Lord Hans skrev 2016-01-06 21:35:31 följande:
För att svara på ts:
Därför att det är otroligt tråkigt och jag kan tänka mig minst tusen andra sysselsättningar som jag hellre gör.
Dessutom så verkar folk med kliniskt rena hem lida av antingen bakteriefobi värdera sig själv efter vad andra tycker om dem. Husdjur och lite skit under mattan stärker immunförsvaret. Man härdas att tåla bakterier bättre. Själv har jag inte haft så mycket som en liten influensa de senaste femton åren medan maniska städalkoholister ligger hemma och snörvlar flera gånger i året.
"Dessutom" tror du att du automatiskt kommer bli sån som värderar sig efter vad andra tycker om du skulle städa? Jag har besök nån gång i veckan och städar ändå varje dag, frisk är jag också. Jag trivs med att leva i ett rent och städat hem, du trivs med att leva bland smuts och stök.
Typ ingen måste städa dagligen men fyfan för äckliga toaletter och smutsiga kök.
"Man härdas" nja folk som lever för vidrigt kan bli mycket sjuka, som sagt måste man inte ha det sterilt men bakteriehärdar med e coli är ju inte direkt bra för nån.