• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Inte jag heller. däremot har jag inte känt av bebis så mycket idag, usch va orolig jag blir

• Curlingmorsan

Har precis varit på UL för att kolla de tre kärlen i Lillemans hjärta. Den här gången såg hon dem tydligt. Skönt! Men njurbäckenen var lite för stora, så troligtvis får vi komma på ytterligare ett UL i v 25-30 för att se om det rättat till sig.

• skattenmust

Hjäääälp, molvärk i denna veckan???? Har inte haft på länge, någon mer som har det??

Ang sd så får jag det inte ofta, bara när jag blir riktigt arg..

• skattenmust

Hjäääälp, molvärk i denna veckan???? Har inte haft på länge, någon mer som har det??

• Kela1981

Jag har haft nån sammandragning när jag ansträngt mig mer än jag borde men det är bara ett par enstaka gånger.
    Antar att det börjar komma inom nån månad. Har för mig att jag kände ganska tidigt med dottern.

Däremot har det börjar strama ordentligt i magen, framför allt på kvällarna när jag är som störst. Blääää det spänner och drar, inte så mysigt :(

• Emmasofiabe
    skattenmust skrev 2016-04-07 17:23:23 följande:

Har mycket molvärk till och från , hade mycket hela veckan innan RUL och fortsatte efter dock mådde bebis jättebra !
  • Hazel Grace
    Kela1981 skrev 2016-04-07 09:04:30 följande:

Precis varit på ul och fått se den lilla igen <3

Nu är det inte dags förrän i vecka 35 igen :( Får väl se om det blir något tillväxt ul också som det blev med dottern.

Det var full rulle där inne idag också plus att dom kollade en extra gång på bebisen och livmodertappen. I vecka 35 kollar dom också bebis och tapp plus att dom kollar positionen på bebis så att man har lite bättre koll inför fl istället för att bm bara är och "gräver" i magen ;)

Den riktiga anledningen till ul är att kolla snittet från KS förra gången så all koll med bebis är ju utöver <3

Kela1981 Åh va mysigt! Extra roligt att få se liten flera gånger.

Jag tackade ja till den här livmodertappensforskningen så jag ska dit igen om fyra veckor och titta på bebisen. Bara därför jag tackade ja, för att få en titt till ^^ dessutom får dom uppgifter till sin forskning. Win Win!

Går som på moln nu efter att ha fått se min inneboende. Iiih det är så underbart!
  • skattenmust

Tusen tack för svar....tror att den där berömda förstoppningen kan vara boven bakom värken ....:(
    Känner min lille hela tiden nu så jag har bestämt mig för att verkligen försöka släppa oro å lita på att hon kommer :)

• Hallonpajen

Hazel grace - men gjorde inte du oxå vaginalt ul för att mäta tappen? Man såg ju inte alls bebis då...?!

Stolt sytok!
  • Hazel Grace
    Hallonpajen skrev 2016-04-08 10:10:44 följande:

Hazel grace - men gjorde inte du oxå vaginalt ul för att mäta tappen? Man såg ju inte alls bebis då...?!

Jo det gjordes vul. Vi såg inget då men hon sa att nästa gång så kommer vi kunna se bebisen för då skulle dom göra och mäta på något annat sätt. Nu minns jag inte exakt vad hon sa bara för det, jag snappade bara upp att hela bebisen skulle synas nästa gång :p
Svar på tråden BF Augusti 2016