• Anonym (blä)

varför städar folk inte????

Ja vadfan? Många har måttligt till väldigt skitit hemma, disk i drivor, grusiga mattor, damm, möglig mat i kylen. De med katter är värst, katthår överallt, ostädade luktande äckliga lådor. Fyfan. Hur kan folk trivas att leva i sin egen och sina djurs skit? Nä man måste inte ha sterilt hemma men man kan väl hålla det viktigaste någorlunda rent, dvs kök och badrum.

• Svar på tråden varför städar folk inte????
  • Anonym (Läs på)
    Anonym (sebbe) skrev 2016-01-07 18:16:51 följande:

Jaså gör dom det? :) Det var lustigt. Hur kommer det sig då att jag aldrig sett en hund tvätta sig, eller att man som hundägare behöver tvätta sin hund? Det vet väl alla att katter är renligare än hundar.

Behöver o behöver, jag tvättar bara min på hösten när det är extremt lerigt ute, den ska ju inte behöva göra sig ren från det.. Min tvättar sig väldigt ofta, hur ofta umgås du med hundar?
  • EnAnonumius
    Anonym (sebbe) skrev 2016-01-07 18:16:51 följande:
    Jaså gör dom det? :) Det var lustigt. Hur kommer det sig då att jag aldrig sett en hund tvätta sig, eller att man som hundägare behöver tvätta sin hund? Det vet väl alla att katter är renligare än hundar.
    Hur kommer det sig att du utgår från "det har jag aldrig sett då finns det inte", och sedan kräver att att andra hundägare rättar sig efter dina subjektiva observationer?

Är du ute efter en självuppfyllande profetia?
  • Anonym (ABC)
    Anonym (ho ho ho) skrev 2016-01-06 20:52:49 följande:
    Hur kan det bli kaos om ni bara sover hemma? Vem hinner stöka ner då? :) När jag jobbar som mest har vi det alltid finast hemma..
    Det kommer post som hamnar här och där.

Jag äter alla mål borta, men inte maken - disken samlas på hög eftersom varken han eller jag har möjlighet att hinna ta bort den/diska

Kläder hamnar hit och dit, exempelvis sådant som inte är smutsigt men ska användas igen.

Diskmaskinen körs och blir full med ren disk men hinns inte tömmas - ännu mer disk samlas

Helt enkelt - ett begränsat vardagsliv (mätt i tid som spenderas i hemmet) skapar också stök, speciellt då man bakar in trötthet, nattjobb och andra åtaganden i ekvationen.
  • Snygg kotlett
    EnAnonumius skrev 2016-01-07 08:42:41 följande:

Jasså.

Skall man tolka ditt inlägg som att män är handikappade små ungar som inte kan städa?

Och de män som bor själva som har det snyggt städat är egentligen inte män?

Det är skillnad när en man bor ensam hemma. Då ska man städa. Men har man en kvinna hemma så borde hon kunna sköta hemmet
    Snygg svärmor föder snygg dotter
  • Anonym (sebbe)
    Anonym (Läs på) skrev 2016-01-07 19:12:18 följande:
    Behöver o behöver, jag tvättar bara min på hösten när det är extremt lerigt ute, den ska ju inte behöva göra sig ren från det.. Min tvättar sig väldigt ofta, hur ofta umgås du med hundar?
    Väldigt ofta umgås jag med hundar. Har aldrig sett de tvätta sig. Okej, det förekommer då. Men det enda jag sade från början är att katter är renligare än hundar, så jag vet inte varför folk säger emot. Det är ju så.
    EnAnonumius skrev 2016-01-07 20:02:29 följande:
    Hur kommer det sig att du utgår från "det har jag aldrig sett då finns det inte", och sedan kräver att att andra hundägare rättar sig efter dina subjektiva observationer?

Är du ute efter en självuppfyllande profetia?
    Äh, sluta. Jag har varit runt katter och hundar hela mitt liv. Alla vet att katter är de renligare. Inget att diskutera.

• Sommarlöv

De med katt är inte värst! Har aldrig städat så mycket sedan vi skaffade katt...kattlådan töms två gånger om dagen så ingen risk att den luktar! Annars håller jag med dig Ts, det är väldigt grisigt med snuskiga hem. Fattar inte hur man kan vilja leva i det.

• Anonym (Läs på)
    Anonym (sebbe) skrev 2016-01-07 20:24:27 följande:

Väldigt ofta umgås jag med hundar. Har aldrig sett de tvätta sig. Okej, det förekommer då. Men det enda jag sade från början är att katter är renligare än hundar, så jag vet inte varför folk säger emot. Det är ju så.Äh, sluta. Jag har varit runt katter och hundar hela mitt liv. Alla vet att katter är de renligare. Inget att diskutera.

Katthår är tusen ggr äckligare än hundhår.
  • isolande
    Furienna skrev 2016-01-07 15:07:16 följande:
    Det låter ju konstigt att du har träffat på så många handdukar har hår eller smuts på sig. Men jag tror också att du är lite känslig. Du låter som min bror, som har kunnat känna lukten från en gammal fåtölj till rummet intill där den står.
    Dags att slänga fåtöljen om det är så att den luktar så mycket att man kan känna det från ett annat rum om du frågar mig. Fan vad äckligt *klöks*.

Jag hade skämts om någon sagt att någon av mina möbler luktade.
  • Furienna
    isolande skrev 2016-01-07 21:19:34 följande:
    Dags att slänga fåtöljen om det är så att den luktar så mycket att man kan känna det från ett annat rum om du frågar mig. Fan vad äckligt *klöks*.

Jag hade skämts om någon sagt att någon av mina möbler luktade.
    Ingen annan kände lukten utom min bror, med sin känsliga näsa. Var det snarare inte extremt att han kände en lukt till nästa rum, som vi andra inte kände när vi var i samma rum? Men du kan vara lugn. Pappa fick ta ut fåtöljen igen.
  • Sommarlöv
    Anonym (Läs på) skrev 2016-01-07 21:01:08 följande:
    Katthår är tusen ggr äckligare än hundhår.
    Beror nog på vem du frågar. Min ex mamma var på besök ett par dagar. Varje dag när jag kom hem från jobbet låg hennes stinkande två hundar i vår säng...jag höll på att gå i taket varje gång! Jag gillar iof hundar med tycker katter är fräschare då de ofta är renare och luktar bättre. Katter hör dock inte hemma på diskbänkar, matbord osv. Det tycker jag är ofräscht.
Svar på tråden varför städar folk inte????