• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Anonym (C)
    Jennymariaa skrev 2015-12-08 17:27:12 följande:

Ja jag googlade lite & såg åldrarna och kände väl att det inte var riktigt samma nivå men kan vara kul & titta ändå :)

Mjo inte riktigt samma nivå. Många av dem har inte gått klart skolan och bor hemma ännu. Känns skönt att jag redan hunnit bo hemifrån i 6 år. :)
  • arh
    Önskan94 skrev 2015-12-08 18:43:06 följande:
    Ja precis! Men man blir en aning bebisgalen haha :)
    Haha ja verkligen! Men det som jag också tycker är så bra är att man med hjälp av deras avsnitt fått ett litet humm om vad för bebissaker man själv vill köpa. Och att dom gör som en "review" på det dom köpt. 

Jag vet till exempel att jag vill köpa en stokke vagn då den är hög och jag är så  lång :)
  • Önskan94
    arh skrev 2015-12-08 21:01:42 följande:

Haha ja verkligen! Men det som jag också tycker är så bra är att man med hjälp av deras avsnitt fått ett litet humm om vad för bebissaker man själv vill köpa. Och att dom gör som en "review" på det dom köpt. 

Jag vet till exempel att jag vill köpa en stokke vagn då den är hög och jag är så  lång :)

Haha ja jag vet! Den ville jag också ha till en början! Jag vill ha en bugaboo donkey och övertalat min fästman som förövrigt nog tror att jag är knäpp som redan kollar på bebissaker haha...
  • arh
    Önskan94 skrev 2015-12-08 21:04:42 följande:
    Haha ja jag vet! Den ville jag också ha till en början! Jag vill ha en bugaboo donkey och övertalat min fästman som förövrigt nog tror att jag är knäpp som redan kollar på bebissaker haha...
    haha jag har nog haft turen med min kära som inte tror att jag är knäpp. Vi har spekulerat hur vi vill ha barnrummet, och typ allt :D han verkar inte ledsna på mig heller :)
  • Önskan94
    arh skrev 2015-12-08 21:38:11 följande:

haha jag har nog haft turen med min kära som inte tror att jag är knäpp. Vi har spekulerat hur vi vill ha barnrummet, och typ allt :D han verkar inte ledsna på mig heller :)

Åh va mysigt! Det ska bli spännande att en dag faktiskt få göra alla dessa saker :)
  • Anonym (C)

Har ni stor erfarenhet av barn? Jag har många syskonbarn och anser att jag har rätt stor erfarenhet även om alla såklart är nybörjare innan man har egna barn. Sambon har också rätt stor erfarenhet. :)

• arh
    Anonym (C) skrev 2015-12-08 21:53:07 följande:

Har ni stor erfarenhet av barn? Jag har många syskonbarn och anser att jag har rätt stor erfarenhet även om alla såklart är nybörjare innan man har egna barn. Sambon har också rätt stor erfarenhet. :)

Jag har inte såå jätte stor erfarenhet av småbarn men. Jag har kusiner som är 10 & 6 samt kusinbarn som är 5 och 1. Samt att min fästmans brorson är 2,5

Jag har tidigare sommarjobbat och så med barn runt 5 men jag har som sagt inte så värt mycket erfarenhet av småbarn, visst har jag bytt blöjor osv när mina föräldrars vänner haft små men då var ju inte jag heller särskilt gammal. Men det känns som att mammarollen kommer falla mig ganska naturlig om man ser en överblick på hur jag är som person :)
  • arh
    Önskan94 skrev 2015-12-08 21:46:22 följande:
    Åh va mysigt! Det ska bli spännande att en dag faktiskt få göra alla dessa saker :)
    Ja! Fast på sätt och vis längtar jag inte för om jag känner mig själv rätt så kommer jag att gå crazy just på shoppingen allt för tidigt under graviditeten :D O:) 
  • Lilla Luna
    Anonym (C) skrev 2015-12-08 21:53:07 följande:

Sambon har massor med syskonbarn, 6st. Jag har ett syskonbarn på 4månader. Så jobbar jag på en småbarnsavdelning på en förskola. Känner att jag har ganska stor vana men att jag ändå kommer känna mig vilsen i början då jag får barn. ;)
  • Önskan94
    arh skrev 2015-12-08 22:11:06 följande:

Ja! Fast på sätt och vis längtar jag inte för om jag känner mig själv rätt så kommer jag att gå crazy just på shoppingen allt för tidigt under graviditeten :D O:) 

Haha jag kommer att göra detsamma =)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar