• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Önskan94

Hej! Va spännande med så många unga som planerar barn. Hade gärna hoppat in i denna tråd om det är okej :) jag är 21 (22 i jan) och min fästman 25 :)

• arh
    Lilla Luna skrev 2015-12-07 17:57:24 följande:

Jag skulle hålla mig till BIM med att testa men har haft känningar i brösten som jag inte haft innan. Hann bara komma hem innan jag tog ett test. Dumt på kvällen och BIM-5, men ville visa mig själv att det är negativt och inte skapa några förhoppningar. Blev helt ställd då jag sig en vit rand i det rosa då hela Stickan färgades. Kan nu urskilja randen svagt svagt svagt, bättre om jag håller mot ljuset. Tänker dock intala mig att det är negativt för det är dumt att hoppas på något som inte är tydligt eller som kan vara spök. Inte varit med om liknande på alla de test jag tagit. Får väl se om jag håller mig till efter BIM (sover borta då så blir inte då) eller om jag tar ett någon morgon innan.

Jag håller tummarna ????
  • arh
    arh skrev 2015-12-07 21:35:36 följande:
    Jag håller tummarna ????
    Aha, iphone smileys funkade inte :/ :)
  • arh
    Önskan94 skrev 2015-12-07 19:57:41 följande:

Hej! Va spännande med så många unga som planerar barn. Hade gärna hoppat in i denna tråd om det är okej :) jag är 21 (22 i jan) och min fästman 25 :)

Hej och välkommen :)
  • hmg

Hjälp mig! Hur tusan ska jag tolka detta. I lördags kom mensen 1 vecka för tidigt. Den var bara i 2 dagar med inte lika mycket blödningar som vanligt, dock väldigt mycket mensvärk. och nu har det bara försvunnit. Blödningarna är borta med jag har fortfarande molvärk.

Jag har ju slutat med ppiller sedan 1 november så kroppen kan ju vara i obalans. Ska jag tolka det som en för tidig konstig mens? Känns jättekonstigt..

• Anonym (C)
    hmg skrev 2015-12-08 09:27:43 följande:

Hjälp mig! Hur tusan ska jag tolka detta. I lördags kom mensen 1 vecka för tidigt. Den var bara i 2 dagar med inte lika mycket blödningar som vanligt, dock väldigt mycket mensvärk. och nu har det bara försvunnit. Blödningarna är borta med jag har fortfarande molvärk.

Jag har ju slutat med ppiller sedan 1 november så kroppen kan ju vara i obalans. Ska jag tolka det som en för tidig konstig mens? Känns jättekonstigt..

Förmodligen är kroppen inte i balans ännu. Det är inte ovanligt.
  • Anonym (C)

Brukar ni titta på "unga föräldrar" på tv4 play?

• Lilla Luna

Yes. Kollar på det lite nu och då. Synd att avsnitten är så korta. ;)

Anonym (C) skrev 2015-12-08 11:24:45 följande:

• arh
    hmg skrev 2015-12-08 09:27:43 följande:

Jag fick mens 1vecka tidig förra månaden och antingen var mitt missfall eller så missade jag äl.. Men min var en riktig mens så ditt kan ju lika gärna vara en nidblödning :)
  • arh
    Anonym (C) skrev 2015-12-08 11:24:45 följande:

Ja jag följer det slaviskt haha
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar