• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • KillBill
    Digestive skrev 2017-03-03 19:15:00 följande:
    Vet du ens själv vad du har länkat till? Vi har både flyktingförläggningar och flyktingläger även här i Sverige - så "koncentrationslägren" är nog mer utbredda än du någonsin kunnat anat.

Hjärndöd propaganda är sannerligen hjärndöd. Hälsa Henrik Arnstad från mig!
    Nej du, den typ av flyktingläger som beskrivs i artikeln har vi inte i Sverige.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-03-03 17:45:41 följande:
    Jag hade faktiskt missat att Tyskland hade byggt koncentrationsläger för att förvara flyktingar. Fy fan vad läskigt.

www.svd.se/tyskland-asylsokande-misshandlas

www.aftonbladet.se/nyheter/article23305408.ab
    Det är lite smaklöst att jämföra detta med koncentrationsläger som får åtminstone mig att associera med helt andra läger, där vakter inte greps av polis och fick sparken från jobbeb som torterare etc. De överlevare jag träffa ftån de lägren har helt andra berättelser att dela med sig av.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Digestive
    KillBill skrev 2017-03-03 19:49:36 följande:
    Nej du, den typ av flyktingläger som beskrivs i artikeln har vi inte i Sverige.
    Och den typen av transitzoner som jag talade om existerade inte ens i Tyskland vid tidpunkten som artiklarna begav sig.

När ett tåg har spårat ur så blir inte situationen bättre ju mer kol man öser in i maskineriet. Prova med att kommentera saker som du vet någonting om istället för att sprida direkt hjärndöd propaganda.

• Intenuigen
    Världsmedborgare skrev 2017-03-03 15:49:21 följande:

Det har jag helt missat skulle vara syftet, för jag trodde nog som alla andra att flyktingarna kom från ställen med krig och annat elände, där dom inte kunde skapa sig en framtid.

Men det vara alltså folk inbjuda att skapa ett mångkulturellt Sverige, som vandrade över halva Jorden för att delta i detta bygge.., ja där ser man.

Synd på en så fin tanke och att projektet inte lyckades fullt ut.

För det är precis min önskan, en värld utan gränser, där vi gräsrötter väljer vår framtid, var den ska finnas och hur den ska se ut.

Och inte som nu, begränsas av några få politiker och makthavare som sägar åt mig vad som är bäst.

Och det jävligaste av allt, som även vill att jag ska mörda/slå ihjäl andra som inte delar deras uppfattning om vad som är rätt.

Makthavare borde begripa, att det enda vi gräsrötter vill ha, är vår frihet att leva som vi önskar, och att vi skiter fullständigt i gränser och era idiotiska makt-påfund som enbart är oss till nackdel.

Vill ni makthavere bråka, så visst, inte mig emot, men lämna oss gräsrötter utanför och låt oss bestämma vem, var och hur vi vill umgås, så ska ni se det blir "ordning på torpet".

Ja annat elände kommer de nog ifrån, men inte är de flesta krigsflyktingar iaf. Finns nog några tiotals miljoner gatu-barn i världen som det är mycket mera synd om.

Ni kommer säkert lyckas med det, då både sossar och allians är inne på det spåret, och kanske Sd vad vet jag.

Men det vore ju trevligt om ni köpta globalister kunde argumentera för fördelarna. Kan ju inte vara så svårt när tanken är god och ni är övertygade om att det är så bra.

Kan du inte förklara hur det kommer fungera när vi har stoppat in några miljoner till? Är det så att den svenska luften har något magiskt i sig så att alla vill bli som oss när de kommer ?

Eller bara något så oväsentligt som när alla skolor snart har kanske 30-40% elever som klarar grundskolan är det då landet blomstrar ? förklara gärna för jag är nog lite trög och förstår inte riktigt det där! tyvärr.
  • K Kalle
    Intenuigen skrev 2017-03-03 22:49:26 följande:
    Ja annat elände kommer de nog ifrån, men inte är de flesta krigsflyktingar iaf. Finns nog några tiotals miljoner gatu-barn i världen som det är mycket mera synd om.

Ni kommer säkert lyckas med det, då både sossar och allians är inne på det spåret, och kanske Sd vad vet jag.

Men det vore ju trevligt om ni köpta globalister kunde argumentera för fördelarna. Kan ju inte vara så svårt när tanken är god och ni är övertygade om att det är så bra.

Kan du inte förklara hur det kommer fungera när vi har stoppat in några miljoner till? Är det så att den svenska luften har något magiskt i sig så att alla vill bli som oss när de kommer ?

Eller bara något så oväsentligt som när alla skolor snart har kanske 30-40% elever som klarar grundskolan är det då landet blomstrar ? förklara gärna för jag är nog lite trög och förstår inte riktigt det där! tyvärr.
    Det blir kanske som i USA? En lite spillra svenskar kvar och resten migranter. Om nån känner sig frestad att nämna samer i samband med detta så låt bli. Samerna kom in i det som nu är Sverige långt efter att landets södra delar befolkats. Att dessa har utvecklats och smält samman och därför inte finns kvar som urfolk är en annan sak.
  • KillBill
    Digestive skrev 2017-03-03 20:16:01 följande:
    Och den typen av transitzoner som jag talade om existerade inte ens i Tyskland vid tidpunkten som artiklarna begav sig.

När ett tåg har spårat ur så blir inte situationen bättre ju mer kol man öser in i maskineriet. Prova med att kommentera saker som du vet någonting om istället för att sprida direkt hjärndöd propaganda.

Kan du länka till en källa på att det existerar transitzoner av det slag som du vill se i Sverige. Hitintills har jag bara sett rätt hemska exempel på flyktingläger i Tyskland.
  • KillBill
    Digestive skrev 2017-03-03 19:15:00 följande:
    Vet du ens själv vad du har länkat till? Vi har både flyktingförläggningar och flyktingläger även här i Sverige - så "koncentrationslägren" är nog mer utbredda än du någonsin kunnat anat.

Hjärndöd propaganda är sannerligen hjärndöd. Hälsa Henrik Arnstad från mig!
    Källa på att vi har flyktingläger i Sverige. Tack.
  • Digestive
    KillBill skrev 2017-03-06 18:14:58 följande:
    Kan du länka till en källa på att det existerar transitzoner av det slag som du vill se i Sverige. Hitintills har jag bara sett rätt hemska exempel på flyktingläger i Tyskland.
    http://tinyurl.com/zkdtu5s

http://tinyurl.com/zlrkqbk

Transitzoner var aktuella under flyktingkrisens intensiva period, det är ingenting som Sverige behöver nu.
    KillBill skrev 2017-03-06 18:20:03 följande:
    Källa på att vi har flyktingläger i Sverige. Tack.
    Jag hade fel, Sverige har ingenting som motsvarar flyktinglägren i Tyskland. Vi har dock flyktinganläggningar även här i Sverige, vilket du också länkade till som ett exempel på "koncentrationsläger".
  • KillBill
    Digestive skrev 2017-03-06 19:49:45 följande:
    http://tinyurl.com/zkdtu5s

http://tinyurl.com/zlrkqbk

Transitzoner var aktuella under flyktingkrisens intensiva period, det är ingenting som Sverige behöver nu.
    KillBill skrev 2017-03-06 18:20:03 följande:Källa på att vi har flyktingläger i Sverige. Tack.
    Jag hade fel, Sverige har ingenting som motsvarar flyktinglägren i Tyskland. Vi har dock flyktinganläggningar även här i Sverige, vilket du också länkade till som ett exempel på "koncentrationsläger".
    Jag känner till att Angela Merkel godkände förslaget men vad jag vet så blev det aldrig verklighet. Har du inga andra källor?
  • shame

Bara det faktum att vi HAR en statsskuld, som vi inte betalar av och där politiker idag under en högkonjuktur lånar mer pengar per dag än under lågkonjunkturen.

Vi har ett stort antal mäniskor som lever på bidrag och inte kommer ut i jobb, vi har pensionärer som inte har råd till mat för de får låg pension, vi har de sämsta resultaten i PISA under flera år och våldsproblematiken har ökat samtidigt som vi inte har råd med poliser. Brottsutredningar läggs ned för att vi inte har personal.... Men DN beskriver välgång utifrån att vi uppfunnint Spotify (som är på väg i konkurs) att vi har mer pengar i plånboken (tillföljd av FÖRRA regeringens jobbskatteavdrag) och att vår stadsskuld är längre än danmark (trots att danmark inte har den stora export av skog, malm och teknink vi har, men vi har samma höga skatter.) Allt går ju att vända till sin fördel om man verkligen vill det, men gå ut en sen kväll i Malmö och fundera på om "undergångsprofeterna" kanske har rätt i något som inte DN skribenterna ser.

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna