• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • Mamacitaa
    krumbukt skrev 2015-11-13 10:58:52 följande:

Lergrian komp innehåller ju både koffein och efedrin så det är inte så konstigt om kroppen känns stressad.. men å andra sidan innehåller den prometazin som ska ha en lugnande effekt.. hm =)Nej jag har inte testat det, men det stod ju typ "använd bara om absolut nödvändigt vid graviditet" och det tycker jag inte att det är egentligen. Jag mår ju "bara" väldigt illa, kräks inte så ofta.. 

Är överlag lite nojig över att ta tabletter som påverkar en på det sätt som både legrian komp och postafen. Såg också att bilkörningen kan påverkas och jag är beroende av bil för att komma till och från jobbet.. Jag kan knappt köra bil när jag tar vanliga receptfria allergitabletter så jag lär inte kunna köra med dom här haha =)

Ja jag läste det..illamående försvinner och eftertanke några timmar är man klar för att somna inför kvällen. Jösses vad trött jag blir :)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa
    Cadencee skrev 2015-11-13 10:11:20 följande:

Jag har skickat en inbjudan nu :)

Jag har inte fått någon. Vad heter du på fb så kan jag skicka meddelande till dig där? :)
  • Cadencee
    Mamacitaa skrev 2015-11-13 19:48:51 följande:
    Jag har inte fått någon. Vad heter du på fb så kan jag skicka meddelande till dig där? :)
    Malin Ranta från Jönköping :)
  • Enamorada

Åh vad jag uppskattar min man just nu! Han tar hand om barnen, fixar middag osv så jag kan vila. Jag känner mig såå tråkig och energilös. Längtar tills första trimestern är över..

• mammsen79
    Enamorada skrev 2015-11-14 17:18:03 följande:

Åh vad jag uppskattar min man just nu! Han tar hand om barnen, fixar middag osv så jag kan vila. Jag känner mig såå tråkig och energilös. Längtar tills första trimestern är över..

Åh vad skönt för dig ???? vilken v är du i för jag är med Jädrans trött eftermiddagen och kvällen
  • Enamorada

[quote=76004596][quote-nick]mammsen79 skrev 2015-11-14 23:12:06 följande:[/quote-nick]Åh vad skönt för dig ???? vilken v är du i för jag är med Jädrans trött eftermiddagen och kvällen[/quote

Jag är bara i v 7 än så är väl några veckor av trötthet kvar!

• Rosen5824
    Snorkfraken91 skrev 2015-11-13 11:12:25 följande:
    Hej allihopa! Vad fina ni är som undrar hur det står till med mig. Betyder mycket! Allt är bra med mig! :) Det rullar på med graviditeten och jag var på hälsosamtal igår. Så har förhoppningar om att allt ska gå vägen denna gång. Går in i vecka 8 imorgon. Jag känner bara att den här gruppen inte riktigt blev alls som jag tänkt. Har man inte varit inne på en dag har man missat flera sidor för vi är så många och jag känner även att jag skulle begränsat gruppen till de som ska få sitt första barn så hade man lättare kunnat relatera och vara i samma situation. Har kontakt med en här på gruppen via meddelanden istället och det räcker bra för min del! :) Kikar in här ibland och ser hur det går för alla, men kommer nog inte skriva något längre. Hoppas ni förstår! Önskar er alla all lycka! :) Hjärta
    Vad kul att höra att allt är bra med dig! Ja det blir en hel del att läsa om man missat ett par dagar Flört Är med på en annan tråd också som bara är förstagångsföderskor i, så man får både erfarenhet här och lite av de som är i precis samma sits när man väntar första. Man får läsa det man själv mår bäst av. ibland vill man få pepp och bland vill man bara veta om fler upplever samma sak. Skrattande
    Önskar alla en trevlig söndag och att alla småliv i magarna mår bra! Kramar på erHjärta
  • Hoppas7910
    Rosen5824 skrev 2015-11-15 12:59:34 följande:

Vad kul att höra att allt är bra med dig! Ja det blir en hel del att läsa om man missat ett par dagar  Är med på en annan tråd också som bara är förstagångsföderskor i, så man får både erfarenhet här och lite av de som är i precis samma sits när man väntar första. Man får läsa det man själv mår bäst av. ibland vill man få pepp och bland vill man bara veta om fler upplever samma sak. 

Önskar alla en trevlig söndag och att alla småliv i magarna mår bra! Kramar på er

Hej :)

Vilken tråd är det? Väntar också mitt första och är väldigt orolig för allt känns det som. Mest för ännu ett MA så då är det lite mer likt min egen situation om det är första barnet :)
  • Cadencee

Imorgon ska jag på hälsosamtal om kost, alkohol och sådant. Ska bli kul att få börja gå hos barnmorskan igen även om det inte blir så ofta nu i början :) är i vecka 7 (6+2) idag

• En del av oss

Nu är jag tillbaka, är sjukt trött och orkar knappt inget. Jag som annars tränar 4-5 ggr/v får kämpa för att ens orka med 1 gång/v.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
Svar på tråden BF juni/juli