• Anonym (blä)

varför städar folk inte????

Ja vadfan? Många har måttligt till väldigt skitit hemma, disk i drivor, grusiga mattor, damm, möglig mat i kylen. De med katter är värst, katthår överallt, ostädade luktande äckliga lådor. Fyfan. Hur kan folk trivas att leva i sin egen och sina djurs skit? Nä man måste inte ha sterilt hemma men man kan väl hålla det viktigaste någorlunda rent, dvs kök och badrum.

• Svar på tråden varför städar folk inte????
  • Anonym (H78)
    Anonym (Thea) skrev 2016-01-06 14:44:02 följande:

...eller instängt i vårat hem även om vi faktiskt inte vädrar varje dag *gör någon ens det* gör rent kattlådan...

Ja! Jag vädrar i hela huset varje dag. (Väldigt få undantag.)

Vi har inga djur här hemma.

Jag stätar nog mer än snittpersonen; badrum, hall och kök varje dag och putsar fönster en gång per månad.
  • Anonym (H78)
    Anonym (H78) skrev 2016-01-06 18:11:58 följande:

Ja! Jag vädrar i hela huset varje dag. (Väldigt få undantag.)

Vi har inga djur här hemma.

Jag stätar nog mer än snittpersonen; badrum, hall och kök varje dag och putsar fönster en gång per månad.

*städar*
  • Flisan79
    Anonym (blä) skrev 2016-01-06 16:20:06 följande:
    Jag greppar vad du menar och det är okej, men skyll inte på adhd. Min man har också adhd och han städar lika mycket som mig. Allt går liksom inte att skylla på diagnoser.

Han städar inte helt enkelt och man får va sån också. Vad jag sen tänker om folk med skitiga hem spelar ingen roll för andras liv.
    Vissa med adhd är pedanter, andra orkar bara lägga sin energi på jobbet för att i stort sett decka när de kommer hem. Han lider dessutom av ångest och dep. Med tiden har jag insett att jag får vara glad när han orkar det han orkar.
  • Anonym (lev låta leva)

Det är väl deras val och inte ditt ts? 
    Du har uppenbarligen en högre känslighet för stök och smuts än en del andra och det är ok.
    Vi är alla olika
    Sålänge det inte handlar om ren sanitär olägenhet så angår det ingen annan.
    Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att respektera att människor gör olika val utan att det ena nödvändigtvis är bättre än det andra.
    Varför måste alla städa på samma sätt som du ts? 

• Seven Costanza

Jag tycker att folk får ha det som de vill när det bara är de själv som är hemma, MEN när man bjuder in folk på planerade besök anser jag att det minsta man kan göra är att torka av ytorna i köket och badrummet samt dra en runda med lite medel i toastolen så att det säkert luktar fräscht. Sjukt äckligt att låna någons badrum och det luktar kiss i toan och man direkt ser folks könshår/bröstvårtor/huvudhår på toalettstol, i dusch och/eller vid handfatet.

• Anonym (Livsnjutare)
    Anonym (lev låta leva) skrev 2016-01-06 18:21:44 följande:

Du har uppenbarligen en högre känslighet för stök och smuts än en del andra och det är ok.
    Vi är alla olika
    Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att respektera att människor gör olika val utan att det ena nödvändigtvis är bättre än det andra.

Klockrent inlägg. Skulle kunnat varit jag som skrev det.

Var och en gör sina val och ska vara nöjda med dem. Inte trycka ner andra för att själv bli nöjd. Om man känner att man måste stampa på någon annan för att själv må bättre ska man nog fundera ett varv till?
  • Anonym (Ärligt)
    Anonym (blä) skrev 2016-01-06 12:54:10 följande:

Ja vadfan? Många har måttligt till väldigt skitit hemma, disk i drivor, grusiga mattor, damm, möglig mat i kylen. De med katter är värst, katthår överallt, ostädade luktande äckliga lådor. Fyfan. Hur kan folk trivas att leva i sin egen och sina djurs skit? Nä man måste inte ha sterilt hemma men man kan väl hålla det viktigaste någorlunda rent, dvs kök och badrum.

Vad är det för vidriga kretsar du rör dig i? Jag känner att det är ytterst ovanligt att folk har det skitigt hemma eller disk i drivor. Rörigt och stökigt hos barnfamiljer kanske, men inte skitigt. När jag var barn var de familjer som hade det skitigt hemma, disk i drivor, smutstvätt på golvet osv klockrena soc-fall, så om jag var du skulle jag nog se mig om efter nya vänner, du umgås uppenbarligen i psyko-soc-wt-viharförmångaungarochkamphundar-pundar-kretsar.
  • EnAnonumius
    Anonym (lev låta leva) skrev 2016-01-06 18:21:44 följande:
    Vi är alla olika
    Exakt så.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (blä) skrev 2016-01-06 12:54:10 följande:
    Får jag föreslå att du skaffar dig en ny hobby?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden varför städar folk inte????