• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Jennymariaa
    Anonym (C) skrev 2015-12-08 11:24:45 följande:

Brukar ni titta på "unga föräldrar" på tv4 play?

Nä aldrig sett! Är det bra?? :)
  • Önskan94
    Anonym (C) skrev 2015-12-08 11:24:45 följande:

Brukar ni titta på "unga föräldrar" på tv4 play?

Nä har inte sett det men hört att det ska vara väldigt bra så jag tänkte börja kolla :)
  • Anonym (C)
    Jennymariaa skrev 2015-12-08 14:08:11 följande:

Nä aldrig sett! Är det bra?? :)

Jo det är rätt roligt, bara 10 minuters avsnitt dock. En del i det programmet är jätteunga, jag själv är 22 och tycker jag är ung men många som är under 18 i det programmet. :)
  • Jennymariaa
    Anonym (C) skrev 2015-12-08 16:59:45 följande:
    Jo det är rätt roligt, bara 10 minuters avsnitt dock. En del i det programmet är jätteunga, jag själv är 22 och tycker jag är ung men många som är under 18 i det programmet. :)
    Ja jag googlade lite & såg åldrarna och kände väl att det inte var riktigt samma nivå men kan vara kul & titta ändå :)
  • arh

Jag tycker att det är jättebra! Såg förra säsongen också, den enda nackdelen är ju som de andra sagt att det är typ 10 min program. Sänds tisdagar och torsdag på tv4play :) 

• arh

Är det någon mer än mig som även tittar på Gravid Vecka För Vecka på youtube? :)

• Önskan94
    arh skrev 2015-12-08 17:32:19 följande:

Är det någon mer än mig som även tittar på Gravid Vecka För Vecka på youtube? :)

Ja jag tycker det är så mysigt att följa andra familjer och deras graviditet :)
  • arh
    Önskan94 skrev 2015-12-08 18:11:21 följande:
    Ja jag tycker det är så mysigt att följa andra familjer och deras graviditet :)
    Ja, jag också! Tycker också att det är kul att se hur dom bor och hur deras vardag ser ut med småbarn :)
  • Önskan94
    arh skrev 2015-12-08 18:36:25 följande:

Ja, jag också! Tycker också att det är kul att se hur dom bor och hur deras vardag ser ut med småbarn :)

Ja precis! Men man blir en aning bebisgalen haha :)
  • Anonym (C)
    arh skrev 2015-12-08 17:32:19 följande:

Det har jag inte kollat, får nog göra det. :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar