• Anonym (Thea....)

Värsta med att ha bonusbarn

Jag undrar vad ni tycker är det jobbigaste med att ha bonusbarn?

Här finns tre bonusbarn en 19 åring och en 12- åring som bor heltid samt en 12 åring som bor ung 80%

Det jobbigaste av allt är att jag och sambon inte haft samma syn på barnuppfostran.... Han har överlag lite regler och lite krav vilket gör mig vansinnig... Hans barn tar väldigt lite ansvar och behöver sällan eller aldrig ta konsekvenserna av sitt beteende... Stökar ner men städar sällan upp och när man väl ber dom hjälpa till blir det ett jäkla liv, sambon blir arg ibland och kommer med hot som han ALDRIG genomför...

Huset har varit som en fritidsgård med kompisar varje dag! Men jag har äntligen fått sambon att inse att det inte är ok, man kan ju åka till kompisar ibland också ingen av dom är hemlösa liksom....

Jag är hemma gravid med komplikationer och orkar inte ha fullt hus varje dag.. Klart dom ska ha kompisar hemma men inte 7 dagar i veckan... Jag tycker inte ens man behöver ha kompisar varje dag!

19 åringen visar noll respekt, hjälper inte till och kommer och går som hon vill. Tar saker utan en tanke på att det inte är hennes att ta.. De andra barnen kan ha köpt tex dricka för sin veckopeng och den har hon tagit med orden oj jag trodde jag fick när sambon sagt till. Men alltså funderar man inte när det står en 50cl dricka i kylen liksom....

19 åringen har även tagit både deo , dusch och schampo från mig så jag varit utan.... Står saker i duschen får man ta och skylla sig själv om man inte plockat undan men står det på våra egna hyllor så ska man inte ta... Men det skiter hon i och har packat ner och åkt bort så jag har varit utan det hela helgen.... När man frågar nekar hon men den dök upp sedan...

Jag tycker det är jättejobbigt att bo med barn på heltid som inte är mina, barn som man inte kan säga åt utan att få höra att man är orättvis.. Ber man 12 åringen som bor här jämt hjälpa till. Smälls det i dörrar och hon blir skitsur och man får lida för det i flera dagar

Annars är det fina barn och jag tycker om dom jättemycket... Skulle bra vara skönt om dom också kunde bo vv som mina gör då skulle jag få en återhämtningspaus mellan varven och då ha mer tålamod

• Svar på tråden Värsta med att ha bonusbarn
  • Anonym (.)
    Anonym (youTrash) skrev 2015-10-27 12:04:37 följande:
    Barnen får gärna träffa pappa, ta en fika, gå på lekland, käka middag ute eller hos honom. Dock inte sova över och inte åka på semester. Mamman kommer först, pappan är en bonus i livet. Har pappan valt att gå vidare med en ny så får han skaffa nya barn med henne. Pappan valde kvinnan över barnen. Jag försöker bara skydda mina barn. Ingen tar bättre hand om barnen är den biologiska mamman, det bara är så. Utan mammans mjölk överlever inte barnen, men klarar sig fint utan pappa.
    Detta bekräftar precis det jag skrev, att du är djupt störd.

Att kvinnan är skapad med möjligheten att föda barn har liksom inget med ett måste för överlevnad efter att barnet kommit utanför kvinnans kropp. Du inser väl det?

Du skyddar inte dina barn. Du skadar dina barn med ett sådant synsätt på uppfostran.
  • Brumma
    Anonym (youTrash) skrev 2015-10-27 12:04:37 följande:

Barnen får gärna träffa pappa, ta en fika, gå på lekland, käka middag ute eller hos honom. Dock inte sova över och inte åka på semester. Mamman kommer först, pappan är en bonus i livet. Har pappan valt att gå vidare med en ny så får han skaffa nya barn med henne. Pappan valde kvinnan över barnen. Jag försöker bara skydda mina barn. Ingen tar bättre hand om barnen är den biologiska mamman, det bara är så. Utan mammans mjölk överlever inte barnen, men klarar sig fint utan pappa.

Pappan valde att lämna dig. DU väljer att han även är tvungen att lämna barnen. Så det sveket mot barnen ligger på dig, deras mamma som säger sig vilja deras bästa. Vilken lögn..
  • Anonym (youTrash)
    Anonym (.) skrev 2015-10-27 13:39:39 följande:
    Detta bekräftar precis det jag skrev, att du är djupt störd.

Att kvinnan är skapad med möjligheten att föda barn har liksom inget med ett måste för överlevnad efter att barnet kommit utanför kvinnans kropp. Du inser väl det?

