• Libra77

IVF syskonförsök under 2016

Efter några års misslyckade försök att få barn på naturlig väg tog vi hjälp av IVF och blev i NOV 2014 föräldrar till en underbar liten son. Nu har vi bestämt oss för att försöka ge honom ett syskon. Någon i liknande situation som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016
  • Libra77
    NoA22 skrev 2016-04-14 20:18:10 följande:

Min mens dök äntligen upp igår kväll. Pratade med kliniken idag och jag ska börja med ägglossningstest den 25e. Borde bli FET i slutet av april eller början av maj för oss!!

Tedax hur går det för dig? Har din dykt upp än?

Va kul! Då är det dags snart!

Det känns som många kliniker jobbar med ägglossningstest inför FET.. Det gör inte "min"... Istället VUL på kliniken för all kolla äggblåsorna dag 10 efter mensens första dag..och gör därefter en bedömning och bestämmer datum för FET.. Att det kan vara så olika????
  • Tedax
    NoA22 skrev 2016-04-14 20:18:10 följande:

Min mens dök äntligen upp igår kväll. Pratade med kliniken idag och jag ska börja med ägglossningstest den 25e. Borde bli FET i slutet av april eller början av maj för oss!!

Tedax hur går det för dig? Har din dykt upp än?

Härligt!

Jag väntar fortfarande och räknar med att få vänta en vecka till.
  • dn998

Va härligt NoA22Glad

Här är det nog kört tyvärr....tog ett digitalt i morse och det visar fortfarande 2-3 veckor.
    Är i v 5+5 så nu borde det ju verkligen stå 3+.
    Åhhh....vill inte!!
    Men mina test från testlagret ökar, idag var nästan teststrecket starkare än kontrallstrecket.
    Men det här bådar inget gottGråter

• NoA22
    Libra77 skrev 2016-04-14 21:30:18 följande:

Va kul! Då är det dags snart!

Det känns som många kliniker jobbar med ägglossningstest inför FET.. Det gör inte "min"... Istället VUL på kliniken för all kolla äggblåsorna dag 10 efter mensens första dag..och gör därefter en bedömning och bestämmer datum för FET.. Att det kan vara så olika????

Ja vad lustigt.. Men de verkar göra olika med det mesta tycker jag. Finns väl inget rätt och fel men man skulle ju vilja veta vad som är mest effektivt! I sett fall borde det dock inte spela roll vilken av varianterna de kör. Kollar man bara dag 10 eller kan det vara så att man får komma på ytterligare kontroll? Kan man se redan då när man kommer ägglossa?

På min klinik så gör man tydligen återföring 6 dagar efter utslag på ägglossningsstikan med blastocyst! (Har ju bara gjort med 2 dagars förut och då är det 3 dagar efter utslag) Hur räknar de för er på er variant?
  • NoA22
    Tedax skrev 2016-04-15 06:52:31 följande:

Härligt!

Jag väntar fortfarande och räknar med att få vänta en vecka till.

Ja det hoppas vi på, att den dyker upp då :)
  • NoA22
    dn998 skrev 2016-04-15 09:20:14 följande:

Va härligt NoA22

Här är det nog kört tyvärr....tog ett digitalt i morse och det visar fortfarande 2-3 veckor.

Åhhh....vill inte!!

Men mina test från testlagret ökar, idag var nästan teststrecket starkare än kontrallstrecket.

Men det här bådar inget gott

Ja härligt att äntligen få komma igång igen :)

Men det borde väl inte vara kört om dom andra testen ökar, då borde de ju minska väl.. Håll hoppet uppe, tänk positivt!! Du ÄR gravid :)
  • Tedax

Va härligt NoA22

Åhhh....vill inte!!

Men det här bådar inget gott

Så länge de andra testerna ökar i styrka och du varken har ont eller blöder, så finns det ju egentligen inget som tyder på något dåligt. Veckoindelningen på testen är ingen exakt vetenskap.

Du är gravid!
  • alisonivy

Hej tjejer!

Jag heter Nadia och pluggar till journalist, och ska göra ett kort radioreportage om IVF. Jag bor i Göteborg och gick själv igenom hormonbehandlingar för ett par år sedan, så det är ett ämne jag verkligen brinner för.
    Nu söker jag någon som kan tänka sig att berätta om sin resa, sin behandling osv. Du ska kunna träffas i Göteborg nu på måndag 18 april (kort varsel från skolan) och ta en fika eller gå en promenad, eller så kommer jag gärna till din arbetsplats. 
    Det är ett skolarbete, så det kommer inte att läggas ut någonstans, utan det är bara mina klasskompisar och lärare som kommer höra det.

Vore väldigt tacksam om någon ville dela med sig! 
    Maila gärna [email protected] om du är intresserad eller vill veta mer.

Mvh
    Nadia

• Libra77

Va härligt NoA22Glad

Åhhh....vill inte!!
    Men det här bådar inget gottGråter

Hej!
    Förstår att du är orolig, men så länge du inte har ont eller blöder är det nog under kontroll! ???? Kan du kanske prata med kliniken och få ett lugnande besked så du kan slappna av och njuta? Kram
  • Libra77
    NoA22 skrev 2016-04-15 10:48:33 följande:
    Ja vad lustigt.. Men de verkar göra olika med det mesta tycker jag. Finns väl inget rätt och fel men man skulle ju vilja veta vad som är mest effektivt! I sett fall borde det dock inte spela roll vilken av varianterna de kör. Kollar man bara dag 10 eller kan det vara så att man får komma på ytterligare kontroll? Kan man se redan då när man kommer ägglossa?

På min klinik så gör man tydligen återföring 6 dagar efter utslag på ägglossningsstikan med blastocyst! (Har ju bara gjort med 2 dagars förut och då är det 3 dagar efter utslag) Hur räknar de för er på er variant?
    Ja det verkar vara olika med allting, men knappt läst någon annan som inte testar med ÄL stickor så blir ju lite fundersam.. Här är det besök dag 10.. Om äggblåsorna då är tillräckligt stora får man en tid för när ägglossningssprutan ska tas... Då blir det ju inte enligt min naturliga cykel egentligen även om det är ostimulerat FET... Andra kliniker är så himla noga med dagarna att man får vänta en månad om tex dag 5 är en söndag... Säkert inget konstig, min klinik har bra statistik, men fundersam när det är så olika.
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016