Flash Gordon skrev 2019-04-20 14:00:31 följande:
Padirac refererar till att jag har något emot dennes sätt att bemöta folks rädslor och ökade oro för kriminalitet med citat som:
"Det är lite löjligt att dra så stora växlar som det görs på en mycket liten del av befolkningen för att detta skulle gälla alla i befolkningen."
och
"Så länga (sic) man håller sig borta från buset är man tryggare idag än man var på 70-80- och 90-talet"
.
Som om folks rädslor efter att det precis har varit en skottlossning i parken utanför deras fönster vore jämförbara med "monster under sängen" (ett annat citat) och att dessa individer enbart har dragit löjligt stora växlar på en enskild händelse som ändå inte drabbar särskilt många.
Det börjar på inlägg 2453 när jag påpekade att skjutningarna nu flyttat in i medelklassens värld. Sedan är det Padiracs försök att förklara att det som står där egentligen inte alls betyder just det som står där.
Allt började som ett försök att måla en lämplig "Sverigebild" med påståenden om minskade faror och minskat våld.
Nu är det inte folks rädslor och oro för att utsättas för brott jag bemött, utan din beskrivning av verkligheten i samband med risker att utsättas för gängen och nätverkens dödliga våld.
Oavsett vad du anser jag har för bemötande av folks rädslor och oro så har det inte med den faktiska risken att råka illa ut. Att blanda in påståenden om mina bemötanden och uppfattningar om folks oro och rädslor är inte relevant för utvecklingen av dödligt våld.
När jag uttryckte deltagande i och omsorg över en rånad flickas känslor så fick jag kritik för att du ansåg att detta var missvisande för min hållning. En hållning som du diktat upp på egen kammare.
Jag fick också kritik för att jag hänvisat till (med referens och citat) pålitliga källor för mina påståenden med orden om att jag falskeligen försökte ta cred för deras påståenden (som om de vore mina) som erkändes som giltiga.
Halmdockorna ligger på hög och ytterligare argument i sak mot de källor som jag angett har du inte presenterat.
Nu ska jag gå ner till havet, solen skiner... Men det kanske är ett hån mot känslorna hos de som sitter i någon stad eller skog med regntunga moln och långt till havet.