• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Symetrical
    HCS skrev 2015-12-16 09:57:12 följande:

Fint streck där! Grattis igen!:)

[quote=76123493][quote-nick]Symetrical skrev 2015-12-16 09:28:02 följande:[/quote-nick]

[/quote]

Tack raring! :-*

Ser fram emot ditt cb imorgon!
  • Fian88
    HCS skrev 2015-12-16 09:54:31 följande:

Ja tog en sticka bara. Spar cb till i morgon.

Tror det var lite starkare eller? Med och utan blixt.

Gårdagens finns på bloggen kommer inte ihåg om jag lade upp båda testen här igår.:)
    Ser nått! Håller tummarna:)
  • knutan83

Har ni berättat för någon att ni planerar barn? Vi har berättat för några få men också sagt att vi inte tål frågor om det utan berättar när det tagit sig.

• babytjejen
    knutan83 skrev 2015-12-16 11:57:50 följande:

Har ni berättat för någon att ni planerar barn? Vi har berättat för några få men också sagt att vi inte tål frågor om det utan berättar när det tagit sig.

Har berättat för två personer men är inte någon jag pratar med ofta. .o den ena sa jag det bara för att hon tränar mig så hon kan ge råd hur man kan träna under graviditet. Ingen familj el vänner just för att jag tycker det är stressigt nog...vill inte ha en massa frågor hela tiden...om fyra månader har det gått ett år sen vi började försöka o hoppas verkligen det kommer ett plus innan dess...Denna månad har jag gett upp då alla tecken tyder på mens så väntar bara på att den ska dyka upp snart så vi kan gå vidare till nästa försök...
  • knutan83
    babytjejen skrev 2015-12-16 12:02:42 följande:
    Har berättat för två personer men är inte någon jag pratar med ofta. .o den ena sa jag det bara för att hon tränar mig så hon kan ge råd hur man kan träna under graviditet. Ingen familj el vänner just för att jag tycker det är stressigt nog...vill inte ha en massa frågor hela tiden...om fyra månader har det gått ett år sen vi började försöka o hoppas verkligen det kommer ett plus innan dess...Denna månad har jag gett upp då alla tecken tyder på mens så väntar bara på att den ska dyka upp snart så vi kan gå vidare till nästa försök...
    Lider med dig och håller verkligen tummarna att det tar sig snart! Avskyr verkligen väntan och då är det ändå bara första försöket för oss.
  • pärlsnäcka

Alltså jag har så svårt för att hålla hemligheter så en och annan vet... Jag råkade ut för ett utomkvedshavandeskap i oktober och tror att jag varit i behov av att prata ut om det. Min syster är sjuksköterska, min svägerska är sjuksköterska och min mamma kan läsa igenom mig.....hahahah

MEN när jag har plussat ska vi försöka hålla det hemligt så länge som möjligt :) det jobbigaste blir med alkoholen på våra halvåttahosmig middagar och andra kalas.. Anordnar vi något själva får vi fixa en lösning ur kylen men blir man bjuden är det svårare att låtsas-dricka!

Ett gott i-lands problem. Bebis komsi komsi!!! :) :)
  • knutan83
    pärlsnäcka skrev 2015-12-16 12:16:06 följande:
    Alltså jag har så svårt för att hålla hemligheter så en och annan vet... Jag råkade ut för ett utomkvedshavandeskap i oktober och tror att jag varit i behov av att prata ut om det. Min syster är sjuksköterska, min svägerska är sjuksköterska och min mamma kan läsa igenom mig.....hahahah

MEN när jag har plussat ska vi försöka hålla det hemligt så länge som möjligt :) det jobbigaste blir med alkoholen på våra halvåttahosmig middagar och andra kalas.. Anordnar vi något själva får vi fixa en lösning ur kylen men blir man bjuden är det svårare att låtsas-dricka!

Ett gott i-lands problem. Bebis komsi komsi!!! :) :)
    Jag är likadan. Usel på hemligheter. Dessutom började det bubbla och spraka inom mig när vi hade bestämt att skaffa tillökning att det liksom inte gick att hejda. (att berätta för ett par)

Beklagar utomkvedshavandeskapet! Men det känns som du tagit igen det lite? Ja, prata prata prata är nog det bästa som finns!

Verkligen ett gott i-lands problem!! (även fast jag misstänker att de närmsta kommer få veta så snart ett plus tornar upp sig på stickan)
  • My102

Hur länge är man fertil efter ÄL? Jag hade mens smärtor stick ons-lörd, tog inte ÄL test. Sen inget lördag/sönd, måndag eftermiddag började det igen, och igår tisdag så hade jag skit ont! Kändes som att nåt hade fastnat på vänster sida! Lyckades somna och vakna utan smärta, pjuh.

Igår tog jag ÄL test, grav.kollens, litar inte på det men det kom fram ett rött streck i alla fall.

Jag vet inte när jag hade ÄL men eftersom smärtorna är som bortblåsta idag så undrar jag om jag fortfarande kan vara fertil om det var ÄL igår?

• Fian88

Våra familjer vet, även mina bästa vänner. Vi har försökt sen juli -14, fick ett missfall nu i september så det känns skönt att de vet. De vet även att vi kanske kommer behöva hjälp den här gången. Första månaderna vi försökte blev det en del frågor om jag var gravid hela tiden, i somras så sa jag att det tar hårt på mig att vi inte lyckas så slipper gärna anspelningar och frågor, vet att det inte varit illa ment men ändå. Alla har respekterat det:). Känns skönt att kunna prata med min mamma/pappa/syster om det!