Världsmedborgare skrev 2017-03-03 15:49:21 följande:
Det har jag helt missat skulle vara syftet, för jag trodde nog som alla andra att flyktingarna kom från ställen med krig och annat elände, där dom inte kunde skapa sig en framtid.
Men det vara alltså folk inbjuda att skapa ett mångkulturellt Sverige, som vandrade över halva Jorden för att delta i detta bygge.., ja där ser man.
Synd på en så fin tanke och att projektet inte lyckades fullt ut.
För det är precis min önskan, en värld utan gränser, där vi gräsrötter väljer vår framtid, var den ska finnas och hur den ska se ut.
Och inte som nu, begränsas av några få politiker och makthavare som sägar åt mig vad som är bäst.
Och det jävligaste av allt, som även vill att jag ska mörda/slå ihjäl andra som inte delar deras uppfattning om vad som är rätt.
Makthavare borde begripa, att det enda vi gräsrötter vill ha, är vår frihet att leva som vi önskar, och att vi skiter fullständigt i gränser och era idiotiska makt-påfund som enbart är oss till nackdel.
Vill ni makthavere bråka, så visst, inte mig emot, men lämna oss gräsrötter utanför och låt oss bestämma vem, var och hur vi vill umgås, så ska ni se det blir "ordning på torpet".
Ja annat elände kommer de nog ifrån, men inte är de flesta krigsflyktingar iaf. Finns nog några tiotals miljoner gatu-barn i världen som det är mycket mera synd om.
Ni kommer säkert lyckas med det, då både sossar och allians är inne på det spåret, och kanske Sd vad vet jag.
Men det vore ju trevligt om ni köpta globalister kunde argumentera för fördelarna. Kan ju inte vara så svårt när tanken är god och ni är övertygade om att det är så bra.
Kan du inte förklara hur det kommer fungera när vi har stoppat in några miljoner till? Är det så att den svenska luften har något magiskt i sig så att alla vill bli som oss när de kommer ?
Eller bara något så oväsentligt som när alla skolor snart har kanske 30-40% elever som klarar grundskolan är det då landet blomstrar ? förklara gärna för jag är nog lite trög och förstår inte riktigt det där! tyvärr.