• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Grattis alla till lyckade RUl!

Jag funderar på att ta semester 18 juli och ta semester och komptimmar tills bebis kommer. Bf 25/8. Jag hoppas att jag är pigg och kan orka tills dess. Jag jobbar på kontor så jag kommer nog inte få gå hen tidigare för FK då jag inte har tunga lyft i mitt jobb däremot har jag ett väldigt stillasittande jobb ich jag hoppas slippa svullna fötter och ben!!

• Curlingmorsan
    Nmg skrev 2016-04-06 20:48:03 följande:

Grattis alla till lyckade RUl!

Jag funderar på att ta semester 18 juli och ta semester och komptimmar tills bebis kommer. Bf 25/8. Jag hoppas att jag är pigg och kan orka tills dess. Jag jobbar på kontor så jag kommer nog inte få gå hen tidigare för FK då jag inte har tunga lyft i mitt jobb däremot har jag ett väldigt stillasittande jobb ich jag hoppas slippa svullna fötter och ben!!

Jag jobbar också på kontor. Försöker variera och stå upp ibland, men annars rör man sig ju inte så mycket. Jag har BF 29/8 och tänkte gå på sem 18/7 (v 29). Tänkte ta 4 veckors semester och sedan föräldraledigt till Lilleman behagar titta ut.
  • skattenmust
    Zarizen skrev 2016-04-06 18:30:14 följande:
    Grattis! Jättekul
    Tack så mkt {#emotions_dlg.flower}

Jag undrar e sak, å det är en fråga till er alla, har ni börjat få sd?
    Jag har det inte "naturligt" än, bara när jag får mig ett smärre raseriutbrott, som nyss när min lille son på 5 år sprejade parfym över min man som i sin tur sa til honom hundra gng att sluta, min dotter står samtidigt å skriker att han rört i hennes rum, å detta hände under dom 5 min jag utväxlade med grannen i dörren, jag hade alså 3 st hemma som pratade( gapade) i mun på varandra- jag bara skrek håll käften för faaan!! blev så jävla arg så jag fick en SD....
    brukar inte få dom annars...

Minns inte när dom började med sonen faktiskt,,..men vet att jag hade mkt med honom å min bm sa till mig att - så länge dom inte gör ont, håller i sig, eller återkommer väldigt ofta stötvis så är det inget att oroa sig för.
  • HJohannesson
    skattenmust skrev 2016-04-06 22:06:46 följande:
    Tack så mkt {#emotions_dlg.flower}

Jag undrar e sak, å det är en fråga till er alla, har ni börjat få sd?
    Jag har det inte "naturligt" än, bara när jag får mig ett smärre raseriutbrott, som nyss när min lille son på 5 år sprejade parfym över min man som i sin tur sa til honom hundra gng att sluta, min dotter står samtidigt å skriker att han rört i hennes rum, å detta hände under dom 5 min jag utväxlade med grannen i dörren, jag hade alså 3 st hemma som pratade( gapade) i mun på varandra- jag bara skrek håll käften för faaan!! blev så jävla arg så jag fick en SD....
    brukar inte få dom annars...

Minns inte när dom började med sonen faktiskt,,..men vet att jag hade mkt med honom å min bm sa till mig att - så länge dom inte gör ont, håller i sig, eller återkommer väldigt ofta stötvis så är det inget att oroa sig för.
    Jag har en del sammandragningar.
    En gång hade jag typ 10 st på 15 minuter, men det släppte som tur va.

Men några om dagen brukar jag ha :) det har jag haft sen v18 tror jag.
  • Kela1981

Precis varit på ul och fått se den lilla igen <3
    Nu är det inte dags förrän i vecka 35 igen :( Får väl se om det blir något tillväxt ul också som det blev med dottern.
    Det var full rulle där inne idag också plus att dom kollade en extra gång på bebisen och livmodertappen. I vecka 35 kollar dom också bebis och tapp plus att dom kollar positionen på bebis så att man har lite bättre koll inför fl istället för att bm bara är och "gräver" i magen ;)
    Den riktiga anledningen till ul är att kolla snittet från KS förra gången så all koll med bebis är ju utöver <3

• skattenmust
    HJohannesson skrev 2016-04-06 22:15:51 följande:
    Jag har en del sammandragningar.
    En gång hade jag typ 10 st på 15 minuter, men det släppte som tur va.

Men några om dagen brukar jag ha :) det har jag haft sen v18 tror jag.
    Okey, ja jag trodde att jag som omföderska skulle ha mkt sd tidigare denna graviditet, men jag får bara när jag blir riktigt arg, dom släpper så fort jag lugnat ner mig..vilket är för jäkla skönt, har inte återkommande å dom gör inte ont, bara magen som blir stenhård...
  • Mulan91

Vad kul med ett till UL! :) kela

skattenmust jag tror inte jag har haft sammandragningar faktiskt! En gång misstänkte jag det men vet inte riktigt haha hur känns de :o

• Zarizen

Inga sammandragningar här heller.. Inte vad jag vet iaf.. Borde jag känt om jag haft såna...?

Svar på tråden BF Augusti 2016