• Anonym (blä)

varför städar folk inte????

Ja vadfan? Många har måttligt till väldigt skitit hemma, disk i drivor, grusiga mattor, damm, möglig mat i kylen. De med katter är värst, katthår överallt, ostädade luktande äckliga lådor. Fyfan. Hur kan folk trivas att leva i sin egen och sina djurs skit? Nä man måste inte ha sterilt hemma men man kan väl hålla det viktigaste någorlunda rent, dvs kök och badrum.

• Svar på tråden varför städar folk inte????
  • Anonym (sebbe)
    Anonym (blä) skrev 2016-01-06 16:15:19 följande:
    Ja? Tror du alla katter är innekatter? Jag hatar inte katter, jag hatar lukten från lådor och håret precis som jag ogillar hår och bajs och lukt från hundar. Dom kan man iaf bada och klippa och dom gör sina behov ute, katter är väldigt väldigt smutsiga djur.

Och jo, kattlådor luktar. Även om den är helt ny och helt ny sand så luktar det om sanden, när de gör ifrån sig luktar det hundra ggr starkare och om de bajsat luktar det kattbajs oavsett vad folk vill inbilla sig.
    Det här är ju helt bakvänt. Katter är mycket renligare än hundar. Hundar gillar att rulla sig i lort och de kan även få för sig att äta bajs. Sedan vill de slicka en i ansiktet. Jag gillar hundar också! Men katter är mycket renligare! De tvättar sig flera gånger per dygn.
  • Anonym (ÄckligaMänniskor)

Det kändes nästan som om det vore jag som skrev denna tråden. Känner EXAKT likadant! Så jävla svårt är det inte att hålla rent. Som du säger, toalett och kök är viktigast. Jag klöks av matrester i vasken, så himla vidrigt. 

• FlutterDash

Pga det är fruktansvärt tråkigt, jag har annat att göra med mitt liv. ;) Vi håller en acceptabel lägstanivå så det funkar att komma hem folk utan att skämmas, typ. Men rörigt är det oftast och dammigt här och där. Disk i diskhon mer regel än undantag. Kattlådan städas 2 gånger per dag.

• FlutterDash
    pica pica skrev 2016-01-06 21:28:44 följande:

Har också svårt att förstå det förfall som råder hemma hos vissa. Jag tycker det är ganska rogivande att städa, gå runt med podcast i öronen så att tiden går snabbare, och vips har ett par timmar gått och lägenheten är städad 

Haha, jag har liksom inte "Ett par timmar" över. ;) Vi viger typ en halvtimme i veckan åt städning. Drar av golven med dammsugaren mellan varven (alltså typ på två minuter, oftast i köket där lilla handdammsugaren står.), plockar undan och flyttar omkring lite grejer på söndagar. Sen är jag liksom.. Ute. Har inte en massa dåtid att spendera hemma, har roligare saker att göra! :D
  • Frontline

Bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete...

Vi tillhör väl den vanligaste av familjer där det förekommer lite damm på hyllor och lite grus på golvet.
    Men vi försöker iaf att hålla dom ytorna där vi befinner oss mest på i städat skick.
    Är svårt att hinna med allt i ett hus på 250 kvm och med 3 barn under 9 år där vi vuxna jobba skift på heltid...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (blä)

Okej andas nu alla städmotståndare och läs ts igen. Jag skrev att man inte behöver ta det sterilt. Man får ha grusiga mattor, man får ha damm på hyllorna, man får ha disk i drivor, man får ha det rörigt och stökigt. Jag pratar om de som har ett genomgående skitit hem, allt det jag radade upp in absurdum. De som ovanpå detta dessutom har katter har det extra illa. Har sett så många lägenheter med pissfläckar på tapeterna, golv man knappt ser osv. Och jag jobbar inte med utsatta människor, de är som vilka som helst bara att de totalt ignorerar sin skit. Jag är fastighetsskötare i ett vanligt svenssonområde, de flesta har det normalstädat hemma men det är oroväckande många som inte har det.

• Anonym (blä)
    Lord Hans skrev 2016-01-06 21:35:31 följande:

För att svara på ts:

Därför att det är otroligt tråkigt och jag kan tänka mig minst tusen andra sysselsättningar som jag hellre gör.

Dessutom så verkar folk med kliniskt rena hem lida av antingen bakteriefobi värdera sig själv efter vad andra tycker om dem. Husdjur och lite skit under mattan stärker immunförsvaret. Man härdas att tåla bakterier bättre. Själv har jag inte haft så mycket som en liten influensa de senaste femton åren medan maniska städalkoholister ligger hemma och snörvlar flera gånger i året.

"Dessutom" tror du att du automatiskt kommer bli sån som värderar sig efter vad andra tycker om du skulle städa? Jag har besök nån gång i veckan och städar ändå varje dag, frisk är jag också. Jag trivs med att leva i ett rent och städat hem, du trivs med att leva bland smuts och stök.

Typ ingen måste städa dagligen men fyfan för äckliga toaletter och smutsiga kök.

"Man härdas" nja folk som lever för vidrigt kan bli mycket sjuka, som sagt måste man inte ha det sterilt men bakteriehärdar med e coli är ju inte direkt bra för nån.
  • Anonym (matförgiftad)

Jag tycker inte städa är roligt men så har jag inga husdjur heller.

Min mans syster är den äckligaste person jag vet, hemma hos henne ser det i princip ut som hos en hoarder men hon bjuder tack och lov aldrig in oss så det är bara någon gång man har varit där. Det är hundhår i hennes mat, det är hundhår i smöret i kylen, och på svärfars lantställe hade hon fullt av gammal mat som hon inte kastade. Hon hade mögligt kött där som hon tänkte ge sina hundar och blev arg för att jag kastade en gång.

Svåger vägrar äta där för han har blivit matförgiftad två gånger, själv blev jag matförgiftad efter den 23e hos en annan släkting när jag ätit en av hennes vegetariska inläggningar. Det fanns liksom ingen anledning att misstänka någon annan mat för den var nyköpt och som vanligt såg jag i köket att det satt hundhår i locket till den burken.

Nästa dag varnade jag min man och min mamma från att äta från den burken och då blev ingen sjuk fast vi åt ungefär samma saker.

Vet inte vad man ska göra med henne utom att vägra äta hennes mat, hon menar att hon jobbat i kök men hon verkar inte veta ens abc om hur man hantera mat hygieniskt.

• Anonym (Läs på)
    Anonym (sebbe) skrev 2016-01-06 23:20:59 följande:

Det här är ju helt bakvänt. Katter är mycket renligare än hundar. Hundar gillar att rulla sig i lort och de kan även få för sig att äta bajs. Sedan vill de slicka en i ansiktet. Jag gillar hundar också! Men katter är mycket renligare! De tvättar sig flera gånger per dygn.

Hundar tvättar sig oxå flera ggr per dygn. Deras saliv bryter ner bakterierna av tex bajs de äter. Hundar gillar inte att rulla sig i lort. Vissa hundar kanske. Men långt ifrån alla. De flesta hundar som rullar sig i något gör det för att det är ett naturligt beteende för dom när de tex ska jaga, de kamouflerar sin lukt.
  • EnAnonumius
    Anonym (blä) skrev 2016-01-07 06:55:47 följande:
    Okej andas nu alla städmotståndare och läs ts igen. Jag skrev att man inte behöver ta det sterilt. Man får ha grusiga mattor, man får ha damm på hyllorna, man får ha disk i drivor, man får ha det rörigt och stökigt. Jag pratar om de som har ett genomgående skitit hem, allt det jag radade upp in absurdum. De som ovanpå detta dessutom har katter har det extra illa. Har sett så många lägenheter med pissfläckar på tapeterna, golv man knappt ser osv. Och jag jobbar inte med utsatta människor, de är som vilka som helst bara att de totalt ignorerar sin skit. Jag är fastighetsskötare i ett vanligt svenssonområde, de flesta har det normalstädat hemma men det är oroväckande många som inte har det.
    Kan du inte bara lägga ned dina löjliga provokationer?
    Bara för att man ifrågasätter din åsikt, och det du säger, och hur du framför det, så behöver det inte betyda att man är en "städmotståndare".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden varför städar folk inte????