• Babydreamer

Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus

Jag har ganska nyligen fått beskedet att jag har PCO... Har en son som föddes 2012 och nu när vi försöker skaffa syskon så har det inte funkat och nu har jag som sagt fått diagnosen PCO. Äter just nu provera för att få igång mensen för att sedan förhoppningsvis få börja med pergotime inom kort.

Tänkte om det var några fler med PCO som vill följas åt på vägen mot ett plus??

• Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus
  • Babydreamer

Jag har börjat knapra pergotime igen. Denna gång kom biverkningarna mycket fortare. Har riktigt jobbinga värmevallningar dygnet runt... trött som ett as är jag pga värmevallningar nattetid. Men fick ju ägglossning förra månaden med hjälp av pergotime så hoppas på samma resultat denna månad. Dock ska jag inte göra något vul denna omgång så det känns lite läskigt. Med vul får man ju ändå lite vägledning när äl kan tänkas ske men nu får jag försöka lita på ÄL tester bara.

• palomablanca

Här är jag på cykelväg 21 och har mensvärk och börjat blöda.... Lite väl tidigt för att få mens igen tycker jag....

• Babydreamer
    palomablanca skrev 2016-01-29 19:45:44 följande:

Här är jag på cykelväg 21 och har mensvärk och börjat blöda.... Lite väl tidigt för att få mens igen tycker jag....

Hoppas på nidblödning då :)
  • palomablanca
    Babydreamer skrev 2016-01-29 20:37:30 följande:

Hoppas på nidblödning då :)

Fullt flöde så att säga och mensvärk från hell så nidblödning har jag väldigt svårt att tro. Även om det var min första tanke när det kom rosa på toapappret. Men men de är bara på det igen. Får se det positivt att då hinner jag gå ner nåt kg till innan nästa ägglossning.
  • palomablanca

Babydreamer fått äl än?

Själv tog jag sista pergotabletten i lördags. Ännu ingen glad gubbe på testerna. Så hoppas på lite mer normal tidpunkt för äl denna gång.

• Babydreamer

Fick fast glad gubbe på ägglossningstestet idag så förhoppningsvis ägglossning imorgon :) isf 4 dagar tidigare än förra cykeln vilket känns jättebra så nu verkar det bli ägglossning på cd 17 istället för 21 :)

• palomablanca
    Babydreamer skrev 2016-02-08 20:51:32 följande:

Fick fast glad gubbe på ägglossningstestet idag så förhoppningsvis ägglossning imorgon :) isf 4 dagar tidigare än förra cykeln vilket känns jättebra så nu verkar det bli ägglossning på cd 17 istället för 21 :)

Åh va kul! Då kanske vi får äl nästan samtidigt. Hade ju varit kul om vi lyckas samtidigt hihi :)
  • Yonnahanna

Hej!!

Jag hoppar med här jag också. Är 25 år och vill ha första gemensamma barnet med sambon. Han har en dotter sen tidigare så jag är bonusmamma till en 3

Årig liten prinsessa ????

Är inne på 6e och sista Pergotimekuren och har nu höjt till 2 tabletter istället för 1 som tidigare.

Har pcos sen flera år tillbaka, gick ned -64 kilo för att förhoppningsvis bli bättre med den, men nej.. En äggstock fungerar å den andra är full i blåsor :/

• Oviss01

Hej!

Hur vanligt är det att man gör VUL för att minimera risken för flerbörd? Nu har jag varit hos gynekolog nummer 2, som inte heller gör detta.

Idag fick jag i alla fall Provera och Letrozole urskrivet, men vill som sagt helst undvika mer än ett barn åt gången  När ska man göra VUL om man vill minimera risken?

• TheKitten
    Oviss01 skrev 2016-02-10 12:49:19 följande:

Hej!

Hur vanligt är det att man gör VUL för att minimera risken för flerbörd? Nu har jag varit hos gynekolog nummer 2, som inte heller gör detta.

Idag fick jag i alla fall Provera och Letrozole urskrivet, men vill som sagt helst undvika mer än ett barn åt gången  När ska man göra VUL om man vill minimera risken?

Jag går i Västerås och dom gör alltid VUL oavsett om man tar tabletter eller sprutor. Just för att ha koll. Tar ju ca 5min liksom. Hur ska dom annars veta hur medicinen fungerar?
    Jag får iaf gå på kontroll fram tills att en (max 2) blåsor är så pass stora att den/dom kommer att spricka. Nu minns jag ju inte måtten (dåligt sifferminne) men efter en viss storlek så kommer dom fortsätta växa tills dom släpper.
    Hoppas jag inte förklara för luddigt :P

Jag ska på kontroll imorgon. Första gången för denna äl-omgång :P så jag kommer ju få komma tillbaka även nästa vecka för att se så det inte blir flerbörd eller nåt.
Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus