• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Intenuigen
    KillBill skrev 2017-03-03 13:06:56 följande:

Du pratar om några månader när hela Europa (efter det att Schengensamarbetet hade kollapsat) var lamslaget pga den stora flyktingkatastrofen. Den kritik som du riktar mot regeringen är också kritik mot alla andra länder i Europa vars gränser flyktingbarnen hade passerat exempelvis Ungern, Grekland, Österrike, Tyskland och Danmark som lät flyktingbarn passera landet utan att någon brydde sig.

Nu är ju inte de flesta flyktingar, begriper du inte det??? Ungern tex ville stoppa dem, men Tyskland och Sverige ville att de skulle släppas fram. Så sluta och gnäll på andra, vi fick precis det som våra politiker ville. Nästan alla kom genom Danmark där det stod Köpenhamn på vagnarna, men inte ens då "förstod "våra svenska politiker att de hade passerat ett antal länder. Så detta va vad sossarna ville! Det handlar inte om flyktingar utan det handlar om att bygga ett mångkulturellt Sverige utan gränser.
  • Intenuigen

[quote=77464952][quote-nick]KillBill skrev 2017-03-03 13:06:56 följande:[/quote-nick]

Du pratar om några månader när hela Europa (efter det att Schengensamarbetet hade kollapsat) var lamslaget pga den stora flyktingkatastrofen. Den kritik som du riktar mot regeringen är också kritik mot alla andra länder i Europa vars gränser flyktingbarnen hade passerat exempelvis Ungern, Grekland, Österrike, Tyskland och Danmark som lät flyktingbarn passera landet utan att någon brydde sig.

Lite så här!

Arkitekterna bakom mångkulturprojektet har detta som mål och de kommer inte att ge sig förrän vi är där. Sverige var det perfekta landet att omsätta teorin till praktiken. Ett fredligt, sekulariserat, välmående land utan en stark kulturell identitet.

Projektet har pågått i mer än 40 år, men i början handlade det mest om att indoktrinera människor i deras tänkande. Det är först på senare år som man verkligen har satt fart på invandringen, eller folkutbytet om man så vill.

Men givetvis kommer de feta och hjärnslöa politikerna byta stånd-punkt när folk inser att det är amerikanska bankirer och div andra globalister som står bakom projektet.

Men vet ju inte om man ska skratta eller gråta när tom vänstern går hand i hand med Goldman sachs utan att begripa det.

• Digestive
    KillBill skrev 2017-03-03 13:06:56 följande:
    Det hela kunde och borde hanterats annorlunda utav många länder, ja. Problemet för min del, som bor i Sverige, är dock två saker - 1.) vi hade ett krispaket att sätta in och som kunde förhindra att barn försvann med mera samt 2.) tid nog för att ordna med krispaketet.

Sedan så var det fler än blott regeringspartierna som röstade ner det här krispaketet i riksdagen men det faller ytterst på regeringskansliets ansvar.

Ok, tre saker - 3.) vi kunde även ha skickat resurser till de länder som försökte upprätthålla Schengenavtalet, som exempelvis Österrike, och med vår närvaro både hjälpt till och sett till att människor hanterades mer schysst.
  • Världsmedborgare
    Intenuigen skrev 2017-03-03 13:27:12 följande:
      Det handlar inte om flyktingar utan det handlar om att bygga ett mångkulturellt Sverige utan gränser.
    Det har jag helt missat skulle vara syftet, för jag trodde nog som alla andra att flyktingarna kom från ställen med krig och annat elände, där dom inte kunde skapa sig en framtid.

Men det vara alltså folk inbjuda att skapa ett mångkulturellt Sverige, som vandrade över halva Jorden för att delta i detta bygge.., ja där ser man.

Synd på en så fin tanke och att projektet inte lyckades fullt ut.
    För det är precis min önskan, en värld utan gränser, där vi gräsrötter väljer vår framtid, var den ska finnas och hur den ska se ut.
    Och inte som nu, begränsas av några få politiker och makthavare som sägar åt mig vad som är bäst.
    Och det jävligaste av allt, som även vill att jag ska mörda/slå ihjäl andra som inte delar deras uppfattning om vad som är rätt.

Makthavare borde begripa, att det enda vi gräsrötter vill ha, är vår frihet att leva som vi önskar, och att vi skiter fullständigt i gränser och era idiotiska makt-påfund som enbart är oss till nackdel.

Vill ni makthavere bråka, så visst, inte mig emot, men lämna oss gräsrötter utanför och låt oss bestämma vem, var och hur vi vill umgås, så ska ni se det blir "ordning på torpet".
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • KillBill
    Digestive skrev 2017-03-03 13:42:17 följande:
    Det hela kunde och borde hanterats annorlunda utav många länder, ja. Problemet för min del, som bor i Sverige, är dock två saker - 1.) vi hade ett krispaket att sätta in och som kunde förhindra att barn försvann med mera samt 2.) tid nog för att ordna med krispaketet.

Sedan så var det fler än blott regeringspartierna som röstade ner det här krispaketet i riksdagen men det faller ytterst på regeringskansliets ansvar.

Ok, tre saker - 3.) vi kunde även ha skickat resurser till de länder som försökte upprätthålla Schengenavtalet, som exempelvis Österrike, och med vår närvaro både hjälpt till och sett till att människor hanterades mer schysst.
    Av förklarliga skäl så var en förkrossande majoritet i Sveriges riksdag emot att Sverige skulle förvara flyktingar i koncentrationsläger.
  • Digestive
    KillBill skrev 2017-03-03 15:53:51 följande:
    Av förklarliga skäl så var en förkrossande majoritet i Sveriges riksdag emot att Sverige skulle förvara flyktingar i koncentrationsläger.
    Påstår du på fullaste allvar att Tyskland har infört koncentrationsläger, igen?

Krispaketet var ett gott förslag och har gett positiva resultat i Tyskland, varifrån idéerna härstammar och fortfarande praktiseras.

Har dock förstått att några barn hit och dit inte betyder så mycket för en del. Nej, viktigare är färgen på politik och att sprida korkad propaganda.
  • KillBill
    Digestive skrev 2017-03-03 16:31:32 följande:

Krispaketet var ett gott förslag och har gett positiva resultat i Tyskland, varifrån idéerna härstammar och fortfarande praktiseras.

Har dock förstått att några barn hit och dit inte betyder så mycket för en del. Nej, viktigare är färgen på politik och att sprida korkad propaganda.
    Senast jag läste nyheterna så hade inte Tyskland några byggt några koncentrationläger.
  • KillBill
    Digestive skrev 2017-03-03 16:31:32 följande:

Jag hade faktiskt missat att Tyskland hade byggt koncentrationsläger för att förvara flyktingar. Fy fan vad läskigt.

www.svd.se/tyskland-asylsokande-misshandlas

www.aftonbladet.se/nyheter/article23305408.ab
  • Digestive
    KillBill skrev 2017-03-03 17:45:41 följande:
    Jag hade faktiskt missat att Tyskland hade byggt koncentrationsläger för att förvara flyktingar. Fy fan vad läskigt.

www.svd.se/tyskland-asylsokande-misshandlas

www.aftonbladet.se/nyheter/article23305408.ab
    Vet du ens själv vad du har länkat till? Vi har både flyktingförläggningar och flyktingläger även här i Sverige - så "koncentrationslägren" är nog mer utbredda än du någonsin kunnat anat.

Hjärndöd propaganda är sannerligen hjärndöd. Hälsa Henrik Arnstad från mig!
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna