• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Friddelie89

Jag är så sjukt sliten! Känns som mitt imunförsvar suger!! ???? jobbar på förskola med så smittas av allt hela tiden!

• HJohannesson
    Skogsnorpan skrev 2016-02-07 12:33:01 följande:

Hej
    Jag har läst mycket i tråden men inte skrivit förut. BF 8 augusti med andra barnet har en 2-åring oxå.

Jag måste få fråga er andra om någon mer har ont i brösten och om någon har något bra förslag på vad jag kan göra?
    Mina bröst är större nu än när jag ammade min första, de spänner, smärtan är enorm och de är stenhårda det känns som om jag skulle behöva pumpa ur! Men jag kan ju inte ha så mycket mjölk nu att jag ska behöva pumpa! Eller? Ska jag göra det i flera månader då eller? Är helt desperat på vad jag ska göra! 

Ska ringa bm i morgon om jag inte kommer på något bra! 

Välkommen!!
    Jag är gravid för första gången så jag vet inte hur det blir andra.. Men dina bröst har ju ammats för inte så länge sedan så det kanske blir extra ömt för dig när det ska börja växa igen?

Men fråga din bm, hon/han vet ju säkert mer :) hoppas det går över snart
  • anlili

Hej

Jag har läst mycket i tråden men inte skrivit förut. BF 8 augusti med andra barnet har en 2-åring oxå.

Jag måste få fråga er andra om någon mer har ont i brösten och om någon har något bra förslag på vad jag kan göra?

Mina bröst är större nu än när jag ammade min första, de spänner, smärtan är enorm och de är stenhårda det känns som om jag skulle behöva pumpa ur! Men jag kan ju inte ha så mycket mjölk nu att jag ska behöva pumpa! Eller? Ska jag göra det i flera månader då eller? Är helt desperat på vad jag ska göra! 

Jag har tvärtom inte det minsta ont den här gången. Trots att de redan har växt två storlekar. Förra gången däremot kändes det som att jag hade blivit slagen över brösten med ett basebollträ varje dag de första 15-20 veckorna. Jag tror inte att jag hade en massa mjölk i dem då, det var nog bara växtvärk.Stod bara ut med smärtan tills den gick över då.

Fick mjölkstockning direkt efter dottern hade fötts. Då fick jag med mig som en jättetrevlig fylld med förvald som jag skulle ha under tröjan. Tyckte faktiskt att det hjälpte, men inget man går ut med direkt - såg ut som en michelingubbe
  • Mulan91

Hej

Usch jobbigt! Jag väntar också andra barnet men det var länge sen jag ammade första... Mina bröst har växt snart 3 storlekar, var väldigt öm för två veckor sen men det har lugnat ner sig... Dock får jag ont om jag sover utan bh... Kanske du kan prova värmekudde när det är som värst? BM har säkert jätte bra tips :) det blir bra ska du se!

Mika jag började också må illa igår igen, vadfan e detta haha! Precis när man trodde att man skulle slippa... Idag är lite bättre men men.
    Friddelie89 skrev 2016-02-07 21:27:46 följande:

Jag är så sjukt sliten! Känns som mitt imunförsvar suger!! ???? jobbar på förskola med så smittas av allt hela tiden!

Jag känner mig också helt sliten och utbränd :( . Min son kmr hem med bakterier och jag är sjuk varenda vecka. Är ensamstående och jobbar 100% i vården så jag vill bara gråta ibland. Shit vad tufft det är.. BM fråga om jag bhvr gå ner i procent... Först tänkte jag att det var onödigt men kanske inte är en så dum tanke ändå... Går ju in i väggen snart... Förstår hur du känner! Kämpa på <3
  • JenNor83

Hej igen!

Här har jag kommit fram till att dagisbacillerna som barnen drar hem kan ta död på vem som helst, min lunginflammation kom tillbaka igen när de kom hem med en ny förkylning :( funderar starkt på att hålla dem hemma tills i maj eller nåt :/ har missat skolan i 4 veckor nu och nu kan jag inte missa mer :( nästa vecka är obligatorisk hela veckan och dessutom en tenta, jag har liksom inte tid att vara sjuk längre...

Ursäkta gnällandet (skyller på att jag bor i gnällbältet)????

• Mika86
    JenNor83 skrev 2016-02-08 19:25:22 följande:

Hej igen!

Här har jag kommit fram till att dagisbacillerna som barnen drar hem kan ta död på vem som helst, min lunginflammation kom tillbaka igen när de kom hem med en ny förkylning :( funderar starkt på att hålla dem hemma tills i maj eller nåt :/ har missat skolan i 4 veckor nu och nu kan jag inte missa mer :( nästa vecka är obligatorisk hela veckan och dessutom en tenta, jag har liksom inte tid att vara sjuk längre...

Ursäkta gnällandet (skyller på att jag bor i gnällbältet)????

Fy fan din stackare, tycker vi haft det jobbigt som haft 3 veckors rullande sjuka odå bara influensan.

Förstår precis hur du känner, man vill bara stänga in sig nu när det är sjuktider.

Hoppas du lyckas ta dig igenom nästa vecka utan jätte bekymmer.

Krya på dig
  • JenNor83
    Mika86 skrev 2016-02-08 20:25:14 följande:

Fy fan din stackare, tycker vi haft det jobbigt som haft 3 veckors rullande sjuka odå bara influensan.

Förstår precis hur du känner, man vill bara stänga in sig nu när det är sjuktider.

Hoppas du lyckas ta dig igenom nästa vecka utan jätte bekymmer.

Krya på dig

Tack!

Funderar starkt på att flytta till Bora Bora eller liknande nästa år när det är influensasäsong *skrattar* tycker mest synd om barnen. Jag orkar ju inte göra nåt annat än att ligga eller sitta,det dåliga samvetet tar över lite när jag inte kan leka med dem eller ta med dem ut när de frågar, de vill ju inte bara leka med pappa hela tiden :(
  • FiusDius

Hej

Jag har BF 10 aug -16, tredje barnet????

Mitt gravid illamående försvann för 3 veckor sedan för att nu helt plötsligt kommit tillbaka igen. Har inte varit med om detta tidigare då illamåendet försvunnit i vecka 12-14. Någon som varit med om liknande?

• Skogsnorpan

Tack ni som svarade på min fråga, tänkte meddela vad BM sa om någon mer har samma problem med spända och smärtande bröst.
    BM tipsade om värme och försöka att inte ha något som satt åt, så igår gick jag runt hemma utan BH med en varm vetekudde på och nu är det tusen gånger bättre! Får väl köpa mig nya BHar bara..... 

• Zarizen

Ett par frågor..

Har ni börjat berätta för folk än?

Har sagt till familj/några vänner/några på jobbet här men känns som man vill berätta snart.. Inte för att det syns riktigt än men folk börjar ju undra varför man mår så dåligt?!

Sen fråga om vitaminer/folsyra. Har ni slutat med dem nu efter vecka 12 eller vad tar ni för nått?

Svar på tråden BF Augusti 2016