• Anonym (Thea....)

Värsta med att ha bonusbarn

Jag undrar vad ni tycker är det jobbigaste med att ha bonusbarn?

Här finns tre bonusbarn en 19 åring och en 12- åring som bor heltid samt en 12 åring som bor ung 80%

Det jobbigaste av allt är att jag och sambon inte haft samma syn på barnuppfostran.... Han har överlag lite regler och lite krav vilket gör mig vansinnig... Hans barn tar väldigt lite ansvar och behöver sällan eller aldrig ta konsekvenserna av sitt beteende... Stökar ner men städar sällan upp och när man väl ber dom hjälpa till blir det ett jäkla liv, sambon blir arg ibland och kommer med hot som han ALDRIG genomför...

Huset har varit som en fritidsgård med kompisar varje dag! Men jag har äntligen fått sambon att inse att det inte är ok, man kan ju åka till kompisar ibland också ingen av dom är hemlösa liksom....

Jag är hemma gravid med komplikationer och orkar inte ha fullt hus varje dag.. Klart dom ska ha kompisar hemma men inte 7 dagar i veckan... Jag tycker inte ens man behöver ha kompisar varje dag!

19 åringen visar noll respekt, hjälper inte till och kommer och går som hon vill. Tar saker utan en tanke på att det inte är hennes att ta.. De andra barnen kan ha köpt tex dricka för sin veckopeng och den har hon tagit med orden oj jag trodde jag fick när sambon sagt till. Men alltså funderar man inte när det står en 50cl dricka i kylen liksom....

19 åringen har även tagit både deo , dusch och schampo från mig så jag varit utan.... Står saker i duschen får man ta och skylla sig själv om man inte plockat undan men står det på våra egna hyllor så ska man inte ta... Men det skiter hon i och har packat ner och åkt bort så jag har varit utan det hela helgen.... När man frågar nekar hon men den dök upp sedan...

Jag tycker det är jättejobbigt att bo med barn på heltid som inte är mina, barn som man inte kan säga åt utan att få höra att man är orättvis.. Ber man 12 åringen som bor här jämt hjälpa till. Smälls det i dörrar och hon blir skitsur och man får lida för det i flera dagar

Annars är det fina barn och jag tycker om dom jättemycket... Skulle bra vara skönt om dom också kunde bo vv som mina gör då skulle jag få en återhämtningspaus mellan varven och då ha mer tålamod

• Svar på tråden Värsta med att ha bonusbarn
  • Påven Johanna
    Anonym (youTrash) skrev 2015-10-27 10:04:31 följande:
    Du är rolig du. Som mamma har jag mkt att säga till om och bär det yttersta ansvaret. Jag skiter i att de flesta mammor i sverige är mesar som går med på varannan vecka. Jag bar barnen i min livmoder, de bor med mig tills de är gamla nog att flytta hemifrån. De bor INTE med sin pappa och hans nya tjej. Det bara är så. Man kan hitta på det mesta för att slippa :)
    Uj. Vad sjukt.
  • LFF
    Du är rolig du. Som mamma har jag mkt att säga till om och bär det yttersta ansvaret. Jag skiter i att de flesta mammor i sverige är mesar som går med på varannan vecka. Jag bar barnen i min livmoder, de bor med mig tills de är gamla nog att flytta hemifrån. De bor INTE med sin pappa och hans nya tjej. Det bara är så. Man kan hitta på det mesta för att slippa :)
    Så du straffar både barn och pappa för att han "har mage" att träffa en annan genom att ta ifrån dem deras relation eftersom barnen inte "får" bo hos pappa? Vad jag tycker om det skulle kunna få mig avstängd.
  • Brumma

Stackars stackars dina barn som har en mamma som inte ser till sina barns bästa utan bara ser sin egen vilja som sanning...
  • Anonym (Konstigt?)
    Anonym (youTrash) skrev 2015-10-27 09:31:29 följande:

Faktum är att man kan kalla det vad fan man vill, stjärnfamilj, bonusbarn etc men det är barn som du inte har ngn biologisk koppling till, som du aldrig kommer älska och som alltid kommer hata dig för att du är orsaken till att barnets föräldrar inte kan bli tillsammans igen. Jag skulle aldrig aldrig aldrig bli involverad med en man med barn. Och skulle aldrig låta mina barn bo hemma hos främling (alltså min exmans sambo)

Jag är inte själv i den situationen att jag har bonusbarn men känner andra som har det. Vet två par där jag är helt övertygad om att kärlek finns mellan bonusbarn och nya partnern. En man jag känner fick aldrig egna barn men ser nog på bonusbarnen som sina egna. Han omnämner sig som farfar nu när ett av barnen fått egna barn.

Själv skulle jag aldrig stanna i en relation om den andre inte accepterade och tyckte om mina barn eller om inte jag kunde göra detsamma med hans barn.

Nu är det hypotetiskt då jag är lyckligt gift med två gemensamma barn. Men jag är helt säker på att mina barn alltid kommer att vara viktigast för mig.
  • Rospinglan

Känner igen mig i TS. Och för min del kan jag bara säga att lösningen kom när bonus flyttade till sin mamma (han är 21 år och borde flytta hemifrån).
    Det har varit slitiga år med mycket bråk... Men nu jobbar vi på att hitta tillbaka till varandra.

• Anonym (Lösningen)

Faktum är att man kan kalla det vad fan man vill, stjärnfamilj, bonusbarn etc men det är barn som du inte har ngn biologisk koppling till, som du aldrig kommer älska och som alltid kommer hata dig för att du är orsaken till att barnets föräldrar inte kan bli tillsammans igen. Jag skulle aldrig aldrig aldrig bli involverad med en man med barn. Och skulle aldrig låta mina barn bo hemma hos främling (alltså min exmans sambo)

Fast det finns ungefär tvåhundra andra anledningar till varför min sambo och barnens mamma inte kan bli tillsammans igen. Jag var åskådare till deras relation och två människor som var sämre för varann får man nog leta efter. Fy vilken destruktiv relation de hade, de var på gränsen till undergång både mentalt och ekonomiskt.
  • annananonym

Jag är absolut ingen orsak till att min bonus föräldrar inte blir tillsammans igen. Pappan har mig och bonusens mamma är omgift. Min bonus har flera gånger sagt att hon inte ens kan tänka sig sina föräldrar som ett par - hon vill verkligen inte det!

Min bonus älskar mig precis lika mycket som jag älskar henne! Min sambo älskar mitt barn precis lika mycket som han älskar sina biologiska barn!

Du verkar dock inte vara en bra mamma för dina barn som försvårar umgänget med deras pappa och hans nya kärlek.
  • Anonym (.)
    Du är ju faktiskt djupt störd som ser dig själv större än dina barn.
    Det är verkligen allt annat än att vara en bra och sund förälder.

Du förstör alltså medvetet dina barn relation med deras pappa?
    Du tar alltså ifrån dina barn deras pappa?
  • Anonym (youTrash)
    Anonym (.) skrev 2015-10-27 11:18:33 följande:
    Du är ju faktiskt djupt störd som ser dig själv större än dina barn.
    Det är verkligen allt annat än att vara en bra och sund förälder.

Du förstör alltså medvetet dina barn relation med deras pappa?
    Du tar alltså ifrån dina barn deras pappa?
    Barnen får gärna träffa pappa, ta en fika, gå på lekland, käka middag ute eller hos honom. Dock inte sova över och inte åka på semester. Mamman kommer först, pappan är en bonus i livet. Har pappan valt att gå vidare med en ny så får han skaffa nya barn med henne. Pappan valde kvinnan över barnen. Jag försöker bara skydda mina barn. Ingen tar bättre hand om barnen är den biologiska mamman, det bara är så. Utan mammans mjölk överlever inte barnen, men klarar sig fint utan pappa.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (youTrash) skrev 2015-10-27 12:04:37 följande:
    Barnen får gärna träffa pappa, ta en fika, gå på lekland, käka middag ute eller hos honom. Dock inte sova över och inte åka på semester. Mamman kommer först, pappan är en bonus i livet. Har pappan valt att gå vidare med en ny så får han skaffa nya barn med henne. Pappan valde kvinnan över barnen. Jag försöker bara skydda mina barn. Ingen tar bättre hand om barnen är den biologiska mamman, det bara är så. Utan mammans mjölk överlever inte barnen, men klarar sig fint utan pappa.
    Nej men snälla, säg att du är ett troll!

Fy vilken tragisk syn du har, stackars dina barn som har en sån hemsk mamma.
Svar på tråden Värsta med att ha bonusbarn