• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Miniflicka93

Tusen tack till alla grattis! Vi är så himla lyckliga <3 trodde aldrig denna dagen skulle komma!!

• Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2015-11-17 16:13:05 följande:

Vart bor ni alla? Jag bor i Västernorrland. Typ i Sundsvall.

I skåne, nära Malmö :))
  • Lilla Luna
    arh skrev 2015-11-17 18:09:57 följande:
    typ jag också :O
    Vad roligt! :D Då tycker jag att vi följs åt så gott det går. :D
  • Laceyy
    Lilla Luna skrev 2015-11-17 16:13:05 följande:

Vart bor ni alla? Jag bor i Västernorrland. Typ i Sundsvall.

Norr om Stockholm :)
  • arh
    Lilla Luna skrev 2015-11-17 20:51:30 följande:
    Vad roligt! :D Då tycker jag att vi följs åt så gott det går. :D
    Ja absolut! Jättegärna :)
  • eliljeholm

Hej! Jag är 20 och min sambo 26, vi planerar för en tredje liten krabat då vi har två små redan på 3 & 1,5 år.

Vi började nu i november efter ett utomkveds som jag fick förra månaden. Vi har varit tillsammans i 6 år (imorgon) ;) och förlovade i snart 3år :)

• arh

Lite summering från mig. Idag har jag alltså gått in i vecka 5 ( 4+0) enligt appen. Om jag nu är gravid vill säga. Igår kväll började min sk, nidblödning om det nu är det och har pågått smått under dagen. Brösten ömmar värre än igår och dagarna innan de. plus att jag idag har känt mig lite ostabil (blödig) och idag när jag och min sambo satt och pratade om träning (träningsfreak här, gillar dock mat också så jämnar ut sig haha)... så började jag gråta av ingenting speciellt. Kom på nu att det även föll någon tår när dom på MTV programmet awkward höll på att göra slut haha. Jag är ju ändå några dagar ifrån BIM så jag väntar med att testa mig ändå :)

• arh
    eliljeholm skrev 2015-11-17 22:56:15 följande:

Hej! Jag är 20 och min sambo 26, vi planerar för en tredje liten krabat då vi har två små redan på 3 & 1,5 år.

Vi började nu i november efter ett utomkveds som jag fick förra månaden. Vi har varit tillsammans i 6 år (imorgon) ;) och förlovade i snart 3år :)

Hej och välkommen! Oj en 3e och ändå så ung, vad kul :) Lycka till och grattis till 6år :)
  • eliljeholm

Ja, utomkvedet var en liten "hoppsan" och när vi förut hade ställt in oss på en tredje så känns det inte mer än rätt att fortsätta med dom planerna, känns så himla tomt att ha framtidsplaner som ska behöva offras bara för att den graviditeten inte gick vägen. Så vi kom fram till att det här var rätt för oss :)

• Familjelivet

Hur lång tid tog det för er att få igång ägglossningen efter att ha slutat med p-piller? Inne på dag 18 i cykeln och har fortfarande inte fått något positivt äl-test. Jag slutade nyss med mina, men vill verkligen bli gravid nu nu nu :) när man bestämt sig att man är redo är det svårt att hålla sig.

Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar