• Anonym (blä)

varför städar folk inte????

Ja vadfan? Många har måttligt till väldigt skitit hemma, disk i drivor, grusiga mattor, damm, möglig mat i kylen. De med katter är värst, katthår överallt, ostädade luktande äckliga lådor. Fyfan. Hur kan folk trivas att leva i sin egen och sina djurs skit? Nä man måste inte ha sterilt hemma men man kan väl hålla det viktigaste någorlunda rent, dvs kök och badrum.

• Svar på tråden varför städar folk inte????
  • EnAnonumius
    Anonym (D) skrev 2016-01-06 20:24:07 följande:

Och du verkar glömma att man inte är mindre otrevlig bara för att man är anonym. Du får störa dig, absolut, men andra får också störa sig på dig. Vi har det så städat hemma som vi vill och orkar. Vårt hem, vårt val.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (--)
    Anonym (blä) skrev 2016-01-06 16:20:06 följande:
    Jag greppar vad du menar och det är okej, men skyll inte på adhd. Min man har också adhd och han städar lika mycket som mig. Allt går liksom inte att skylla på diagnoser.

Han städar inte helt enkelt och man får va sån också. Vad jag sen tänker om folk med skitiga hem spelar ingen roll för andras liv.
    Man ska visst skylla på sin adhd om det är den som är orsaken till ens beteende. Adhd ter sig liksom inte likadant hos alla som den drabbar. Jag är själv hopplös på att hålla ordning men är troligtvis fenomenal inom något område som din man lider stort av istället, det är ju därför folk kallar det för funktionsvariation.
  • veran

Jag är så fascinerad över att folk orkar bry sig om hur andra har det i sina hemma och inte. Skaffa dig ett liv, var glad åt att andra inte är som du själv, var tacksam över att du överhuvudtaget blir insläppt i andra människors liv och till deras mest privata sfär dvs deras hem! Är du så äcklad över hur andra lever så sluta umgås med dem och lev din eget perfekta liv i godan ro allena, så slipper du oroa dig över andras skit. Min svärmor hade åsikter över hur jag skötte mitt hushåll, hennes egen son tycktes inte vara del av vårt gemensamma hem beträffande denna fråga. Jag löste problemet genom att inte bjuda hem henne på fem år samt fråga henne när hon var intresserad av att komma och storstäda på femte året. Polletten trillade ner och därefter har jag inte hört vare sig henne eller någon annan heller klaga för den delen. Svaret på frågan om varför folk inte städar är väl helt enkelt att de gör annat. De går på språkkurser, hundutställningar, erotikmässor, bygger loftsängar och fixar trerättersmiddagar med bästa vännerna och fyller sina liv med glädjeämnen utan att ängsligt kika in hos grannen och städa livet ur sig hemma för att vara andra till lags.

• Aniiee
    Anonym (blä) skrev 2016-01-06 20:19:28 följande:

Men hjälp, jag får väl tycka vad jag vill? Jag har ett jobb där jag är i.folks hem, det är inte bara mina kompisar som har det äckligt. "Varför måste folk göra som dig" nej klart de inte måste och det har jag ingenstans skrivit heller, känns som ni tar åt er och det av en anledning kanske?

Jag har all rätt i världen att störa mig på vad jag vill. Ni verkar glömma att jag är anonym på Internet, irl är jag väldigt trevlig och snäll.

Om du har ett sånt jobb där du ofta är i folks skitiga hem så har det förmodligen sin förklaring. Du är jobb-blind, helt enkelt. Du tror att dina klienter (förmodligen människor i någon form av utsatt position, åtminstone "städvis") och deras skitiga hem är representativt för allmänheten.....

Jag tänker inte sticka under stol med att mitt eget hem inte är pedantiskt snyggt och välordnat, tvärt om skulle jag nog behöva hjälp att styra upp i röran, men skitigt är det inte.....
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • pica pica

Har också svårt att förstå det förfall som råder hemma hos vissa. Jag tycker det är ganska rogivande att städa, gå runt med podcast i öronen så att tiden går snabbare, och vips har ett par timmar gått och lägenheten är städad Glad

• Lord Hans

För att svara på ts:
    Därför att det är otroligt tråkigt och jag kan tänka mig minst tusen andra sysselsättningar som jag hellre gör.
    Dessutom så verkar folk med kliniskt rena hem lida av antingen bakteriefobi värdera sig själv efter vad andra tycker om dem. Husdjur och lite skit under mattan stärker immunförsvaret. Man härdas att tåla bakterier bättre. Själv har jag inte haft så mycket som en liten influensa de senaste femton åren medan maniska städalkoholister ligger hemma och snörvlar flera gånger i året.

• Anonym (Craycatkady)

Vi har 7 katter. Luktar ingenting med kastrerade katter! Skippa kattsand

och köp kristaller, rensa bort bajset 2 ggr om dagen, samt invitera i bra kattlådor inget skit man köpet på ÖB!! Dammsuger, skurar och dammar hemma varje dag. Inte speciellt jobbigt, tar en timme max. Går inte att tro att vi har så många katter då man kommer in till oss, folk är förvånade att det inte luktar nå kiss och bajs... Det säga mycket om Vilks lortgrisar det finns! Älskar också doftpinnar mmmmmh. ????

• Ester69
    EnAnonumius skrev 2016-01-06 21:04:00 följande:

Nej, när TS går på dass och skiter så luktar givetvis hennes/hans bajs och fisar blomsteräng.

Haha så klart :)
  • Anonym (sebbe)
    PinkSugar skrev 2016-01-06 14:24:27 följande:

Värsta med att vara hos kattägare är den ständiga brist på vädring samt att de flesta är helt gränslösa. Bristen på vädring gör att det ständigt luktar instängt och gränslösheten är att katterna är överallt. Katter på diskbänken när man tillagas, katter på köksbordet när mat äts, katter på tallriken, katter på fisken Kräks. Seriöst, katter slickar sig i rumpan och står i bajslådor med jämna mellanrum, jag vill inte ha det i min mat.

Men katter är väldigt renliga djur. Att de slickar sig i rumpan säger väl allt. De tvättar sig alltså även där. De tvättar sig även om tassarna. Men jag är inte gränslös. Min katt får inte gå på diskbäsken.
  • jeolpeol

När jag var djupt deprimerad och fast i missbruk städade jag väldigt sällan. Jag bjöd aldrig hem någon och lämnade i stort sett bara lägenheten för att handla, det var bara om jag fick panik av stöket som jag röjde bland grejerna. Jag diskade, skurade, dammtorkade, tvättade kläder och så, så det var åtminstone ganska rent men oftast låg alla grejer i en enda röra. Nu när jag är frisk är jag väldigt pedant och jag klarar inte av att se såna där tv-program där städexperter ska hjälpa de som har kaos hemma för även om jag inte hade i närheten så illa hemma så hade det mycket väl kunnat bli så. Som tur är känner jag ingen som har riktigt äckligt hemma men vissa har det så stökigt att jag hatar att vara hemma hos dem. Jag blir påmind om den värsta tiden i mitt liv.

Svar på tråden varför städar folk inte????