• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Flash Gordon
    Padirac skrev 2019-04-08 14:51:00 följande:
    Jag tycker du ska titta på de saker jag skrivit så ser du vad jag sagt. Jag har om och om igen förklarat och gett stöd för mina påståenden. Men du menar att jag sagt något annat, antalet halmdockor får kossorna att svälta smile2.gif
    En enkel fråga till dig, beroende på svar kommer följdfrågor:

Vad anser du om att fotbollsklubben i Aspudden måste anordna gå-grupper för att deras barn inte ska bli rånade på väg till och från träningen?
    https://www.gp.se/ledare/last-night-in-aspudden-nacka-bj%C3%B6rkek%C3%A4rr-s%C3%B6dra-sandby-lund-1.14003821

"Hur ofta i din barndom gick du i gågrupper till dina fritidsaktiviteter för att slippa bli utsatt för brutala rån? I Aspudden, i södra Stockholm, har fotbollsklubben efter tre rån under en vecka (!), ordnat just så kallade gågrupper för att inga barn ska behöva gå ensamma till träningen." 

"En pappa till en av de drabbade pojkarna konstaterar i programmet Veckans brott att: "Konsekvenserna av det här är ju att vi inte vågar låta honom gå själv till träningen och vi vågar inte en låta honom gå till tunnelbanan själv. Sen kan man inte låta bli att tänka vad som händer nästa gång, om de tar till ännu mer våld då" " 
  • Padirac
    Anton Chigurh skrev 2019-04-08 17:27:20 följande:
    SNACKA om att du blir överkörd av Flash....och det vet du så jävla väl, padi. Trots dina krumbukter...
    Det är lätt att köra över folk, det vet säkert den som är befäl eller har annan erfarenhet av att handskas med människor

Det känns säkert bra för en del, för egen del vill jag inte sitta i sandlådan och bråka om vem som sagt blå spade eller något annat.

Kör på ni, det är välkommet. Solig
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-04-08 18:40:54 följande:
    Tar mod till hjälp nu men missar att det raderade inlägget ligger kvar i det egna svaret. För folks bedömning om rimligheten i radering.
    Ang det modererade inlägget så är det väl bra att det läggs till räkenskaperna Flört 
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-04-08 18:37:34 följande:
    Och du vinner inga diskussioner genom att anmäla inlägg som kallar dina åsikter för korkade - hur mycket ni än har mod (bokstavligen) på er sida.

Klarar du inte av att stå upp för det du säger, eller erkänna att det kanske var ganska dumt skrivet, så hjälper inga raderingar i världen.
    Tror du att jag försöker vinna över dig

Om jag ska försöka förstå ditt problem  med mina inlägg så är det att du vill bevisa för mig att jag tycker det du anser att jag ska tycka utifrån de premisser du ger olika uttalanden.

Jag kan aldrig vinna över det det du intalar dig själv att andra sagt. Detta försiggår inne i ditt själsliga liv. Det är bara du som har tillgång till det.

Och uppriktigt, jag märkte inte ens att jag skulle ha blivit överkörd som AC skriver, de fordonen är kvar i sandlådan 

Bildresultat för leksak stridsvagn

Men jag får gratulera till en upplevd vinst. Alltid glädjer det några. 
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2019-04-08 19:58:48 följande:

Tror du att jag försöker vinna över dig

Om jag ska försöka förstå ditt problem  med mina inlägg så är det att du vill bevisa för mig att jag tycker det du anser att jag ska tycka utifrån de premisser du ger olika uttalanden.

Jag kan aldrig vinna över det det du intalar dig själv att andra sagt. Detta försiggår inne i ditt själsliga liv. Det är bara du som har tillgång till det.

Och uppriktigt, jag märkte inte ens att jag skulle ha blivit överkörd som AC skriver, de fordonen är kvar i sandlådan 

Men jag får gratulera till en upplevd vinst. Alltid glädjer det några. 

Att du skriver som en exakt kopia av FD.....det är knappast meriterande och tro för all del inte att det hjälper dig. Det hjälper ingen. Tvärtom.

