• Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar
  • Rataxes
    Anonym (Trötter) skrev 2015-11-08 07:07:47 följande:
    "Jag hoppas att vår välfärd blir historia".

Exakt varför du vill att Sverige skall tillbaka till medeltiden kan jag inte svara på.

Att vilja avskaffa välfärdsstaten är inte lika med att önska sig tillbaka till medeltiden.
    Ödslar sällan tid på anonyma nick.
  • Nerfherder
    Rataxes skrev 2015-11-08 11:48:15 följande:

Att vilja avskaffa välfärdsstaten är inte lika med att önska sig tillbaka till medeltiden.

Det blir resultatet
  • Rataxes
    Nerfherder skrev 2015-11-08 11:53:15 följande:
    Det blir resultatet
    Så du tycker att länder som inte har den ofantliga sektor vi har i Sverige är medeltida?

Schweiz, Singapore och Hong Kong (före Kinas övertagande) är ju typexempel på medeltida feodalsamhällen...
  • Nerfherder
    Rataxes skrev 2015-11-08 12:16:54 följande:

Så du tycker att länder som inte har den ofantliga sektor vi har i Sverige är medeltida?

Schweiz, Singapore och Hong Kong (före Kinas övertagande) är ju typexempel på medeltida feodalsamhällen...

Nej, det menar jag inte, men det skulle bli resultatet för densvenska VÄLFÄRDEN
  • Rataxes
    Nerfherder skrev 2015-11-08 12:33:29 följande:
    Nej, det menar jag inte, men det skulle bli resultatet för densvenska VÄLFÄRDEN
    Varför skulle svenskar vara mindre kapabla till att själva ta ansvar för sin välfärd än invånarna i de nämnda länderna?
  • Nerfherder
    Rataxes skrev 2015-11-08 12:40:18 följande:

Varför skulle svenskar vara mindre kapabla till att själva ta ansvar för sin välfärd än invånarna i de nämnda länderna?

Vad är skillnaden mellan dessa länder, kan man undra.

Jo, Sverige har alltid haft ett bra välfärds system. De andra har aldrig haft ett, ens.
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-11-08 12:52:47 följande:

Jo, Sverige har alltid haft ett bra välfärds system. De andra har aldrig haft ett, ens.
    Sveriges välfärdssystem håller på att krackelera, om det inte redan har gjort det.
    Give ´em Hell!
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-11-08 13:06:30 följande:

Sveriges välfärdssystem håller på att krackelera, om det inte redan har gjort det.

Tänk om du kunde läsa de föregående inläggen innan du svarar
  • Rataxes
    Nerfherder skrev 2015-11-08 12:52:47 följande:

Det var inget svar på frågan. Försök igen.
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-11-08 13:06:30 följande:

Äntligen. Dags att låta medborgarna ta lite eget ansvar.
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar