• Anonym (!)

Titthålsoperation - ont

Gjorde en titthålsoperation för en vecka sedan. Hur öm är det normalt att vara? Jag kan knappt röra vid naveln för det gör ont. Känner mig svullen och stel i magen.

Normalt?

Ingen feber. Såret läker fint. Ingen rodnad.

• Svar på tråden Titthålsoperation - ont
  • Anonym (!)

Det fylls på fort nu

Vad ska jag göra?

• Anonym (Spec.ssk)
    Anonym (!) skrev 2015-12-03 18:47:13 följande:

Det fylls på fort nu

Vad ska jag göra?

Byta bandage....
  • Anonym (!)

Inte åka in?

Det är inge farligt?

Tycker det är sjukt otäckt detta.

Vad gör jag om det rinner blod?

Kan blodet bero på att hon klämde?

Är det farligt?

Har en puls på 120-130 sedan lunch, mer ont i magen nu än på förmiddagen.

• Anonym (Spec.ssk)
    Anonym (!) skrev 2015-12-03 20:23:57 följande:

Inte åka in?

Det är inge farligt?

Tycker det är sjukt otäckt detta.

Vad gör jag om det rinner blod?

Kan blodet bero på att hon klämde?

Är det farligt?

Har en puls på 120-130 sedan lunch, mer ont i magen nu än på förmiddagen.

Nej, behöver inte åka in.

Nej, det är ingen farligt att blöd såpass lite efter en operation.

Ja, att det blöder beror på att hon klämde och då retade kärlen.

Nej, det är inte farligt.

Din puls är hög för att du stressar upp dig. Ont har du för 1. Du har genomgått en operation. 2. Dsk har glömt på din mage.

Hur gammal är du? Har du dina föräldrar i närheten? De kan nog trösta och lugna dig.
  • Anonym (!)

Bytte bandage och det kommer rött färskt blod.

• Anonym (Spec.ssk)
    Anonym (!) skrev 2015-12-03 21:31:28 följande:

Återigen helt normalt.
  • Anonym (Spec.ssk)
    Anonym (!) skrev 2015-12-03 21:31:28 följande:

Återigen helt normalt.
  • Anonym (!)

Pratade med 1177igårkväll och de ansåg att jag borde åka in, vilket jag gjorde.

Blödningen är INTE normal, men inte farlig enligt läkaren. Har en stor blodsamling innanför såret och det är det blodet som kommer ut. Ska byta bandage och hålla koll efter infektion.

Pulsen ansåg han bör utredas vidare på vc.

• klyban
    Anonym (!) skrev 2015-11-24 21:07:55 följande:
    Gjorde en titthålsoperation för en vecka sedan. Hur öm är det normalt att vara? Jag kan knappt röra vid naveln för det gör ont. Känner mig svullen och stel i magen.

Normalt?

Ingen feber. Såret läker fint. Ingen rodnad.

Du skulle testat att skära upp istället, så hade du fått känna skillnaden ;)
    Och givetvis gör det ont, de har ju fan skärt sönder dina muskler, för kunna komma in med sin utrustning.

• Eleonor01
    Anonym (!) skrev 2015-12-04 07:11:24 följande:

Blödningen är INTE normal, men inte farlig enligt läkaren. Har en stor blodsamling innanför såret och det är det blodet som kommer ut. Ska byta bandage och hålla koll efter infektion.

Det va ju det jag sa redan från början! Såret som sprack på min man blev inte bättre förrän allt gammalt var borta å Han fick bred spektrum antibiotika insatt.
  • Anonym (Spec.ssk)
    Anonym (!) skrev 2015-12-04 07:11:24 följande:

Vilket är helt normalt. Inget i det du råkat ut för onormalt och är absolut inget man behöver åka in för. Nu valde du att göra det och fick höra Att det inte är farligt.
  • Anonym (!)
    Eleonor01 skrev 2015-12-04 10:12:44 följande:

Det va ju det jag sa redan från början! Såret som sprack på min man blev inte bättre förrän allt gammalt var borta å Han fick bred spektrum antibiotika insatt.

Har fortfarande en blodansamling innanför, men kroppen ska fixa det själv. Har ingen feber och snabbsänkan är normal, så ingen antibiotika.
  • Anonym (!)

Råd?

Förbandet har suttit på sedan inatt kl 01 då en läkare och sköterska gjorde rent och klistra på det. Det är blod innanför som torkat. Förbandet känns väldigt stelt. Är det dumt att byta redan? Bättre att låta det vara? Eller?

Tillkommer inget mer blod som syns.

• Anonym (Spec.ssk)
    Anonym (!) skrev 2015-12-04 20:25:14 följande:

Råd?

Förbandet har suttit på sedan inatt kl 01 då en läkare och sköterska gjorde rent och klistra på det. Det är blod innanför som torkat. Förbandet känns väldigt stelt. Är det dumt att byta redan? Bättre att låta det vara? Eller?

Tillkommer inget mer blod som syns.

Borde inte dina föräldrar kunna hjälpa dig att byta? Känns inte så ansvarsfullt att de låter dig ta hand om det själv...
  • Anonym (!)
    Anonym (Spec.ssk) skrev 2015-12-04 20:30:47 följande:

Borde inte dina föräldrar kunna hjälpa dig att byta? Känns inte så ansvarsfullt att de låter dig ta hand om det själv...

Var har jag nämnt något om att byta detta själv?
  • Anonym (Spec.ssk)
    Anonym (!) skrev 2015-12-04 20:53:47 följande:

Var har jag nämnt något om att byta detta själv?

Dina föräldrar kan nog hjälpa dig att byta.
  • Anonym (!)

Såret sju dagar efter operationen:

Såret idag:

• nuharjagbytt

Ja gammalt blod håller ju på med att komma ut efterhand som det läker där inne. Jag kan inte se att det är annorlunda nu än vad två läkare redan sagt att är ok och förklarat.

Två läkare har ju förklarat detta för dig och du slänger upp äckliga bilder på ett forum. Dagens bild ser äcklig ut eftersom färgtonen är så dålig. Bilderna ser så olika ut för att ljuset är annorlunda.

• Anonym (Spec.ssk)
    Anonym (!) skrev 2015-12-05 11:52:34 följande:

Såret sju dagar efter operationen:

Såret idag:

Prata med dina FÖRÄLDRSR istället för att lägga upp bilder på ett forum! Vi har ju försökt att hjälpa dig med du lyssnar inte på det vi sagt till dig!
Svar på tråden Titthålsoperation - ont