Du skyddar inte dina barn. Du skadar dina barn med ett sådant synsätt på uppfostran.
    Jag förstår att min syn kan verka konservativ i dagens lättkränkta hen-samhälle. Men svara på detta, om vi alla vaknade upp på en öde ö, vem hade bäst kunnat ta hand om barnen? Mamma med bröstmjölk eller pappa med... ja... vad bidrar egentligen pappa med utöver några ynka spermier?
  • Anonym (Vera)
    Anonym (youTrash) skrev 2015-10-27 14:10:03 följande:
    Jag förstår att min syn kan verka konservativ i dagens lättkränkta hen-samhälle. Men svara på detta, om vi alla vaknade upp på en öde ö, vem hade bäst kunnat ta hand om barnen? Mamma med bröstmjölk eller pappa med... ja... vad bidrar egentligen pappa med utöver några ynka spermier?
    Hur länge ammar du dina barn? Till 18-årsdagen?
  • LFF
    Min pappa har inte haft några som helst problem att ta hand om mig efter det att jag började äta mat. Min sambo har inga som helst problem att ta hand om våra barn. Eller tänkte du amma barnen för evigt?
  • annananonym

Ursäkta mig ts - men varför skulle man fundera över en 50 cl dricka i kylen? Fundera på VAD? Fattar inte. Får inte barnen ta vad de vill som finns i kylen?
    Har ni skrivit namn på mat och dryck?

Sen när det gäller kompisar brukar vi i vår familj tycka att det alltid är bättre att ha barnen hemma med sina kompisar hos oss än att dem är "ute på stan" och man inte ha någon koll på dom.
    Med andra ord är våra barns kompisar så gott som alltid välkomna hem till oss. Känns mycket tryggare och dessutom lär man känna barnens vänner väldigt väl. {#emotions_dlg.flower}

Jobbigt om hon tar dina saker, men märkligt att ha sina saker på olika hyllor. Har ni alla 5 (6?) olika shampo, balsam, duschkräm, tandkräm m.m. alltså? Låter väldigt rörigt och onödigt.

• Brumma

Nej. Det är inte pga att samhället är lättkränkt utan för att samhället förstår att barnen mår bäst av att ha sina föräldrar lika mycket. Undersökning efter undersökning visar att barn som bor växelvist mår mkt bättre än barn som bara bor hos ena föräldern.

Så att folk blir upprörda är snarare för att du medvetet valt att göra dina barn illa genom att frånta dem möjligheten till en nära relation till en förälder.

I det exemplet krävs att mamman fortfarande ammade sina barn. Gör du det?

Tittar man på möjligheterna rent historiskt så skulle jag säga att pappan i den situationen har större möjlighet att ta hand om och skydda sitt barn då det - rent historiskt - var männen som stod för inskaffandet av mat samt skydda sin familj från faror.
  • Anonym (youTrash)
    Anonym (Vera) skrev 2015-10-27 14:11:32 följande:
    Hur länge ammar du dina barn? Till 18-årsdagen?
    Tills de fick tänder och kunde äta puree och annat. Men då hade pappan redan missat chansen till anknytning och barnen var mer mina än hans. 
  • BioBonus
    annananonym skrev 2015-10-27 14:36:35 följande:

Jobbigt om hon tar dina saker, men märkligt att ha sina saker på olika hyllor. Har ni alla 5 (6?) olika shampo, balsam, duschkräm, tandkräm m.m. alltså? Låter väldigt rörigt och onödigt.

Fast det har faktiskt vi också - olika schampo beroende på tycke och smak, olika tandkräm av samma anledning. Jag använder inte samma hudlotion som min dotter och min man tycker min duschkräm luktar för kvinnligt. Så den biten tycker jag kanske inte är så underlig i en familj...
  • Anonym (youTrash)
    Brumma skrev 2015-10-27 15:02:45 följande:
    Nej. Det är inte pga att samhället är lättkränkt utan för att samhället förstår att barnen mår bäst av att ha sina föräldrar lika mycket. Undersökning efter undersökning visar att barn som bor växelvist mår mkt bättre än barn som bara bor hos ena föräldern.

Så att folk blir upprörda är snarare för att du medvetet valt att göra dina barn illa genom att frånta dem möjligheten till en nära relation till en förälder.

I det exemplet krävs att mamman fortfarande ammade sina barn. Gör du det?

Tittar man på möjligheterna rent historiskt så skulle jag säga att pappan i den situationen har större möjlighet att ta hand om och skydda sitt barn då det - rent historiskt - var männen som stod för inskaffandet av mat samt skydda sin familj från faror.
    Jag tycker synd om dina existerande eller framtida barn om du på allvar tycker att det ligger i deras intresse att bli skyfflade fram och tillbaka mellan två hem eller icke-hem varannan vecka, aldrig få ha ett riktigt rum, sin hela garderob, osv. Man hade inte ens behandlat en hund så illa. Fy farao för er!
Svar på tråden Värsta med att ha bonusbarn