• Babydreamer

Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus

Jag har ganska nyligen fått beskedet att jag har PCO... Har en son som föddes 2012 och nu när vi försöker skaffa syskon så har det inte funkat och nu har jag som sagt fått diagnosen PCO. Äter just nu provera för att få igång mensen för att sedan förhoppningsvis få börja med pergotime inom kort.

Tänkte om det var några fler med PCO som vill följas åt på vägen mot ett plus??

• Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus
  • palomablanca

[quote=76237439][quote-nick]Babydreamer skrev 2016-01-16 23:38:54 följande:[/quote-nick]Nej jag glömde att göra det imorse. Funderar på att vänta till BIM 22/1 iaf för jag har inga symtom alls på en ev graviditet så känns bara som att jag kommer bli besviken när testet visar negativt. Men får se hur jag gör i dagarna som kommer.

Nån annan som börjar närma sig BIM eller så?[/

Åh hoppas det bara är en symptomfri graviditet!

Dröjer lite till bim för mig men tar sista pergotabletten idag. En del av mig e helt övertygad om att det inte kommer funka o en annan del av mig e nervös över att det kommer lyckas med besked o bli världens flerbörd.... Håll tummarna för tidig ägglossning! Min far kommer på besök typ Tors-tisdag, när vi skulle behöva lite privacy haha

• Babydreamer
    palomablanca skrev 2016-01-17 07:58:04 följande:

[quote=76237439][quote-nick]Babydreamer skrev 2016-01-16 23:38:54 följande:[/quote-nick]Nej jag glömde att göra det imorse. Funderar på att vänta till BIM 22/1 iaf för jag har inga symtom alls på en ev graviditet så känns bara som att jag kommer bli besviken när testet visar negativt. Men får se hur jag gör i dagarna som kommer.

Nån annan som börjar närma sig BIM eller så?[/

Åh hoppas det bara är en symptomfri graviditet!

Dröjer lite till bim för mig men tar sista pergotabletten idag. En del av mig e helt övertygad om att det inte kommer funka o en annan del av mig e nervös över att det kommer lyckas med besked o bli världens flerbörd.... Håll tummarna för tidig ägglossning! Min far kommer på besök typ Tors-tisdag, när vi skulle behöva lite privacy haha

Jag fick inte ägglossning förrän cd 21 denna månad med pergotime men hoppas verkligen att du får ägglossning mycket tidigare än jag fick :)

Jag har fått symtom ganska sent de tidigare gångerna jag varit gravid så än finns det hopp men jag ställer in mig på att mensen kommer komma för jag brukar aldrig ha tur med något så varför skulle vi lyckad bli gravida på första försöket med pergotime. Kommer säkert ta några månader...
  • palomablanca

Sista Pergo tabletten igår förmiddag/morse. Glad gubbe på cb digitalt äl test (dom rosa) idag på morgonen. Äl ska väl inträffa 6-48 timmar efter lh stegring så det känns ju lite tidigt för glad gubbe....

• pco

Hur går det för er tjejer?
    Själv ska ja till kvinnokliniken nu på ons så hoppas att jag får sprutorna direkt än att prova pregotime :)

• rebeqqa

Hej tjejer. Här är läget ofärndrat. Jag fick ju min diagnos i början av december och har ätit 2 kurer med provera sedan dess. Jag ska till gynekologen idag och jag är jätterolig. Min rädsla är att jag skickas hem med uppmaning om att gå ner i vikt. Bara det och inget mer.. eller typ "nu avvaktar vi i några månader och ser hur kroppen fungerar av sig självt igen"

Orolig..

Hoppas på att få testa pergotime - och att det ska funka bra för oss. Jag har sån sprutfobi - blir ibland svimfärdig bara av att lämna blodprov. Så jag hoppas jag slipper sprutorna och att vi lyckas utan.

• rebeqqa

Hej alla! Kom precis hem från gynekologen. Känner mig positiv. Mina blodvärden såg riktigt fina ut. Sköldkörteln sköter sig och mina värden såg fina ut. Jag har nu fått Letrozol Actavis utskrivet - istället för pergotime. Någon som har erfarenhet av detta läkemedel? Jag har aldrig hör talas om det. Tydligen ges det till kvinnor med bröstcancer..

