• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • KillBill

Sverige bäst i norden och näst bäst i världen..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2019-04-08 22:42:53 följande:
    Att du skriver som en exakt kopia av FD.....det är knappast meriterande och tro för all del inte att det hjälper dig. Det hjälper ingen. Tvärtom.

Det däremot roande att skåda ditt "kopierande", ner till minsta smiley.

Och jo, padi, du ÄR..... REJÄLT överkörd.

Och du har helt klart ingen aning om vad det innebär att vara militärt befäl. Och det kan ingen statistik i världen hjälpa dig med.
    Hm, så kan det nog te sig - att Padirac skriver som en exakt kopia av FD.

Det är emellertid inte min uppfattning. Min gamla mormor brukade säga "I mörkret är alla katter grå" till folk som hade besvärligt med att ens skilja mellan de mest av distinkta olikheter.

Fast jag är inte säker på att de hade kapacitet att förstå hennes sarkasm.

Nåja, var intressant att få ta del av försvarsdiskussionen. Jag minns från min egen tid i lumpen att det var en smula långdraget mellan varven - och så hade vi en tamburmajor vi kallade Arnold som stod i en korridor framför en spegel, fast den gjorde inte mycket väsen av sig.

Ha nu en synnerligen vilsam afton. Här utanför skymmer det, apropå att alla katter är grå i mörkretSkrattande
  • Padirac
    Anton Chigurh skrev 2019-04-09 10:11:40 följande:
    Hatten av, Padi. smile1.gif

Vi är helt överens.

Ha en fortsatt bra dag.

Mvh //Anton
    Tack för de vänliga orden Anton, mycket uppskattat Glad
  • FDFMGA
    dan the man skrev 2019-04-12 23:33:33 följande:

Jag tror nog sossarna har vissa chanser att hålla sig över 10% även om centern med sitt intåg i vänsterblocket kommer kapa åt sig en hel del s-väljare.

Spännande, har månne forumets SD.vurmare haft ett möte och kommit fram till denna slutsats.

Det påminner lite om vurmaren som utifrån förtroendesiffror för Ebba Busch Thor kom fram till att S, C och L borde lyssna till de väljare de inte har och aldrig heller kommer att fåSkrattande
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2019-04-09 21:18:09 följande:

Tack för de vänliga orden Anton, mycket uppskattat 

Så lite Padi. Jag uppskattar DINA vänliga ord. Att vara vänlig mot folk som förtjänar det är enkelt. Jag lever efter den principen. Du skulle, på riktigt, bli förvånad om du visste folks uppfattning om mig IRL.

Ha en fortsatt skön helg. Och räkna för helvete med att jag kommer "hugga" på dina inlägg framledes också.

Precis som jag förväntar mig att du hugger på mina.

Mvh //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Padirac
    Anton Chigurh skrev 2019-04-13 11:42:10 följande:
    Så lite Padi. Jag uppskattar DINA vänliga ord. Att vara vänlig mot folk som förtjänar det är enkelt. Jag lever efter den principen. Du skulle, på riktigt, bli förvånad om du visste folks uppfattning om mig IRL.

Ha en fortsatt skön helg. Och räkna för helvete med att jag kommer "hugga" på dina inlägg framledes också. smile1.gif
    Precis som jag förväntar mig att du hugger på mina. smile1.gif

Mvh //Anton
    Utan tvekan Anton
  • nattuw

Svenska dagbladet rubrik: "Första skottfria månaden i Malmö på tre år"
    När gick det så snett att en månad utan skjutningar i en Svensk stad fick ett nyhetsvärde?

Samtidigt har tre personer skjutits till döds i Sätra. Ibland vägrar monstren stanna kvar under sängen.

• Flash Gordon
    Padirac skrev 2019-04-08 19:58:48 följande:
    Tror du att jag försöker vinna över dig smile2.gifsmile2.gif
    Gud allena vet vad du försöker med.

Men om barnen i Aspudden har du inget att säga.

.
    Kanske du känner för att kommentera det här då?

https://24malmo.se/flicka-skadad-vid-explosion-lag-i-sin-sang-tackt-av-glassplitter_5f47e3f5

"Flicka skadad vid explosion

... hon har tagit det jättehårt. Hon är jätterädd, säger pappan till DN."

.
    Monster under sängen?

Löjligt att dra så stora växlar?

Man måste se till helheten?

Är du inte med dem är du trygg i dagens Sverige?
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-04-16 16:32:16 följande:

Gud allena vet vad du försöker med.

Men om barnen i Aspudden har du inget att säga.

.

Kanske du känner för att kommentera det här då?

24malmo.se/flicka-skadad-vid-explosion-lag-i-sin-sang-tackt-av-glassplitter_5f47e3f5

"Flicka skadad vid explosion

... hon har tagit det jättehårt. Hon är jätterädd, säger pappan till DN."

.

Monster under sängen?

Löjligt att dra så stora växlar?

Man måste se till helheten?

Är du inte med dem är du trygg i dagens Sverige?

Jag tror inte gud har så mycket med saken att göra, inget alls faktiskt.

Om du inte förstår mina inlägg, inte får de svar du vill ha från mig så kanske du kan vända dig till en gud för att få stöd.

Annars finns det inlägg som sammanfattar precis det jag skrivit i tråden.
  • Flash Gordon
    Padirac skrev 2019-04-16 18:32:17 följande:
    Jag tror inte gud har så mycket med saken att göra, inget alls faktiskt. smile2.gif

Om du inte förstår mina inlägg, inte får de svar du vill ha från mig så kanske du kan vända dig till en gud för att få stöd.

Annars finns det inlägg som sammanfattar precis det jag skrivit i tråden.
    Så vad säger du om en 12-årig flicka som skadats i en bombexplosion?

Tryggare än någonsin?
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna