• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • FDFMGA
    Man and satisfied skrev 2019-04-18 20:31:08 följande:
    Jag skulle säga att vänstervurmarna är relativt ensamma om den egenskapen.

Värre än deras okunnighet är dock deras brist på empati gentemot våra stackars invandrare. Sätt dig in i flyktingfamiljens situation. Placerad i en hyreskasern i en nogo-zon. Sönerna hamnar snabbt i områdets kriminella gäng. Hetsas till att begå grova brott som leder till att de blir brutalt mördade.

Det gör inget skrattar vänstermupparna. Det drabbar ju inte oss fina pk-vänner i våra fina kvarter.
    Man skulle också kunna belysa vurmarkulturens sannolikhetsresonemang  ur en helt annan aspekt.

I tidningarna kan man alltsomoftast läsa om personer som blivit mångmiljonärer genom spel på Lotto eller liknande.

Det vore fullt möjligt att på vurmarmanér samla på alla exempel om nyblivna spelmiljonärer och utifrån en vurmargeneralisering ränna iväg till spelbutiken förvissad om den kommande vinstenSkrattande

Inte desto mindre är chansen att vurmaren skulle bli miljonär på Lotto försvinnande litenSolig
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2019-04-19 09:18:29 följande:
    Man skulle också kunna belysa vurmarkulturens sannolikhetsresonemang  ur en helt annan aspekt.

I tidningarna kan man alltsomoftast läsa om personer som blivit mångmiljonärer genom spel på Lotto eller liknande.

Det vore fullt möjligt att på vurmarmanér samla på alla exempel om nyblivna spelmiljonärer och utifrån en vurmargeneralisering ränna iväg till spelbutiken förvissad om den kommande vinstenSkrattande

Inte desto mindre är chansen att vurmaren skulle bli miljonär på Lotto försvinnande litenSolig
    Frågan är om detta är ett hån mot en enskild som blivit miljonär på lotto haha  vurmarnas sekundärkränkthet vet få om några gränser
  • oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2019-04-19 09:32:59 följande:
    Frågan är om detta är ett hån mot en enskild som blivit miljonär på lotto 
    Tror du? Att vinna på lotto är väl den enda socialdemokratiskt godkända metoden att bli rik på Solig
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-04-19 09:32:59 följande:
    Frågan är om detta är ett hån mot en enskild som blivit miljonär på lotto haha  vurmarnas sekundärkränkthet vet få om några gränser
    Ja, ur ett vurmarperspektiv så är det naturligtvis ett hån mot dem som vunnit storvinsten på Lotto att påstå att spelarna generellt är förlorare och att sannolikheten att bli mångmiljonär är försvinnande litenSkrattande

Man skulle kunna tänka sig att en vurmare envist bet sig fast vid det faktum att Anna i Säffle minsann vann, att det är ett hån mot henne att påstå att sonnolikheten är låg och att alla borde spela på Lotto så alla blev mångmiljonärerTomte
  • Padirac
    oOOo oOOo skrev 2019-04-19 09:49:43 följande:
    Tror du? Att vinna på lotto är väl den enda socialdemokratiskt godkända metoden att bli rik på Solig
    Om jag tror att det  är ett hån mot de som vunnit miljoner på lotterier att säga att det är en liten del av alla som spelar som kommer att bli miljonärer, att de som spelar eller inte spelar har en mycket liten chans att bli miljonärer? 

Det ser jag inte som ett hån mot den lilla del som vunnit miljoner.

Jag ser inte att fakta skulle vara ett hån. Men de sekundärkränkta kan se det så i motsvarande fall som det presenteraras i tråden.
  • oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2019-04-19 10:05:35 följande:
    Om jag tror att det  är ett hån mot de som vunnit miljoner på lotterier att säga att det är en liten del av alla som spelar som kommer att bli miljonärer, att de som spelar eller inte spelar har en mycket liten chans att bli miljonärer? 

Det ser jag inte som ett hån mot den lilla del som vunnit miljoner.

Jag ser inte att fakta skulle vara ett hån. Men de sekundärkränkta kan se det så i motsvarande fall som det presenteraras i tråden.
    Ah, nu förstår jag. Det är en halmdocka som anser något vara hånfullt inte du. Kul Solig
  • Padirac
    oOOo oOOo skrev 2019-04-19 10:15:48 följande:
    Ah, nu förstår jag. Det är en halmdocka som anser något vara hånfullt inte du. Kul Solig
    Halmdockan sätts i brand med jämna mellanrum i ett försök att  påstå att mina känslor eller avsaknad av känslor skulle ha med verklighetens beskaffning att göra.

Så om jag påstår att det är en liten chans att vinna miljonvinst på lotterier så borde det enligt samma resonemang vara så att jag hånar vinnarna...  

Det gör mig kanske till inte sosse  - enligt andra resonemang då
    oOOo oOOo skrev 2019-04-19 09:49:43 följande:
  • oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2019-04-19 10:56:55 följande:
    Halmdockan sätts i brand med jämna mellanrum i ett försök att  påstå att mina känslor eller avsaknad av känslor skulle ha med verklighetens beskaffning att göra.

Så om jag påstår att det är en liten chans att vinna miljonvinst på lotterier så borde det enligt samma resonemang vara så att jag hånar vinnarna...  
    Ber om ursäkt, jag har inte följt diskussionen och har således ingen aning om vad du pratar om här. 
    Padirac skrev 2019-04-19 10:56:55 följande:
    Det gör mig kanske till inte sosse  - enligt andra resonemang då smile2.gif
    Bara om du tycker det enda acceptabla sättet att bli rik på är genom lotto Flört
    Men det gör du väl inte Drömmer

• Padirac
    oOOo oOOo skrev 2019-04-19 11:08:14 följande:
    Ber om ursäkt, jag har inte följt diskussionen och har således ingen aning om vad du pratar om här. 

Bara om du tycker det enda acceptabla sättet att bli rik på är genom lotto Flört
    Men det gör du väl inte Drömmer

Följa eller inte följa...det är frågan om det gör någon skillnad  - hur som helst har du förstått diskussionen och kunde identifiera halmdockan efter ett enda inlägg. Glad

Så det går bra att kliva rakt in - diskussioner har f.ö inte rört sig så mycket längre än halmdockan kan röra sig själv.

Jag är nog på helt andra sidan i frågan om lotto och lotterier och spel  - enda sättet att säkert bli rik genom lotto och andra lotterier och spel är att vara arrangör.

Tror att skattepolitik är ett bättre (om än tråkigare för många) sätt att fördela samhällets monetära resurser.
  • oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2019-04-19 11:37:38 följande:
    Följa eller inte följa...det är frågan om det gör någon skillnad  - hur som helst har du förstått diskussionen och kunde identifiera halmdockan efter ett enda inlägg. Glad
    Haha, ja det räckte Glad
    Padirac skrev 2019-04-19 11:37:38 följande:
    Jag är nog på helt andra sidan i frågan om lotto och lotterier och spel  - enda sättet att säkert bli rik genom lotto och andra lotterier och spel är att vara arrangör.
    Jag sade inte 'enda metod att bli rik på' utan "enda godkända metod'. Men efter lite eftertanke så finns det nog ett par till. Spela fotboll och tjäna verkar också vara accepterat. Bara man inte 'tjänar pengar på vad andra gör' som det heter i Fred Åkerströms Oslo Solig

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna