• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust

En liten undran-

Vart går din maxgräns till att lyfta i KG utifrån den vecka vi är nu 19- 21 ca ?  :)

• skattenmust
    Hazel Grace skrev 2016-04-06 17:07:30 följande:
    Haha! Samma minut skickade vi och samma datum fick vi :) Kul! Och grattis :)
    hahaha tack och stort grattis till dig med :) Då vet vi vad vi gjorde just den där exakta dagen, HAHAHAHAHA Skrattande
  • skattenmust
    Hazel Grace skrev 2016-04-06 15:50:40 följande:

Har varit på RUL idag och allt såg bra ut! Fick se en riktigt aktiv krabat som vinkade och sparkade. Så lycklig!!! Och så lättad! Blev flyttad till 28/8 också, två dagar tidigare :) vi kunde inte hålla oss av nyfikenhet så nu vet vi att det är en liten kille som väntas. Ska bli så spännande! <3

hahahah ser detta nu :) Grattis till lyckat rul å lillkillen, har i namn?
    Lyfter du barn sedan tidigare? eller annat, som lite tyngre matkassar? Jag får inte ont i magen av att lyfta lite, men det känns rätt snabbt i ryggen..
  • Hazel Grace
    skattenmust skrev 2016-04-06 17:31:23 följande:

hahahah ser detta nu :) Grattis till lyckat rul å lillkillen, har i namn?

Lyfter du barn sedan tidigare? eller annat, som lite tyngre matkassar? Jag får inte ont i magen av att lyfta lite, men det känns rätt snabbt i ryggen..

Tack! Ja det blir nog en Max :)

Lyfter inga barn men jag jobbar i butik och har jobbat i fruktavdelningen mycket men det fick jag sluta med rätt tidigt då det brändes och gjorde ont i magen. Då lyfte jag rätt tungt, apelsinlådor och bananer väger ca 18 kg per låda och det blev ganska jobbigt i längden. Men lättare pallar funkar bra. Så länge man lyssnar på sin kropp så kan man bära relativt tungt enligt min bm. Sista månaderna bör man dock undvika det sa hon. Men ja, det ska inte vara farligt.
  • Zarizen
    Hazel Grace skrev 2016-04-06 15:50:40 följande:

Har varit på RUL idag och allt såg bra ut! Fick se en riktigt aktiv krabat som vinkade och sparkade. Så lycklig!!! Och så lättad! Blev flyttad till 28/8 också, två dagar tidigare :) vi kunde inte hålla oss av nyfikenhet så nu vet vi att det är en liten kille som väntas. Ska bli så spännande! <3

Grattis vad roligt
  • Zarizen
    skattenmust skrev 2016-04-06 15:50:49 följande:

Nu kom jag hem från RUL, lillan mår jättebra, hehe jag e så glad men trött av all spänning, min man blev helt paralyserad och fick tårar i ögonen, lyckan var total.Dom bekräftade att det från Kub stämde, det blir en tösabit :)

Jag är så lycklig :) Blev beräknad till den 28 aug :)

Grattis! Jättekul
  • Zarizen

Jag håller inte riktigt med er här ang jobb.. När jag mådde som sämst så ville jag bara vara hemma men nu när jag mår lite bättre och har gått upp i tid så går det mycket bättre på jobbet Tycker det är skönt att kunna jobba och "bara vara sjuksköterska". När jag kommer hem sen är jag mamma och gravid liksom. Men mina arbetskamrater på jobbet är toppen och har verkligen förståelse för mitt tillstånd och behöver aldrig vara med och ta hand om tyngre uppgifter eller tunga patienter. Min chef stöttar mig med och har skrivit på att jag ska få graviditetspenning. Får jag det beviljat från FK så går jag hem dagen före midsommar ska bli skönt. Hoppas på en fin sommar!

• Snuttispluttis
    Mika86 skrev 2016-04-06 15:50:59 följande:

Han är lika iskall som en annan o vi typ bara agerade efter vad situationen krävde i en rasande fart, han hjälpte mig av med byxorna o ut kom huvudet, han sprang runt bilen, öppnade o fångade pojken o upp på mig o sen runt o in igen.

Va faktiskt andra förlossningen på den vägen på under en vecka.

Haha en lugn gubbe är en glad gubbe

Helt rätt inställning med det tänker.

Alla förlossningar är ju olika med men andra bruka va lättare än första iaf

Min första tog 5 timmar o andra 1,5, fast blev igångsatt då

Häftigt! Vilken tur att han kunde hjälpa till :)

Oj, vältrafikerad väg till förlossningen eller?

Hehe, så är det :)

Känner att första gick så himla bra (förutom lite lång krystningsfas) så undrar lite hur det kan gå bättre. Mindre ont gör det väl inte eller?

Hur gör ni den här gången? Åker in och lägger er på förlossningen en vecka innan BF för att hinna in? ;)
  • Kela1981

Jag har också fått hjälp med grav. penning. Hoppas FK godkänner. I så fall går jag 1/7 :)

• Snuttispluttis

Jag bär vad jag orkar. Just nu betyder det dottern på över tio kg och så lyft av barnvagnen i och ur bilen. Ryggen och foglossningen är inte glad över att alla lyft av dottern, men vad ska man göra när det inte finns nån annan hemma? :/ Fem veckor tills min man blir pappledig!!!

Svar på tråden BF Augusti 2016