PinkSugar skrev 2016-01-06 14:24:27 följande:
Värsta med att vara hos kattägare är den ständiga brist på vädring samt att de flesta är helt gränslösa. Bristen på vädring gör att det ständigt luktar instängt och gränslösheten är att katterna är överallt. Katter på diskbänken när man tillagas, katter på köksbordet när mat äts, katter på tallriken, katter på fisken

. Seriöst, katter slickar sig i rumpan och står i bajslådor med jämna mellanrum, jag vill inte ha det i min mat.
Så här illa var det inte ens när jag hade katt: "Katter på diskbänken när
man tillagas".

Jag äter inte människokött ...
Katter på diskbänken, spisen, arbetsbänkar ville jag inte heller ha. Anledningen till att jag inte vädrade mer berodde väl på att jag inte ville ha en katt balanserade på fönsterblecket, då jag var för lat för att bygga ett vädringsfönster till våra vridfönster. Numera har jag inte katt, men två barn som kan vända upp och ner på stället på mindre än fem minuter.
Jag hade dammsugit idag innan vi skulle ha kompisar på besök och bakade en kaka innan de kom. Precis innan det ringde på dörren upptäckte jag att 2,5-åringen hade släpat ut både sängkläder och nallar till soffan i vardagsrummet, vällt ut alla klossarna samt några pussel på golvet ovanpå viss röra i det egna rummet också ... Det blev en racerstädning ... Jag har en 3-månadersbebis också som gör att tiden ibland blir knappare än tänkt. På 3 timmar skulle jag bara dammsuga överallt, plocka upp det sista i barnens rum, fixa till i soffan samt skura spegel och handfat, sambons uppgift var toaletten och köket plus att jag och barnen skulle äta frukost, men mer hann vi inte ...