Anonym (Thea) skrev 2016-01-06 14:26:16 följande:
Får man ingen hjälp av övriga i familjen ger man upp tillslut... Jag hade det så.. Mitt ex var fenomenal på att dra ner med sjukt dålig på att städa undan efter dig... Levde i kaos även om det inte var skitigt men man orkar inte Plocka, plocka, plocka själv hela tiden... ....
Min nuvarande man är mer prydlig och jag lever i en helt annan miljö.....
Exet däremot har en liknande sambo så hemma där är det alltid total kaos och jag tar helst inte av mig skorna när jag går in en sväng....
Mitt liv i ett nötskal.
Min man har adhd och kan få ett ryck att städa typ 2 ggr/år. Själv städar jag konstant men det hinner i stort sett bli lika stökigt eller värre under tiden. Vi har 3 barn och uttrycket "att städa med barn är som att skotta snö i en snöstorm" stämmer väldigt bra.
Vi bor trångt och har för mycket grejer för ytan.
Att jag själv dessutom hatar att städa och troligen har add (har väldigt svårt att komma mig för att börja saker samt avsluta saker) gör inte saken bättre.
Hade en väninna hos mig. Hon sa att nu förstår hon vad jag menar, efter att ha varit hemma hos mig när det var städat och under tiden hon var där såg hon hur det blev stökigare och stökigare.