• Babydreamer

Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus

Jag har ganska nyligen fått beskedet att jag har PCO... Har en son som föddes 2012 och nu när vi försöker skaffa syskon så har det inte funkat och nu har jag som sagt fått diagnosen PCO. Äter just nu provera för att få igång mensen för att sedan förhoppningsvis få börja med pergotime inom kort.

Tänkte om det var några fler med PCO som vill följas åt på vägen mot ett plus??

• Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus
  • palomablanca

För att se om äl skett e det ju bara att ta blodprov. Vul e väl mer till för att förhindra flerbörd.

Nu e jag så less på att inte veta vad min kropp sysslar med. Om jag haft en 28 dagars cykel skulle jag fått mens den 2/1. Nu har jag i flera dagar haft blodiga flytningar som kommer o går o lurar mig att mensen e på gång. Kan va ganska rikligt på morgonen tex sen kommer det inte minsta lilla droppe till den dagen. Och om menaen nu kommer här i dagarna, vilken dag är då första mensdag? Der kan väl inte va en av dagarna med lite blodig flytning?

• Johanna89

[quote=76203381][quote-nick]palomablanca skrev 2016-01-08 07:41:45 följande:[/quote-nick]För att se om äl skett e det ju bara att ta blodprov. Vul e väl mer till för att förhindra flerbörd.

Nu e jag så less på att inte veta vad min kropp sysslar med. Om jag haft en 28 dagars cykel skulle jag fått mens den 2/1. Nu har jag i flera dagar haft blodiga flytningar som kommer o går o lurar mig att mensen e på gång. Kan va ganska rikligt på morgonen tex sen kommer det inte minsta lilla droppe till den dagen. Och om menaen nu kommer här i dagarna, vilken dag är då första mensdag? Der kan väl inte va en av dagarna med lite blodig flytning?

Hej!

Om man vill göra ett blodprov efter för att se om man haft ÄL när ska blodprovet göras i cykeln då? Hur långt efter kan man vänta menar jag? Fick ju troligtvis mens för två dagar sen men den är så konstig. Inte alls lik mina tidigare mens. Den kom 2 dagar efter beräknad (dag 35) och det kommer så lite. Känns mer som blodigt slem som rinner ut i långa trådar (ursäkta detaljerad info) när jag går på toa. Men det rinner knappt något alls i trosan eller i tampong om jag sätter in det. Men riktigt rött slem varje gång jag sätter mig på toa alltså.

Någon som vet? Är det riktig mens eller vad räknas det som? Tacksam för svar! :)

• HelloKik

Jag har pco och har precis avslutat en kur med provera för att få mens, har inte haft spontan mens på 2år, men provera har fungerat ????
    Nu börjar det svåra med att få rätt dos på menopur sprutorna inför ivf ????
    Har inte fått några ägg som lossnat med varken pergotime eller letrozol.

Bra med höra att man inte är ensam med pco ????

• Längtar efter en bebis

Heej tjejer snälla kan ni hjälpa mig

De så jag och min man försökte få barn i 3 år de gick inte , så vi sökte hjälp här i Örebro

Dom kolla både mig och mannen dom hitta inga fel alls !

Så dom MISSTÄNKTE att jag hade PCO men dom förklara inte ens va det innebär ?

De dom gjorde fick bara en kur vanlig pergotime och blev gravid på första försöket.

Nu försöker jag och min man,

detta är första månaden som vi försöker bli gravid och jag undrar ska vi söka hjälp igen eller försöka på egen hand ?

Dom gav mig Prego tabbletter som jag misstänker att min mens var oregelbunden

• Babydreamer

Jag tror jag hade ägglossning i onsdags. Hade stegring på ägglossningstest i tisdags kväll och på onsdag kväll fick jag väldigt ont i magen (salta eskalerat under dagen) plus att jag fick frossa och mådde allmänt dåligt. Kom bara upp i drygt 38 grader och var helt feber- och smärtfri på torsdagen.

Var ju hos läkare och gjorde vul 30/12 och hade då en äggblåsa på drygt 21 mm. Och om den inte sprack förrän nu i onsdags så hade den väl vuxit till rejält och antagligen därför jag mådde så dåligt.

Blir lite nojig ifall jag inte blir gravid nu om nästa ägglossning med pergotime kommer vara lika jävlig :(

• palomablanca
    Babydreamer skrev 2016-01-10 23:11:33 följande:

Jag tror jag hade ägglossning i onsdags. Hade stegring på ägglossningstest i tisdags kväll och på onsdag kväll fick jag väldigt ont i magen (salta eskalerat under dagen) plus att jag fick frossa och mådde allmänt dåligt. Kom bara upp i drygt 38 grader och var helt feber- och smärtfri på torsdagen.

Var ju hos läkare och gjorde vul 30/12 och hade då en äggblåsa på drygt 21 mm. Och om den inte sprack förrän nu i onsdags så hade den väl vuxit till rejält och antagligen därför jag mådde så dåligt.

Blir lite nojig ifall jag inte blir gravid nu om nästa ägglossning med pergotime kommer vara lika jävlig :(

[quote=76214814][quote-nick]Babydreamer skrev 2016-01-10 23:11:33 följande:[/quote-nick]Jag tror jag hade ägglossning i onsdags. Hade stegring på ägglossningstest i tisdags kväll och på onsdag kväll fick jag väldigt ont i magen (salta eskalerat under dagen) plus att jag fick frossa och mådde allmänt dåligt. Kom bara upp i drygt 38 grader och var helt feber- och smärtfri på torsdagen.

Blir lite nojig ifall jag inte blir gravid nu om nästa ägglossning med pergotime kommer vara lika jävlig :([/

Hoppas det tog sig den här gången så du slipper fler obehagliga äl. När tänker du testa dig? Själv ska jag börja m Pergo idag. Har lite blandade känslor kring det. När ska man börja äl testa?
  • Babydreamer
    palomablanca skrev 2016-01-13 08:52:42 följande:

[quote=76214814][quote-nick]Babydreamer skrev 2016-01-10 23:11:33 följande:[/quote-nick]Jag tror jag hade ägglossning i onsdags. Hade stegring på ägglossningstest i tisdags kväll och på onsdag kväll fick jag väldigt ont i magen (salta eskalerat under dagen) plus att jag fick frossa och mådde allmänt dåligt. Kom bara upp i drygt 38 grader och var helt feber- och smärtfri på torsdagen.

Blir lite nojig ifall jag inte blir gravid nu om nästa ägglossning med pergotime kommer vara lika jävlig :([/

Hoppas det tog sig den här gången så du slipper fler obehagliga äl. När tänker du testa dig? Själv ska jag börja m Pergo idag. Har lite blandade känslor kring det. När ska man börja äl testa?

Jag hoppas jag kan hålla mig till BIM men kommer mer troligt börja testa ganska snart. Är på ÄL +7 idag och kommer nog ta nått test i helgen.
  • pco
    Babydreamer skrev 2016-01-13 18:50:29 följande:
    Jag hoppas jag kan hålla mig till BIM men kommer mer troligt börja testa ganska snart. Är på ÄL +7 idag och kommer nog ta nått test i helgen.
    Åh håller tummarna för dig :)
    Uppdatera oss gärna sen också :) :)
  • Babydreamer
    palomablanca skrev 2016-01-16 20:08:51 följande:

Babydreamer har du testat?

Nej jag glömde att göra det imorse. Funderar på att vänta till BIM 22/1 iaf för jag har inga symtom alls på en ev graviditet så känns bara som att jag kommer bli besviken när testet visar negativt. Men får se hur jag gör i dagarna som kommer.

Nån annan som börjar närma sig BIM eller så?
Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus