde som hjälper LITE, men inte som ett varmt bad. Blir typ ett varm bad per dag nästan. Är det okej?

Utöver att jag mått skit (att vara gravid och sjuk är så tungt) så bokade jag tid för inskrivning idag efter att ha varit på VUL och sett vår lilla "kycklinghjärta" som min sambo kallade det.

Han var i extas när han fick se hjärtat ticka, får sms från jobbet då o då med hjärtor och gulliga kommentarer som visar hans glädje.

Juste, fick Lergigan Comp utskrivet idag. Blir dock att ta det vid akuta tillfällen bara. Vill helst härda ut då jag verkar ha fått magkatarr (därav mitt illamående som eskalerar dagligen) på köpet och måste äta omeprazol dagligen. Vill inte ta mediciner i onödan så att säga.

• Hoppas7910
    DLR skrev 2015-11-18 15:42:40 följande:

Jag brukade känna frustration över mitt PMS som är väldigt besvärlig. Väldigt lik bipoläras berg och dal bana. Den här graviditeten visade mig att mitt PMS har inget jämfört med dessa gravid hormoner. Tycker synd om min sambo. Och mig själv haha!

Jag är så sjukt känslig och det går upp och ner snabbt! Lite läskigt!

Frusen är jag med! Extremt frusen skulle jag säga. Knappt så lager på lager räcker. Börjar undra hur jag ska klara av vintern :(

Brösten känner jag knappt av. Ungefär som du beskriver det. Och när jag var gravid med min son var det tvärtom.

Gud vad skönt att jag inte är ensam om det! Haha! Även om det inte är kul för dig såklart ????

Har oxå ett jäkla humör vid pms men detta är helt galet! Känns som jag antingen gråter eller halvskriker över något :/ undrar när det tar slut?

Den där frusenheten, mest om fötter och fingrar på dagen, på kvällen är det överallt. Och ändå är det inte så kallt ute.

Får väl försöka intala mig själv att mini mår bra tills nästa onsdag så vi verkligen får se!

Erfarenheterna är inte bra så för att inte bli lika överraskad och hjärtskärande ledsen ännu en gång så känns det "smartare" att inte ta det lilla miraklet för givet.
  • DLR
    Y o L o skrev 2015-11-18 15:47:12 följande:

Hej, funderade var du varit :)

Jag har varit sjuk över en vecka nu, så jobbigt. Dagisbaciller, går streptokocker nu som dottern åkte på. Jag har fått hostmedicin att ta i yttersta nödfall, de första 8 veckorna ska man helst inte ta något alls enl läkaren.

Va kul med vul, vill också göra ett, fast ett ul.

Söt du är!

Ja juste du har också barn sedan tidigare. Dessa tider. Känns som en lång period framöver, med diverse olika typer av baciller :(

Som tur är så har jag inte haft streptokocker sedan de operera bort mina halsmandlar. Sonens är borta de med. Vi hade extremt stora som kom med en massa problem och sjukdomar. Runs in the family! Vet hur det känns. Lider med dig! :(

Ja, så känner jag, rent allmänt ang mediciner. Är den som härdar ut in till det sista innan jag proppar i mig mediciner.
    Dock är magkatarr smärtsamt, så det är nödvändigt. Tar dock den lägsta dosen med de lägsta mg från och med idag.

Febern har börjat dö ut nu (skönt!). Har tagit två alvedon under dessa dagar. Och bara det känns på mitt samvete. Förmodligen lite gravid hormoner som bidrar där :P
Svar på tråden BF juni/juli