• 180611

    första försöket RMC

    jooo skrev 2016-03-13 20:18:50 följande:

    Ok de är ju inte så farligt många besök då iaf ! Vi som åker en bit. Vart br du nu igen? Jag åker från motala..jovisst sköterskan sa att de anpassade och gick in och jobbade om de behövdes även under påsk. Känns tryggt så man inte behöver stressa över de. Hm ja funderar på vilken tid man ska ta..eftersom det är samma varje dag. Vi ska på min sambos bröllopsfest nästa helg. Känns sisådär och behöva ta med sprutan hm. Men troe ändå vi satsar på 10tiden. När tar du dem? Precis innan läggdags eller tidigare? Kanske dumt om de spänner när mna ska sova..aaha skickar du in blodprov?? Hur många prover behöver vi ta? Hur känns det för dig nu?? Jag börjar bli nervös..men kommer nog gå bra! Känns läskigt men spännande och komma igång!


    Laddar för mitt andra VUL imorgon. De har tagit blodprov i samband med VUL på mig! O ja man får lägga det på posten. Så knäppt!

    Aha du bor i Motala! Jag bor utanför Jönköping typ. Jaha där ser man!vad bra att de är så flexibla!

    Ja det är alltid svårt det där med tider och så. Men jag har kört på 22 och det har funkat väldigt bra! Gonal-f spänner inte alls tycker jag men den andra är lite värre. Eller ja den svider mest. Som ett getingstick ungefär. Men tycker det är rätt skönt o sova då faktiskt! Åh det kommer gå så bra! Men förstår din nervositet! Själva sprutorna går väldigt bra. Men nu börjar man liksom bli trött o ganska sliten faktiskt. Så hoppas på bra resultat imorgon nu! Tänkte på det med bröllopet där! Det löser du! Var iväg igår rätt sent och då packade jag liksom ner båda sprutorna o nån extra kanyl o sånt i en fin lite minibussar i väskan liksom. Ingen som anade nåt när jag sprang iväg på toa. Det löser du på bröllopet!! Lycka till igen!!
  • 180611
    Niaa skrev 2016-03-13 21:55:28 följande:

    Godkväll tjejer, verkar som det rullar på bra för er :) nej sprutorna måste jag vänta med fram tills den 23/3 och då börjar jag samtidigt att spraya 2 istället för tre gånger om dagen.

    För övrigt har jag legat sjuk hela helgen, och insåg ikväll när jag skulle spraya att jag har råkat spraya med den lilla hylsan kvar på sprayflaskan.... Så himla dumt men jag har ju inte känt någon skillnad nu när jag varit så förkyld och täppt i näsan. Tror jag kan ha gjort det hela helgen och hoppas verkligen inte att det påverkar nedregleringen.. Blödningen har iaf kommit så det är ett bra tecken åtminstone. Snacka om ångest...


    Åh vad jobbigt o vara sjuk! O dessutom det här med sprayen! Så lätt hänt! Det är säkert ingen fara! Framförallt då du haft din blödning! Men du kanske ska ringa och rådfråga dem imorgon på kliniken? Tänker på dig!
  • 180611

    Jaha då var andra VUL gjort. Fick tyvärr inte min vanliga läkare idag utan fick verksamhetschefen som faktiskt var lite snurrig och hävde ur sig saker i tid o otid. Bland annat sa hon att hon är.tveksam till att de kommer att våga göra äggplock och återföring på mig nu!! Har alldeles för många stora blåsor enligt henne. Den största var nu på 27 mm och flera stora fanns det. Har även lite vätska i buken. Vilket kan tyda på överstimulering. Men som hon sa så tar ju inte hon några beslut utan det blir RMC. Så bara o vänta på samtal imorgon. Usch så ledsen man blir!!! Samtidigt hoppas jag ändå på att hon kanske inte har så bra koll längre och att de vet bättre i Linköping och bestämmer sig för att köra på. Tycker bara att man läst sig till att folk är såå svullna och kanknappt gå innan äggplock. Så känner jag inte alls utan lite svullen om magen är jag kanske men i övrigt mår jag fint! Hmm hoppas hoppas!!

  • 180611

    Här är.det tvära kast. De ringde från RMC idag iaf då de sett remissvaret på ultraljudet. Inga mer Gonal-f eller orgalutran för mig inte. Istället blev det otrivelle!! Vi kör på äggplock på onsdag och förhoppningsvis återföring på fredag!! Så underbart! Då hade hon fel den där läkaren ändå! Vilken dag det har varit!!


    jooo skrev 2016-03-14 18:49:40 följande:

    Nemen åh nej!!!verksmahetschefen??? Va hette hon? Varför fick du ingen vanlig läkare? Va konstigt! Hm hoppas hoppas på positivt svar imorgon! Annars kanske de kan göra äggplock tidigare än beräknat eller? Jag håller tummarna att allt går vägen!


    Hon är ju läkare hon också men kändes som att hon mest jobbar administratrativt nu. Men de hade väl ingen annan som hade tid... hur går det för dig med sprutorna Jooo??
    Cia33 skrev 2016-03-14 18:05:13 följande:

    Hej tjejer, har haft min tfn tid med rmc idag och får börja spruta igen vid nästa mens, så runt påsk. Känns skönt, var rädd att jag skulle behöva vänta någon månad. Eftersom alla värden såg bra ut senast så blir det samma doser med gonal f.


    Ok vad roligt att du kommer igång igen!! Nu går det säkert bra!! Lycka till!
  • 180611

    Nina jag tänker också att du borde kunna få ett intyg från en läkare om att du tar den här medicinen.

    O ja Jooo det går så fort! På ett sätt jobbigt men samtidigt skönt. Man hinner liksom inte fundera lika mycket då. Men man blir lite arg på läkaren här hemma men hon ville väl bara väl! Jag tog Ovitrellen kl. 21.00 igår kväll. Ikväll inga sprutor bara 2 panodil! Så skönt! Får bara dricka juice och sånt imorgon bitti. Lite nervös är jag dock inför plocket då de ska ta hål på så många blåsor!! Ska vara betalade och klara kl. 09.00 och förhoppningsvis komma tillbaka på fredag kl.13.00. Visst var det på fredag du hade ditt första VUL? Åh själva sprutan orgalutranen alltså är inte jobbig i sig. Utan för mig kom det ett svidande efter liksom. Men det fixar du galant!! Lycka till!!

  • 180611
    Niaa skrev 2016-03-16 09:53:13 följande:

    Hoppas det gick bra idag! Har tänkt på dig <3


    Åh vad gullig du är! Själv äggplocket gick jättebra! De tömde 25 äggblåsor och hittade 16 ägg!! Problemen kom sen. Jag fick väldigt ont i magen så fick komma tillbaka precis efter vi åkt. Sen dess har jag fått flera attacker med blodtrycksfall/illamående så fort jag rör mig. Så blev tyvärr inlagd för observation och hoppas jag slipper titthålsoperation inatt. Tydligen väldigt ovanligt. De lägger tydligen in 1 per år. Känns ju typiskt. Men personalen är underbar!!!
  • 180611
    jooo skrev 2016-03-16 19:20:19 följande:

    Nemen det är ju toppen!!! Att ni fick ut så många så snabbt!!! Men nej nu vill man ju bara att allt ska va bra!! Hoppas vekligwn inte att de blir operation..men är väl bra att du ligger kvar så du hålls under uppsik! Krya på dig! O hur va äggplocket? Kändes de mycket? Tog de bra hand om dig? Hur länge va du där...berätta allt!


    Ja det är ju bra. Dock blir det ingen återföring imorgon. De vågar inte med tanke på att jag är lite överstimulerad och troligtvis hade torsion på ena äggstocken. Så just nu lever 7 små embryon. De ska odlas vidare tills på söndag. Och då frysas om de fortfarande ser bra ut. Sen blir det väl FET framöver. När vet jag inte riktigt än...de har varit såå snälla alla! lycka till ned din spruta!
  • 180611
    Niaa skrev 2016-03-17 14:25:12 följande:

    180611 - det låter ju verkligen lovande!

    Här är jag helt knäckt... Jag har fått avbryta min behandling med omedelbar verkan efter samtal med RMC idag. Igår fick jag resultatet från mitt cellprov som jag tog i januari och det såg tyvärr inte bra ut. Jag har en inflammation på livmoderhalsen och dom kan inte utesluta cellförändringar förrens jag har gått på antibiotika och tagit ett nytt cellprov. Nytt cellprov kan tas tidigast 7/4 sedan tar det mellan 6-8 veckor innan mitt besked kommer. Ser cellprovet sedan bra ut ska jag invänta nästa mens och sedan börja spraya med synarela igen. Enligt RMCs beräkningar kan detta infalla mitt i sommaren vilket innebär att jag kanske inte får starta ivf förrens i augusti September. Detta känns som ett jätteslag i magen. Vill bara åka hem och få bryta ihop..


    Nej!! Åh vad ledsen jag blir för din skull! Lider verkligen med dig! O jag håller med Jooo vad vi har otur!! Nu får det vara nog tycker jag! Snart så ska vi lyckas! På tal om det hur gick det vill Jooo??

    Själv har jag också gjort VUL o provtagning idag. Följs upp av mitt hemsjukhus nu när jag blev utskriven igår. Mådde rätt kasstbidsg men lite bättre idag. Fortfarande en hel del vätska i bilen omsorg äggstockar. Skandia på måndag igen. Måttlig överstimulering tydligen. Var väl därför min äggstock vred sig. Har ALDRIG haft så on . Svimmade av smärtan! Usch! Nu känns det dock lite bättre! Men är sönderstucken!!
  • 180611
    believe 88 skrev 2016-03-18 17:41:01 följande:

    Jag har läst vad ni har skrivit tjejer och tycker så otroligt synd att det inte har gått hela vägen för er häller. Hoppas att ni mår bättre snart. .


    Ja du vet ju hur det känns! Ber om ursäkt för mina konstiga inlägg men mobilen ändrar alla ord hela tiden;) hur går det för dig nu?
  • 180611
    jooo skrev 2016-03-19 22:12:19 följande:

    Galet va orgalutranen svider efter, illröd och har även börjat klia som attan efter ca 10 min. Tror jag får nån allergisk reaktion av den /:


    Jag fick också samma reaktion! Så kanske är så den funkade. Fast vissa dagar var liksom värre än andra
Svar på tråden första försöket RMC