Känns hoppfullt. Ska börja äta dem i 5 dagar ( dag3-7) så nu vill jag bara att mensen ska komma. Känns hoppfullt!

• Babydreamer
    rebeqqa skrev 2016-01-19 13:03:12 följande:

Hej alla! Kom precis hem från gynekologen. Känner mig positiv. Mina blodvärden såg riktigt fina ut. Sköldkörteln sköter sig och mina värden såg fina ut. Jag har nu fått Letrozol Actavis utskrivet - istället för pergotime. Någon som har erfarenhet av detta läkemedel? Jag har aldrig hör talas om det. Tydligen ges det till kvinnor med bröstcancer..

Känns hoppfullt. Ska börja äta dem i 5 dagar ( dag3-7) så nu vill jag bara att mensen ska komma. Känns hoppfullt!

Har hört att de ger samma effekt som pergotime men med mindre biverkningar :) hoppas det funkar för dig!

Själv är jag nu på BIM -3 och tog ett test imorse som var hånfullt negativt men har noll symtom så hade inte förväntat mig något annat...
  • palomablanca

Skönt Rebecka!! Håller tummarna!

Håller tummarna för dig också babydrramer att det snart blir positivt.

Själv hade jag glad gubbe på cbd fram till igår eftermiddag. På kvällen var den borta. Hade då iof sig inte hållt mig tillräckligt länge aå tog ett nytt test imorse som också var negativt. Har inga som helst känningar av att jag skulle haft/va på väg att få ägglossning. När sonen blev till hade jag super ömma bröstvårtor från äl o långt in i graviditeten. Och cykeln före sonen hade jag super ömma bröstvårtor från äl till mens. Så förvirrande det här. Ska jag lita på testen att lh stegringen var igår eller ska jah fortsätta testa? Hur hade ni gjort?

Babydreamer skrev 2016-01-19 13:09:00 följande:

Har hört att de ger samma effekt som pergotime men med mindre biverkningar :) hoppas det funkar för dig!

Själv är jag nu på BIM -3 och tog ett test imorse som var hånfullt negativt men har noll symtom så hade inte förväntat mig något annat...

• pco

Hej allihopa! Behöver tips och råd.
    Jag har pcos och har knappt någon mens och utebliven ÄL.
    Fick en dotter genom ivf, hon kom på 10onde insättningen. Nu vill vi ha ett syskon till henne men orkar inte med ivf och dessutom har vi inte ekonomi för att löpa fler försök.
    Vill prova att endast ta sprutor för att få en ev. ÄL och sedan försöka hemma på det.
    Gick till kvinnokliniken för stt få hjälp med detta då det är dyrare på Carlanderska.
    Problemet är att denna läkare tror att vi inte har så stor chans att lyckas på detta sätt.
    Hur ser oddsen ut? Någon som vet? O dessutom vill han insiminera mig, varför förstår jag inte då jag har min man som fungerade spermier. Han pratar pengar hela tiden. Pergotime har jag provat för många år sedan och fick ingen ÄL trots trippeldosen. Så känns knappt som ett alternativ.
    En sak kan jag förstå då han säger att för en pco patient kan det vara svårt att ställa in dos att endast två två blåsor som släpper då jag har många omogna som ligger och fått många äggblåsor mha menopur. O han säger att får jag för många så måste han konvertera mig till ivfen istället o plocka ut de istället.
    Så vad säger ni tjejer? Har läkaren rätt tro? Varför vill ha insiminera mig för? Fattar ingenting. Hur stor chans kan man ha med endast sprutor? Jag är lättstimulerad när det gäller sprutor med inte när det gäller tabletterna. Tips? Råd?

• rebeqqa

Sådär, då är sista tabletten på min första lezetrozol kur tagen! Nu kan jag bara vänta. Jag har inte känt av några biverkningar - fast iofs så ligger jag hemma med influensa hosta feber och ont i huvet så jag vet inte om jag hade känt något om jag bar frisk.

Ska börja ta ägglossningstest om några dagar och på Vul 3feb - jag hoppas det ser fint ut när vi är där.

Hur går det för er ?

Jag är för ny i denna karusell Pco så jag kan tyvärr inte komma med några tips eller råd angående frågorna du ställt.

Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus