• Anonym (Hemsk?)

    Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?

    Med tanke på det som uppmärksammats i Köln, Hamburg och nu senast Kalmar där ett stort antal kvinnor ofredades sexuellt på nyår.

    www.dn.se/nyheter/sverige/otal-sexuella-ofredanden-i-kalmar/

    Är jag en hemsk människa som inte bryr mig särskilt mycket? Jag menar, det är ju framförallt Europas och inte minst Sveriges kvinnor som själva valt att de vill ha det såhär?

    Det är framförallt kvinnor som slåss för socialism, feminism och öppna gränser och nu får skörda frukten av de politiska krav de själva ställer när de inte längre kan gå säkra på stan utan att bli överfallna och tafsade på eller våldtagna.

    Europas och Sveriges kvinnor fick rösträtt, de fick ett val och nu har de kollektivt valt att avskaffa sin egen frihet eftersom de uppenbarligen är obekväma med den.

    Är jag cynisk om jag resonerar så?

  • Svar på tråden Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?
  • Anonym (anonym)
    S c h n a skrev 2016-01-14 17:59:59 följande:
    Donatorer? Det räcker väl med att träffa smartare män.
    Det påstås ju att våldtäkter sker för att det inte finns en massa bordeller runt hörnet och att det är sexutsvultna män som våldtar då spelar det ju ingen roll om kvinnor väljer att träffa smarta män eftersom de inte direkt väljer att träffa den som våldtar.
  • S c h n a
    Anonym (anonym) skrev 2016-01-14 18:11:10 följande:

    Det påstås ju att våldtäkter sker för att det inte finns en massa bordeller runt hörnet och att det är sexutsvultna män som våldtar då spelar det ju ingen roll om kvinnor väljer att träffa smarta män eftersom de inte direkt väljer att träffa den som våldtar.


    Mja, predatorn brukar få ligga alldeles oavsett. Det kan vi ju tänka på medan vi tittar på glaciärerna som smälter
  • S c h n a
    Digestive skrev 2016-01-14 18:04:27 följande:

    Kände själv i efterhand att jag nog tog lite väl mycket för givet, angående folks tillgång till insidan av mitt huvud. Hur som helst. För att uppnå mer effektiva och träffsäkra metoder, tänker jag. För att inte säga nya, vilket inte kan uteslutas heller. Att vi bättre kan rikta dem rätt och på ett vis som varken kan väcka onödig provokation (oavsett hur befogad/obefogad den är så stjälper det), vilket bör undvikas i största möjliga grad, men som också är effektiv.

    Ett konkret exempel - som dock inte är raffinerat eller stående som ett direkt förslag i sig - vore att arbeta med känslor som skam och stolthet. Vilket kan jämföras med den mer vanliga/synbara metoden utav samma natur som används idag bland folk, där man dock fokuserar på enbart skam och ofta rationaliserar bort en "vanlig man" med en "det är det minsta man kan begära"-attityd och ibland även förbannar sig över "vanliga män". Att just lyfta upp det "vanliga" - för män som för kvinnor - visar både vad vi vill se (för inte kan vi kräva några/något hjältar/extraordinärt av en hel befolkning) samt bygger upp en sund självkänsla. Just det här "vanliga" är ju även det bra, för vanligtvis har män en OK kvinnosyn i Sverige och vice versa. Man behöver inte vara extraordinär för att vara bra och det räcker med att vara OK för att bidra till det bra.

    Här kommer då översta stycket in, för det är exempelvis det här exemplet som just behöver göras med precission och för att metoden ska nå önskvärt resultat samt inte slå fel. Vilket kräver en mycket bred bild utav den manliga kulturen i allmänhet (bra som dålig, en holistik bild). Helt enkelt så får många huvuden jobba tillsammans - för det här kan man inte sitta i något forskarlag och komma fram till isolerat, även om ett forskarlag säkert hade lett projektet som så. Utan det krävs ett brett sammarbete med män och med män utav alla dess slag, inte enbart för analyser utav en andra part utan (och viktigast) som faktisk tankesmedja.

    Haha.. "parkour-style" - bilderna man får om bilderna i huvudet vid något sådant, är minst sagt lustiga. Tack för kvällens skratt! Det är verkligen påtagligt kallt nu, varma drycker är nödens ljus.


    Det är iofs väldigt relativt hur dessa inre bilder ser ut, kom jag på. Om det är jag som är utföraren där kan jag bara likna det vid hjärndöd. Parkour-style alltså

    Jag är helt med dig när det gäller att prata om sånt som är mänskligt, och förstå hur människan fungerar och gärna kring stolthet och skam. Hedern.

    Ett högaktuellt exempel på hur jag menar är det här med rasism och fördomar. Jag ser det som något oerhört mänskligt och något som ofta tjänar ett syfte, något som alla föds med. Däremot tycker jag inte att allt vi föds med är konstruktivt i alla lägen, tider förändras och och grupper formar om sig hela tiden. Det vore bra för samtliga om vi kunde vara lite flexiblare men det är fortfarande mänskligt om vi inte är det. Om jag då påtalar att någon sagt något rasistiskt, så konstaterar jag mest fakta så som jag uppfattat den. Jag gillar inte rasism i sig, och jag kan absolut bli arg och tycka att personen är dum i huvudet en stund, men jag vet att det inte är något konstigt och jag ser inte någon med många fördomar som omänsklig. Att jag blir förbannad och personen förbannad tillbaka, ser jag också som mänskligt. Och även om jag uttrycker mig som om jag vore en bättre och högre stående individ, så förstår jag mycket väl att det verkligen inte förhåller sig så.

    Men det vet ju inte den andra personen att jag vet, och reagerar lite olika (grovt förenklat) beroende på hur stort behovet är av att det inte ska förhålla sig så, dels att han sagt något rasistiskt och dels att just jag tycker så. Om han visste det skulle han nog inte känna ett behov av att försvara sig mot mig och det jag sa. Han skulle inte behöva inta en försvarsställning.

    Och om han själv förstod att det är fullständigt mänskligt (även om han vill bli fördomsfri) så hade det varit obeskrivligt mycket bättre.

    Det här går ju att applicera på så mycket mer än rasism, manlighet går ju lika bra.

    Så jag köper fullständigt att det skulle bli så oerhört mycket bättre utan den där "det minsta man kan begära av en person"-attityden.
  • grind
    KillBill skrev 2016-01-14 12:02:04 följande:

    Nu har BRÅ släppt helårsstatistiken över antalet anmälda brott för år 2015.  statistik.bra.se/solwebb/action/index

    Antalet anmälda våldsbrott minskar i samhället och detsamma gäller sexualbrott och våldtäkter. 

    Under perioden 2010 till 2015 uppgår invandringen i Sverige till ca 700 000* men detta har inte gett några tydliga avtryck i statistiken över antal anmälda brott.

    Antalet anmälda sexualbrott och antalet anmälda våldtäkter ökade från år 2005 och åren därefter och det bedömmer BRÅ i huvudsak beror på den  skärpta sexualbrottslagstiftningen som trädde i kraft år 2005.

     * www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/25788/25795/Helarsstatistik---Riket/26046/(med tillägg av invandring på 160k år 2005)


    Rådatan stödjer det som forskning visat. Dvs att de berörda grupperna är betydligt mer överrepresenterade vad gäller våldtäkt än våldsbrott.

    BRÅs bortförklaringar har ingen trovärdighet. Dels har det svenska rättssystemet öppet deklarerat att man uttalar sig pragmatiskt snarare än sanningsenligt. Dels kommer BRÅ fram till extrema skillnader vad gäller benägenhet i att begå våldtäkt beroende på ursprung i sin rapport 1996. Fast i kommande rapporter låtsas man som att dessa skillnader inte finns.

    Självklart ser man inte elefanten i rummet om man av politiska skäl bestämt sig för att bortse från den.
  • KillBill
    grind skrev 2016-01-14 22:10:37 följande:
    Rådatan stödjer det som forskning visat. Dvs att de berörda grupperna är betydligt mer överrepresenterade vad gäller våldtäkt än våldsbrott.

    BRÅs bortförklaringar har ingen trovärdighet. Dels har det svenska rättssystemet öppet deklarerat att man uttalar sig pragmatiskt snarare än sanningsenligt. Dels kommer BRÅ fram till extrema skillnader vad gäller benägenhet i att begå våldtäkt beroende på ursprung i sin rapport 1996. Fast i kommande rapporter låtsas man som att dessa skillnader inte finns.

    Självklart ser man inte elefanten i rummet om man av politiska skäl bestämt sig för att bortse från den.
    BRÅ är tydliga med invandrare är överrepresenterade när det gäller våldtäkter så det är onödigt att diskutera. Det jag vänder mig emot är bilden som många främlingsfientliga målar upp där de får det att låta som att varje manlig invandrare är en våldtäktsman fast sanningen är att det handlar om att ytterst få invandrare som begår våldtäkt.

    Ett tydlig indikation på detta är att antalet anmälda våldtäkter minskade ganska mycket 2015 trots att invandringen varit rekordstor de senaste åren.
  • Har gjort det
    grind skrev 2016-01-14 22:10:37 följande:
    Rådatan stödjer det som forskning visat. Dvs att de berörda grupperna är betydligt mer överrepresenterade vad gäller våldtäkt än våldsbrott.

    BRÅs bortförklaringar har ingen trovärdighet. Dels har det svenska rättssystemet öppet deklarerat att man uttalar sig pragmatiskt snarare än sanningsenligt. Dels kommer BRÅ fram till extrema skillnader vad gäller benägenhet i att begå våldtäkt beroende på ursprung i sin rapport 1996. Fast i kommande rapporter låtsas man som att dessa skillnader inte finns.

    Självklart ser man inte elefanten i rummet om man av politiska skäl bestämt sig för att bortse från den.
    Eller så kanske man skapar en elefant som inte finns där av politiska skäl?
  • Digestive
    S c h n a skrev 2016-01-14 21:21:38 följande:

    Det är iofs väldigt relativt hur dessa inre bilder ser ut, kom jag på. Om det är jag som är utföraren där kan jag bara likna det vid hjärndöd. Parkour-style alltså

    Jag är helt med dig när det gäller att prata om sånt som är mänskligt, och förstå hur människan fungerar och gärna kring stolthet och skam. Hedern.

    Ett högaktuellt exempel på hur jag menar är det här med rasism och fördomar. Jag ser det som något oerhört mänskligt och något som ofta tjänar ett syfte, något som alla föds med. Däremot tycker jag inte att allt vi föds med är konstruktivt i alla lägen, tider förändras och och grupper formar om sig hela tiden. Det vore bra för samtliga om vi kunde vara lite flexiblare men det är fortfarande mänskligt om vi inte är det. Om jag då påtalar att någon sagt något rasistiskt, så konstaterar jag mest fakta så som jag uppfattat den. Jag gillar inte rasism i sig, och jag kan absolut bli arg och tycka att personen är dum i huvudet en stund, men jag vet att det inte är något konstigt och jag ser inte någon med många fördomar som omänsklig. Att jag blir förbannad och personen förbannad tillbaka, ser jag också som mänskligt. Och även om jag uttrycker mig som om jag vore en bättre och högre stående individ, så förstår jag mycket väl att det verkligen inte förhåller sig så.

    Men det vet ju inte den andra personen att jag vet, och reagerar lite olika (grovt förenklat) beroende på hur stort behovet är av att det inte ska förhålla sig så, dels att han sagt något rasistiskt och dels att just jag tycker så. Om han visste det skulle han nog inte känna ett behov av att försvara sig mot mig och det jag sa. Han skulle inte behöva inta en försvarsställning.

    Och om han själv förstod att det är fullständigt mänskligt (även om han vill bli fördomsfri) så hade det varit obeskrivligt mycket bättre.

    Det här går ju att applicera på så mycket mer än rasism, manlighet går ju lika bra.

    Så jag köper fullständigt att det skulle bli så oerhört mycket bättre utan den där "det minsta man kan begära av en person"-attityden.


    Haha.. nejdå, ingen utav oss figurerar i dessa bilder, tack och lov! Det ser dock hysteriskt ut, vill jag lova, haha..

    Ok! Jag älskar ärliga och utförliga perspektiv så även om jag inte håller med om mycket i just sak, så tänker jag spendera några timmar på att formulera mitt eget så gott jag bara kan.

    Den naturliga parallellen skulle jag välja att benämna som "främlingsmisstänksamhet" istället för någonting annat och speciellt inte för någonting så väldefinierat som "rasism" - för vår natur, den ligger bortom vår rationella fattningsförmåga. Vad är en människa? Håller dock med om det essentiella här, att det finns en sådan och biologisk mekanism i oss.

    Fördomar, springer ur ideologi (om vi lånar begreppet ur folklig definition och för ändamålet, en stund). Du har inte fördomar om mig för att du har träffat mig, ens på avstånd, men du kan redan nu ha fördomar om mig för att jag kallar mig för anarkist/religiös/feminist. Rasism, springer ur samma mekanism men utifrån ras - men kokar man ner det, handlar även det om ideologi. För dessa raser anses ha annorlunda värderingar och tankar, som anses få dem att bete sig på specifika vis = ideologi. Sedan kan man (enligt en del och de flesta) slänga på kultur i kalkylen men det är dock, betydligt mer intimt. Intimt på det viset att kultur tar sig in bakvägen i en människa, jämfört med ideologi; det är ingenting som man först sätter ord på, anammar och sedan försöker uttrycka efter förmåga - som i fallet med ideologi - utan det är någonting som man faktiskt har anammat (redan som barn), uttrycker och sedan blott försöker sätta ord på. En väldigt distinkt skillnad.

    Vi ÄR flexibla - det är därför som möten med andra människor de facto går så bra och väl, i stort. Det är ideologi som sätter gränser och skapar onödiga konflikter. Man behöver bara reflektera över sin yngre barndom för att inse det; för hur fördomsfull var man då, långt innan det här med ideologi existerade i en? - för att inte fråga hur mötet med andra människor fungerade då.

    Kollade vi in kläderna som sexåringar och tänkte "- Jävla hippe!"? Nej, det gjorde vi inte. Brydde vi oss som sexåringar mer om hur det mänskliga mötet gick med den snälla släktingen - Hade vi kul? När ses vi igen? Måste vi sluta nu för att vi ska sova? - än huruvida släktingen var med i Svenskarnas Partis ungdomsförbund? Ja, det gjorde vi. Brydde vi oss som sexåringar om huruvida tanten på samma gård hade en sjal på huvudet när vi ringde på dörren vid Helloween eller brydde vi oss om huruvida hon hade godis hemma eller inte? Vi brydde oss om godiset.

    Då kommer frågan; var det vi som sexåringar som hade rätt eller var det alla ideologier som tänkas kan i sammanhanget, som vi bör rätta oss efter? Observera att i detta kontext så hade även vårt tycke om hippies, Svenskarnas Partis sympatisörer och muslimer räknats som ideologi, oavsett vår ålder, och även muslimens val att stänga igen dörren och säga "- Jag firar inte Helloween." (Och även vårt, som yrkar om godis på grund av Helloween, kan tilläggas, och oavsett av vem vi ställer yrkan om godis till), släktingens val att inte leka med oss för att vår pappa var jude samt hippie:ns fnysningar åt vår kostym och ja, svaret är givet - ALLA hade rätt som sexåringar.

    Plusa nu på att etablerade ideologier, det är inte våra i?éer - det är någon annans. Allt det här, för någonting som varken du, jag eller någon annan ens har skapat åt oss själva och för oss själva. Så hur kan etablerade ideologi säga någonting om oss som individer överhuvudtaget? - utöver hur lättpåverkade vi är.

    Etablerade ideologier är ingenting annat än tankens klädesmärken - någonting som du köper och jämför dig och andra med, för att du inte "kan" sy dina egna kläder. Här vill jag dock tillägga att jag älskar att låna andras kläder, om så bara för att känna hur de känns (läs: för reflektion). Vissa passar även väldigt bra.

    Om precis alla människor sydde sina egna kläder och bara hade dessa i garderoben. Hade vi sett konstigt på varandra då?* Hade vi haft mode och trender? Hade vi sett förhållandet "fula och snygga"-kläder* eller sett "hela och trasiga"-kläder?

    Är en ondsint människa hel?

    Är en godsint människa trasig?

    Det är dock inget essentiellt fel med ideologi. Att dock tvingas till att samlas kring annat än gemensam ideologi - det går såhär. Ja, jag pekar på världen. Och den har inte människor så gränsfria som sexåringar skapat, direkt, för att uttrycka sig milt.

    En sista retorisk fråga. Du är sex år gammal; vill du välja dina kläder själv? Hehe..

    * Ja, det skulle vi. Det är svårt att komma ifrån. Men vi hade kunnat välja både våra kläder och sällskapet, helt själva. Viktigast är dock, att ha hela kläder. Det kan få symbolisera ärlighet, mot sig själv som mot andra.

    - - - - - - - - -

    Mer helt on-topic. I en demokrati om ~9 miljoner så krävs det större organisering för att kunna påverka och för att ge sin röst inflytande, därmed är det viktigt att folk får reda på att feminism - BARA är ett politiskt område, med i sin tur lika många grundideologier - till och med exakt samma - som i politik i övrigt. Och ~ALLA känner igen sig i politiken i övrigt.

    Vaknar inte folket upp ur propagandan och organiserar sig på området feminism så spelar det ingen roll vad vi pratar om för förändringar som vi vill se, oavsett om vi pratar här, vid köksbordet eller utanför riksdagen - det blir ändå bara vad etablissemanget vill.
  • Digestive
    S c h n a skrev 2016-01-14 21:21:38 följande:
    Just det!

    "Och även om jag uttrycker mig som om jag vore en bättre och högre stående individ, så förstår jag mycket väl att det verkligen inte förhåller sig så."

    Jag skriver under på detta och det gäller i högsta grad mig med och något att ha i åtanke när jag skriver att jag, "inte håller med om mycket i just sak". Det berör dock ingenting annat än det aktuella inlägget som jag besvarade, bara så du vet.
  • S c h n a
    Digestive skrev 2016-01-15 02:55:30 följande:

    Haha.. nejdå, ingen utav oss figurerar i dessa bilder, tack och lov! Det ser dock hysteriskt ut, vill jag lova, haha..

    Ok! Jag älskar ärliga och utförliga perspektiv så även om jag inte håller med om mycket i just sak, så tänker jag spendera några timmar på att formulera mitt eget så gott jag bara kan.

    Den naturliga parallellen skulle jag välja att benämna som "främlingsmisstänksamhet" istället för någonting annat och speciellt inte för någonting så väldefinierat som "rasism" - för vår natur, den ligger bortom vår rationella fattningsförmåga. Vad är en människa? Håller dock med om det essentiella här, att det finns en sådan och biologisk mekanism i oss.

    Fördomar, springer ur ideologi (om vi lånar begreppet ur folklig definition och för ändamålet, en stund). Du har inte fördomar om mig för att du har träffat mig, ens på avstånd, men du kan redan nu ha fördomar om mig för att jag kallar mig för anarkist/religiös/feminist. Rasism, springer ur samma mekanism men utifrån ras - men kokar man ner det, handlar även det om ideologi. För dessa raser anses ha annorlunda värderingar och tankar, som anses få dem att bete sig på specifika vis = ideologi. Sedan kan man (enligt en del och de flesta) slänga på kultur i kalkylen men det är dock, betydligt mer intimt. Intimt på det viset att kultur tar sig in bakvägen i en människa, jämfört med ideologi; det är ingenting som man först sätter ord på, anammar och sedan försöker uttrycka efter förmåga - som i fallet med ideologi - utan det är någonting som man faktiskt har anammat (redan som barn), uttrycker och sedan blott försöker sätta ord på. En väldigt distinkt skillnad.

    Vi ÄR flexibla - det är därför som möten med andra människor de facto går så bra och väl, i stort. Det är ideologi som sätter gränser och skapar onödiga konflikter. Man behöver bara reflektera över sin yngre barndom för att inse det; för hur fördomsfull var man då, långt innan det här med ideologi existerade i en? - för att inte fråga hur mötet med andra människor fungerade då.

    Kollade vi in kläderna som sexåringar och tänkte "- Jävla hippe!"? Nej, det gjorde vi inte. Brydde vi oss som sexåringar mer om hur det mänskliga mötet gick med den snälla släktingen - Hade vi kul? När ses vi igen? Måste vi sluta nu för att vi ska sova? - än huruvida släktingen var med i Svenskarnas Partis ungdomsförbund? Ja, det gjorde vi. Brydde vi oss som sexåringar om huruvida tanten på samma gård hade en sjal på huvudet när vi ringde på dörren vid Helloween eller brydde vi oss om huruvida hon hade godis hemma eller inte? Vi brydde oss om godiset.

    Då kommer frågan; var det vi som sexåringar som hade rätt eller var det alla ideologier som tänkas kan i sammanhanget, som vi bör rätta oss efter? Observera att i detta kontext så hade även vårt tycke om hippies, Svenskarnas Partis sympatisörer och muslimer räknats som ideologi, oavsett vår ålder, och även muslimens val att stänga igen dörren och säga "- Jag firar inte Helloween." (Och även vårt, som yrkar om godis på grund av Helloween, kan tilläggas, och oavsett av vem vi ställer yrkan om godis till), släktingens val att inte leka med oss för att vår pappa var jude samt hippie:ns fnysningar åt vår kostym och ja, svaret är givet - ALLA hade rätt som sexåringar.

    Plusa nu på att etablerade ideologier, det är inte våra i?éer - det är någon annans. Allt det här, för någonting som varken du, jag eller någon annan ens har skapat åt oss själva och för oss själva. Så hur kan etablerade ideologi säga någonting om oss som individer överhuvudtaget? - utöver hur lättpåverkade vi är.

    Etablerade ideologier är ingenting annat än tankens klädesmärken - någonting som du köper och jämför dig och andra med, för att du inte "kan" sy dina egna kläder. Här vill jag dock tillägga att jag älskar att låna andras kläder, om så bara för att känna hur de känns (läs: för reflektion). Vissa passar även väldigt bra.

    Om precis alla människor sydde sina egna kläder och bara hade dessa i garderoben. Hade vi sett konstigt på varandra då?* Hade vi haft mode och trender? Hade vi sett förhållandet "fula och snygga"-kläder* eller sett "hela och trasiga"-kläder?

    Är en ondsint människa hel?

    Är en godsint människa trasig?

    Det är dock inget essentiellt fel med ideologi. Att dock tvingas till att samlas kring annat än gemensam ideologi - det går såhär. Ja, jag pekar på världen. Och den har inte människor så gränsfria som sexåringar skapat, direkt, för att uttrycka sig milt.

    En sista retorisk fråga. Du är sex år gammal; vill du välja dina kläder själv? Hehe..

    * Ja, det skulle vi. Det är svårt att komma ifrån. Men vi hade kunnat välja både våra kläder och sällskapet, helt själva. Viktigast är dock, att ha hela kläder. Det kan få symbolisera ärlighet, mot sig själv som mot andra.

    - - - - - - - - -

    Mer helt on-topic. I en demokrati om ~9 miljoner så krävs det större organisering för att kunna påverka och för att ge sin röst inflytande, därmed är det viktigt att folk får reda på att feminism - BARA är ett politiskt område, med i sin tur lika många grundideologier - till och med exakt samma - som i politik i övrigt. Och ~ALLA känner igen sig i politiken i övrigt.

    Vaknar inte folket upp ur propagandan och organiserar sig på området feminism så spelar det ingen roll vad vi pratar om för förändringar som vi vill se, oavsett om vi pratar här, vid köksbordet eller utanför riksdagen - det blir ändå bara vad etablissemanget vill.


    Ja det jag syftar på är biologiskt är främlingsmisstänksamhet men också de kognitiva processerna som gör att man ens kan ha en fördom. Fördomar tjänar ett syfte, det spar oss energi att kunna sortera det vi ser snabbt. Men ibland sviker det oss, vi sorterar FÖR grovt. Tänker på det som inom kognitiv psykologi kallas top down/bottom up, segment (etc)

    Det är väl det som är, att vi som slänger oss med begreppet syftar på det essentiella i det, eller rättare sagt orsaken till att ideologin ens kunde uppstå, i kombination med människor som ser annorlunda ut. Homofobi t ex, där är orsaken densamma men i kombination med människor som är homosexuella. Sexism, även där samma orsak, men i kombination kön. Lika med manligt, kvinnligt etc osv.

    Mao en glidande skala där minsta gemensamma nämnaren kan liknas vid en snöboll och där det extrema, av olika anledningar, har växt till en lavin.

    I övrigt håller jag med dig i din syn på ideologier som du presenterar det i ditt inlägg här.

    Och för att knyta ihop det med skuld och skam, det är mänskligt och förståeligt, och det är låååångt från alltid medvetet och avsiktligt.

    Ja, vad är en människa? Vad är en fågel? Det är intressant att leka med koncepten

    Tyvärr hinner jag inte fortsätta med det du skriver om feminism, nu måste jag släppa allt jag håller i för något annat.
  • grind
    KillBill skrev 2016-01-14 22:55:35 följande:

    BRÅ är tydliga med invandrare är överrepresenterade när det gäller våldtäkter så det är onödigt att diskutera. Det jag vänder mig emot är bilden som många främlingsfientliga målar upp där de får det att låta som att varje manlig invandrare är en våldtäktsman fast sanningen är att det handlar om att ytterst få invandrare som begår våldtäkt.


    Det där med "varje manlig invandrare" är något du hittar på själv. Jag eller någon annan i tråden har iaf inte yttrat något liknande.

    Du får gärna argumentera med de främlingsfientliga där de finns. Här lyser de med sin frånvaro.
Svar på tråden Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?