• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • Y o L o

Haha vi verkar ha lika erfarenheter. Jag känner exakt som du, tänk va gulligt med en tjej till men samtidgt kul att få en son, som kanske blir en liten kopia av sin far! Fast iofs är dottern en kopia av sin pappa som liten så en ev. son kanske blir lik mig :)

Hur tänker du, och ni andra med barn, kring att förklara detta med syskon? Hur förklarar man för en tvååring om ett syskon, sen när magen syns?

Michaelaj skrev 2015-11-19 19:05:06 följande:

Åh fy! Jag kan förstå hur du mådde! Jag var också sjukskriven pga foglossning o sammandragningar. Min rädsla är exakt som din - hur tar man hand om en aktiv tjej som alltid vill att man ska vara med på golvet?!

Hihi, jag hoppas nästan på en flicka till. Har ju sparat alla gulliga tjejkläder :)

Men åt andra sidan vore det kul med en av varje!

Vi får tänka att vi gör så gott vi kan när vi börjar känna oss otillräckliga.

Jag är glad att dottern börjat bli lite mer pappig, tidigare dög bara jag.

• Mamacitaa
    En del av oss skrev 2015-11-19 15:47:01 följande:

Godis och snacks går inte ner här och det märks på vågen tappat 3 kg pga illamåendet och det bara på 1 vecka.

VUL gick bra fick se en liten på 13.6 mm och ett hjärta som slog. Så lättad och glad, helt underbart.

Härligt och höra..vilken lättnad för dig :)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • En del av oss

Tack alla!

Änågon mer som kollar på Prisjägarna på trean handlar om vad ett barn 0-18 år kostar

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Kawinna
    En del av oss skrev 2015-11-19 15:47:01 följande:

Godis och snacks går inte ner här och det märks på vågen tappat 3 kg pga illamåendet och det bara på 1 vecka.

VUL gick bra fick se en liten på 13.6 mm och ett hjärta som slog. Så lättad och glad, helt underbart.

Härligt! :)
  • En del av oss

Fan vad härligt att Jalid som planerar terrorattentat i Svergie är gripen.

• Hoppas7910
    En del av oss skrev 2015-11-19 21:03:16 följande:

Fan vad härligt att Jalid som planerar terrorattentat i Svergie är gripen.

Riktigt jäkla bra!

Hemska människor som kommer hit..
  • En del av oss

Verkligen. Vill inte vara rädd men idag på stan kände jag mig trygg poliser överallt men ändå man känner sig inte trygg i T-banan direkt om det skulle smälla där om en galen självmordsbombare kliver på.

• Vinterliljan

Hej på er,

Jag är ny på forumet och väntar mitt andra barn i början utav juli nästa år, vilket känns jättespännande. Finns det några fler här som väntar sitt andra barn? Glad 

• Hoppas7910
    En del av oss skrev 2015-11-19 21:29:27 följande:

Verkligen. Vill inte vara rädd men idag på stan kände jag mig trygg poliser överallt men ändå man känner sig inte trygg i T-banan direkt om det skulle smälla där om en galen självmordsbombare kliver på.

Nej, usch det är riktigt obehagligt. Man ska inte behöva känna sig rädd på det viset.
  • Michaelaj
    Y o L o skrev 2015-11-19 19:38:12 följande:

Haha vi verkar ha lika erfarenheter. Jag känner exakt som du, tänk va gulligt med en tjej till men samtidgt kul att få en son, som kanske blir en liten kopia av sin far! Fast iofs är dottern en kopia av sin pappa som liten så en ev. son kanske blir lik mig :)

Hur tänker du, och ni andra med barn, kring att förklara detta med syskon? Hur förklarar man för en tvååring om ett syskon, sen när magen syns?

Dottern har en bok som heter Busiga Bebben, där man kan lyfta på fliken på mammas mage och titta på Bebben inuti.
    Hon verkar förstå det. När en gravid kvinna hälsade på förra veckan ville dottern lyfta på tröjan. "Bebbe" sa hon och pekade på magen.
    Så jag tänkte köpa några fler "bebis-i-magen-böcker" lite senare.
Svar på tråden BF juni/juli