• Babydreamer

Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus

Jag har ganska nyligen fått beskedet att jag har PCO... Har en son som föddes 2012 och nu när vi försöker skaffa syskon så har det inte funkat och nu har jag som sagt fått diagnosen PCO. Äter just nu provera för att få igång mensen för att sedan förhoppningsvis få börja med pergotime inom kort.

Tänkte om det var några fler med PCO som vill följas åt på vägen mot ett plus??

• Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus
  • Babydreamer

Iiihhhhh imorgon börjar jag med pergotime :) :) :) :)

Tänk att om detta går som det ska så kanske jag får ett plus på stickan i januari :) :) :) :)

• pco
    Babydreamer skrev 2015-12-20 18:13:12 följande:

Iiihhhhh imorgon börjar jag med pergotime :) :) :) :)

Tänk att om detta går som det ska så kanske jag får ett plus på stickan i januari :) :) :) :)

Hoppas, hoppas :)
    Börjar du med enkelkur?
  • mickaa

hoppar in här.

jag har pcos, käkar nu provera ocg letrozol.  sitter på nålar just nu för o kolla gravtest i morgon=) 

Jag har inga barn sen innan vi har försökt sen i slutet av maj ungefär, men utan resultat;( 
    hur går det för er?

• rebeqqa

Hej alla! Det där med att gå ner i vikt under julen är ju sådär..

Nåja, tog sista provet tabletten i förrgår och idag började jag blöda lite smått. Så nu händer det ju grejer! Kan man bli gravid medan man äter provera? Dvs tvingar fet fram en ägglossning eller är denna blödning bara en blödning och inte en mens ?

• Babydreamer
    pco skrev 2015-12-21 13:39:20 följande:

Hoppas, hoppas :)

Börjar du med enkelkur?

Ja man brukar börja med en enkelkur för att sedan öka på om man inser att man inte har haft någon ägglossning. Hoppas det ska räcka med enkelkur och att ett blir ett fint plus på stickan i januari :)
  • Oviss01

Detta med ultraljud undrar jag också. Gynekologen menade på att man inte alls kollar när man tar pergotime. Dock ville hon göra UL när jag fått min mens, innan pergotime?? Känns ju inte så trevligt att göra UL under mensen..

Funderar på att ringa i januari till någon annan gynekolog och få en second opinion. För jag vill helst inte ha mer än ett barn, och verkligen inte mer än två...

Jag hade förresten lite otur och blev rätt ledsen nu när allt blev ändrat. Fick Primolut-nor för att få igång mensen, men mensen, så skulle jag ringa gynekologen när mensen kom, men den kom såklart precis nu lagom till när hon går på julledighet. Så pergotime får snällt vänta... så blir ännu en omgång med primolut antar jag... så himla tråkigt när man är inställd på att köra igång!

• Oviss01

Förresten, ni andra som käkat primolut eller annat liknande för att få igång mensen - har ni fått igång normal menstruation då? Eller har ni fått köra tabletter varje månad?

• pco
    Babydreamer skrev 2015-12-21 19:01:53 följande:
    Ja man brukar börja med en enkelkur för att sedan öka på om man inser att man inte har haft någon ägglossning. Hoppas det ska räcka med enkelkur och att ett blir ett fint plus på stickan i januari :)
    Ja det gjorde jag oxå o sen dubbel o till sist trippel. Dock fick jag aldrig ÄL. Men sprutorna däremot svara jag bra på, hmm konstigt hur kroppen reagerar.
  • pco
    Oviss01 skrev 2015-12-21 20:26:29 följande:

Förresten, ni andra som käkat primolut eller annat liknande för att få igång mensen - har ni fått igång normal menstruation då? Eller har ni fått köra tabletter varje månad?

Jag har tagit provera alla gånger o hjälpt. Har inte fått igång en egen mens utan endast med tabl.
  • pco

Ser att ni diskuterar detta med ultraljud elr ej. Min läkare sa att man alltid gör vul i samband med pregotime för att se om ev. Flerbörd och får då sexförbud. O även se om man ens har ÄL på gång. Sist kom jag dit 2gånger under tabletterna salt ett blodprov efter tabletterna för att sökert veta om man haft ÄL eller inte.

Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus