• Mulan91

    BF Augusti 2016

    Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

    Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

    Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

    Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!


    Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

    27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

    11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

    17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

    18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

    19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

    22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

    25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

    27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

    29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

    30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

    30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

    27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

    2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

    3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

    7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

    17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

    17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

    19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

    21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

    22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

    25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

    25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

    27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

    28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

    29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

    29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91
    HJohannesson skrev 2016-02-04 08:53:09 följande:

    Hoppas att det fungerar för dig! Jag har inte kunnat påverka med hjälp av vad jag äter för jag mår fortfarande illa av den mesta maten :/

    Men vatten dricker jag mängder av. Det är väl den enda craving jag har haha! Besvikelsen är total :)

    Jag har inte börjat med järntillskott ännu men jag har tabletter här hemma.

    Vilken vecka är du i?


    Jag är nu på väg in i v.12 enligt BM men vi ska kolla på ultraljud om 20 dagar ungefär för o fastställa :)

    Cravings kommer haha! Vänta bara :) jätte bra att du dricker vatten ju :)

    Jag kan svära på att det fladdrade till i magen igår kväll :o men det är väl lite tidigt att känna något redan nu. Såg att du Mika känt av men du är ju lite längre gången än mig... Grattis till det förresten :D

    Kämpa på allihop! Det e tufft som vi alla vet men sen får vi världens bästa gåva som tack för allt besvär. Heja oss!
  • Nmg

    Hej! Ja har samma usch det är så tråkigt. Värst är ju tröttheten på kvällarna. Sov nästan 12 timmar inatt och nu har man huvudvärk pga det... Haha. Vi får tänka att fet blir bättre snart! Det mesta borde bli bättre inom nån vecka! H


    Zarizen skrev 2016-02-06 11:00:06 följande:

    Hej. Hoppar gärna med här oxå.

    Gravid med 2:a barnet, har en son tidigare på 10 år.

    Har BF 22/8. Vecka 12 nu och mår verkligen SKIT.

    Har gjort så sedan vecka 7 och önskar bara de kunde ta slut! Illamående hela dagarna, trött, rapig och en konstant äcklig smak i munnen. ???? Puh! Seeeeegt...

    Annars ser jag fram emot det ????


  • Ønskebarn

    Många här som är ungefär lika långt gångna, kul! Nu räknar jag ner till 2.trimester om några dagar ungefär samtidigt som ett nytt ul. Ska bli spännande att se hur det står till och håller tummarna att den lill* mår bra..

    Tycker det börjar synas, om än mest som att man är svullen om magen.

  • Anonym (Malin)

    Hoppar med här jag med, är i v 13 och väntar mitt andra barn, har en son på 8 år sen tidigare, är själv 28.. Tillskillnad från många andra mår jag toppen, nästan lite för bra, hade varit skönt med lite illamående så man faktiskt vet att det är nån där inne ;) Börjar dock inbilla mig att jag känner att det fladdrar till ibland, så man får hoppas allt är i sin ordning :)

  • Mika86
    Anonym (Malin) skrev 2016-02-06 19:02:14 följande:

    Hoppar med här jag med, är i v 13 och väntar mitt andra barn, har en son på 8 år sen tidigare, är själv 28.. Tillskillnad från många andra mår jag toppen, nästan lite för bra, hade varit skönt med lite illamående så man faktiskt vet att det är nån där inne ;) Börjar dock inbilla mig att jag känner att det fladdrar till ibland, så man får hoppas allt är i sin ordning :)


    Välkommen o Grattis

    Gud vad skönt att må så bra, men visst förstår dig med, man vill ju typ ha lite bevis ändå.

    Här gå illamåendet blivit värre så nu ha jag haft problem vid varje måltid

    Är ju mycket möjligt att det är rörelser, jag känner de för fullt o är i v 14, massa fladder precis under naveln så h*n ligger högt upp
  • Zarizen
    Nmg skrev 2016-02-06 16:51:55 följande:

    Hej! Ja har samma usch det är så tråkigt. Värst är ju tröttheten på kvällarna. Sov nästan 12 timmar inatt och nu har man huvudvärk pga det... Haha. Vi får tänka att fet blir bättre snart! Det mesta borde bli bättre inom nån vecka! H


    Ja de hoppas jag verkligen oxå!

    Fått sjukskriva mig en del från mitt jobb tyvärr och trodde jag var bra nog att jobba i måndags. Men svimmade efter 30 min så de var bara att gå hem..

    Får se om jag blir hemma nån vecka till. Har en dem hjärtklappning och mitt jobb är tufft (sjuksköterska på en stroke avdelning).
  • Nmg

    Aha , oj va tråkigt men hoppas att du känner dig böttre snart!


    Zarizen skrev 2016-02-06 22:21:23 följande:

    Ja de hoppas jag verkligen oxå!

    Fått sjukskriva mig en del från mitt jobb tyvärr och trodde jag var bra nog att jobba i måndags. Men svimmade efter 30 min så de var bara att gå hem..

    Får se om jag blir hemma nån vecka till. Har en dem hjärtklappning och mitt jobb är tufft (sjuksköterska på en stroke avdelning).


  • Skogsnorpan

    Hej
    Jag har läst mycket i tråden men inte skrivit förut. BF 8 augusti med andra barnet har en 2-åring oxå.

    Jag måste få fråga er andra om någon mer har ont i brösten och om någon har något bra förslag på vad jag kan göra?
    Mina bröst är större nu än när jag ammade min första, de spänner, smärtan är enorm och de är stenhårda det känns som om jag skulle behöva pumpa ur! Men jag kan ju inte ha så mycket mjölk nu att jag ska behöva pumpa! Eller? Ska jag göra det i flera månader då eller? Är helt desperat på vad jag ska göra! 

    Ska ringa bm i morgon om jag inte kommer på något bra! 

Svar på tråden BF Augusti 2016