Det däremot roande att skåda ditt "kopierande", ner till minsta smiley.

Och jo, padi, du ÄR..... REJÄLT överkörd.

Och du har helt klart ingen aning om vad det innebär att vara militärt befäl. Och det kan ingen statistik i världen hjälpa dig med.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Padirac
    Anton Chigurh skrev 2019-04-08 22:42:53 följande:
    Att du skriver som en exakt kopia av FD.....det är knappast meriterande och tro för all del inte att det hjälper dig. Det hjälper ingen. Tvärtom.

Det däremot roande att skåda ditt "kopierande", ner till minsta smiley.

Och jo, padi, du ÄR..... REJÄLT överkörd.

Och du har helt klart ingen aning om vad det innebär att vara militärt befäl. Och det kan ingen statistik i världen hjälpa dig med.
    nä, jag retades bara med just dig AC

Jag tror inte ett militärt befäl som hänger på andra 'bullies' vet så mycket heller .imho

Jag skulle kräva mer, mycket mer, integritet och självrespekt faktiskt. 
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2019-04-08 23:01:35 följande:

nä, jag retades bara med just dig AC

Jag tror inte ett militärt befäl som hänger på andra 'bullies' vet så mycket heller .imho

Jag skulle kräva mer, mycket mer, integritet och självrespekt faktiskt. 

Nä, padi, det gjorde du inte, för du vet så jävla väl att jag skiter det ett förbannat långt stycke när du försöker dig på diverse påhopp. Eller vad du väljer att kalla det.

Du kopierar FD, kort och gott, och tror att det hjälper dig. Det gör det inte. Tro mig.

Det närmaste du kommer ett militärt befäl, eller motsvarande, det är ett inköp av en dålig kopia av en m59 fältuniform på ett sk överskottlager.

Förmodligen till extrapris.
  • Padirac
    Anton Chigurh skrev 2019-04-08 23:17:46 följande:
    Nä, padi, det gjorde du inte, för du vet så jävla väl att jag skiter det ett förbannat långt stycke när du försöker dig på diverse påhopp. Eller vad du väljer att kalla det.
    Du kopierar FD, kort och gott, och tror att det hjälper dig. Det gör det inte. Tro mig.

Det närmaste du kommer ett militärt befäl, eller motsvarande, det är ett inköp av en dålig kopia av en m59 fältuniform på ett sk överskottlager.

Förmodligen till extrapris.
    Låt inte en avdankad civilist komma under ditt skinn.

Militären har aldrig varit min grej och kommer inte att vara det heller. Att leda människor har jag däremot mer än 30 års erfarenhet av.  Goda erfarenheter och dåliga erfarenheter. För mig själv eller för andra.  Utan begagnad fältuniform. Alla har vi våra egna platser. 

Det är gott om militära befäl som passerat arbetsplatser och andra ställen dör människor möts, det verkar vara ett tvärsnitt av befolkningen, en del har varit välutbildade, mogna, trygga och klara i sig själva. Andra har inte varit det. De är som människor är mest. Har bra och dålig dagar, som alla människor. Cilivlister eller inte.
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2019-04-08 23:37:16 följande:

Låt inte en avdankad civilist komma under ditt skinn.

Militären har aldrig varit min grej och kommer inte att vara det heller. Att leda människor har jag däremot mer än 30 års erfarenhet av.  Goda erfarenheter och dåliga erfarenheter. För mig själv eller för andra.  Utan begagnad fältuniform. Alla har vi våra egna platser. 

Det är gott om militära befäl som passerat arbetsplatser och andra ställen dör människor möts, det verkar vara ett tvärsnitt av befolkningen, en del har varit välutbildade, mogna, trygga och klara i sig själva. Andra har inte varit det. De är som människor är mest. Har bra och dålig dagar, som alla människor. Cilivlister eller inte.

Hatten av, Padi.

Vi är helt överens.

Ha en fortsatt bra dag.

Mvh //Anton
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna