• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Jennymariaa
    arh skrev 2015-11-25 14:32:35 följande:
    Testade negativt 2 dagar innan beräknad mens. Har inte testat något mer efter det, alla symptom försvann så antingen så var mensen över en vecka tidig med spöksymptomer (jag brukar aldrig ha såhär innan mens) eller kanske ett missfall. Får försöka igen denna månad  :/ :)
    Åh vad tråkigt! Hoppas det tar sig nästa gång<3
  • arh

Hur går det för alla? Inget plus för mig tyvärr, nästa äl beräknad 5/12 så jag håller tummarna att det blir nått då :)

• Mia95
    arh skrev 2015-11-26 00:15:53 följande:

Hur går det för alla? Inget plus för mig tyvärr, nästa äl beräknad 5/12 så jag håller tummarna att det blir nått då :)

Har precis haft mens här...äl beräknat till den 5/12 här också :) 

Både hoppas och inte hoppas att det tar sig iom att bim blir lagom till julveckan och vi ska bo hos svärmor från den 21e till 26e December.. ^^

• Familjelivet
    arh skrev 2015-11-26 00:15:53 följande:

För mig går de segt, inget äl-test jag tagit har varit positivt. Så antar att de inte kommit igång än då jag slutade med ppiller nyss, eller så missade jag... Tror på de första. Så nu inväntar jag mensen och hoppas på bättre lycka nästa gång :) håller tummarna för dig!
  • Jennymariaa

6 dagar skulle det ju stå & fick på kvällen en pytteliten blödning så hoppas det är en nidis :))

• arh
    Jennymariaa skrev 2015-11-27 12:09:40 följande:

6 dagar skulle det ju stå & fick på kvällen en pytteliten blödning så hoppas det är en nidis :))

Håller tummarna för dig :)
  • arh

Är det någon mer som har plussat? Eller hur går det för er?

Är nu inne på andra månaden att försöka få ett plus. 5/12 är beräknad äl enligt appen jag har så jag håller tummarna att det blir nått denna månad :)

• hmg
    arh skrev 2015-12-02 22:35:05 följande:

Är det någon mer som har plussat? Eller hur går det för er?

Är nu inne på andra månaden att försöka få ett plus. 5/12 är beräknad äl enligt appen jag har så jag håller tummarna att det blir nått denna månad :)

Jag har ju som sagt försökt hitta min ägglossning och väntat på att kroppen ska bli normal efter att jag slutat med ppiller. Har haft mens typ 2 gånger i november så min kropp fick nog en liten chock när jag sluta med alla hormoner.

Men nu tror Jag att jag har BIM den 10-12 december, däromkring. Tror att vi prickade ÄL så bör vara på ÄL+7 idag. Idag högg det till i tjejmagen på min lunchrast. Så mycket så jag nästan vek mig lite. Tyckte att det var lite rosa i en flytning ikväll också och har en del molvärk så jag håller tummarna för att det var ägget som fäste i livmodern. :)

Men eftersom att min kropp inte riktigt verkar ha kommit igång ordentligt än så har jag inga större förhoppningar, kan lika gärna vara en tredje "mens" påväg haha! =)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar