rebeqqa skrev 2015-12-16 22:41:47 följande:
Jag vet..
Det känns som ett enormt berg att bestiga. Vi kanske ska peppa varandras resa tillsammans? Extravagansa och annan liknande kur funkar inte för mig. Jag älskar mat för mycket. Tyvärr..
Hård träning och inget fuskande. Låg kolhydratsdiet funkar bäst på mig.
Ja absolut :)
Jag provade extravaganza för några år sedan och orkade bara i 3v jag var så yr, trött o ja .. Allt, gick då ner 7kg o fick upp hoppet.
Men gick trögt stt fortsätta. Började med ivf o skulle sluta röka och gå ner i vikt samtidigt, vilket såklart inte funka alla tre grejer samtidigt. Lyckades tillslut få min dotter genom ivf och sen har kilona ökat suck.
20jan ska jag hu till kvinnokliniken och måste ha gått ner tills dess, men hur? Så mkt o så fort och då är det jul osv. Måste ge mig fan på o äta nyttigt.
Men kanske köra halvfart med extravaganza? Att äta den måltiden mat som du tycker är viktigast?
Jag tänker att frukost är inte såå viktigt då jag ändå ofta hoppar över den men vissa dagar äter jag kvarg elr gröt. O sen oftast ingen lunch heller, tar båt snabbt o litet o sen är vrålhungrig till middag o sen kanske nåt på kvällen, suck.
Men kanske ta en påse typ frukost o lunch o sen äta mat till middag? O kanske på vardagar utesluta pasta, ris potatis o sen äta det till helgen?
Bara för att lixom komma igång o se att det händer något? O sen fortsätta på egen hand bara o äta nyttig o sen till helgen kandke äta macka till frukost elr potatis till middag osv menar inte att vräka i sig till helgen men få unna sig något tror jag är viktigt.
En på gymmet sa till mig för längesen att 'man får faktiskt inte glömma och leva oxå, unna dig något till helgen en dag'