• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Det här med att bajsa på sig.... Alltså det får bara inte hända HAHA! Märkte inget om att jag gjorde det, hoppas det inte händer denna gång heller (eller att jag inte märker av det).

• Snuttispluttis
    Mika86 skrev 2016-04-06 14:05:20 följande:

Japp i en pyttebil med Ford fiesta .

Ja o de trodde inte på oss men sen kollade de in i bilen o "ehh öhhh behöver ni eller ja ska vi köra med er till sjukhuset?" så komiskt men ändå så synd att chocka de så.

Jo det är väldigt viktigt ambulansen hade med sig varma handdukar o mössa till honom, de hann ta med en BM oxå, annars va det bara att hålla honom varm o bilen igång med full värme o fläkt.

Iom kylsnno ställningen så blev moderkakan uttagen på fl sen men den hade nog släppt redan i bilen eller ambulansen.

Skönt om ni kan bo närmare, ha man snabba förlossningar så vill man ju helst bo så nära som möjligt, fast det bli inte alltid som planerat ha jjag märkt

Jobbigt för er som känner så inför jobbet men förstår er med

Oj, jösses! Hur reagerade din man då?

Haha, nä det är nog sällan som folk faktiskt föder i bilen så förstår om de inte trodde på er :P

Hopps att det blir en varm sommar så det bara är att stänga av ACn :P

Verkligen! Min man skulle bli mycket lugnare då iaf :) Jag kör lite Hakuna matata-tänket :P

Nä, eller hur. Bara för att en förlossning är på ett sätt behöver ju inte nästa bli likadan. Både spännande och lite läskigt!
  • Hazel Grace

Har varit på RUL idag och allt såg bra ut! Fick se en riktigt aktiv krabat som vinkade och sparkade. Så lycklig!!! Och så lättad! Blev flyttad till 28/8 också, två dagar tidigare :) vi kunde inte hålla oss av nyfikenhet så nu vet vi att det är en liten kille som väntas. Ska bli så spännande! <3

• skattenmust

Nu kom jag hem från RUL, lillan mår jättebra, hehe jag e så glad men trött av all spänning, min man blev helt paralyserad och fick tårar i ögonen, lyckan var total.Dom bekräftade att det från Kub stämde, det blir en tösabit :)
    Jag är så lycklig :) Blev beräknad till den 28 aug :)

• Mika86
    Snuttispluttis skrev 2016-04-06 15:04:37 följande:

Oj, jösses! Hur reagerade din man då?

Haha, nä det är nog sällan som folk faktiskt föder i bilen så förstår om de inte trodde på er :P

Hopps att det blir en varm sommar så det bara är att stänga av ACn :P

Verkligen! Min man skulle bli mycket lugnare då iaf :) Jag kör lite Hakuna matata-tänket :P

Nä, eller hur. Bara för att en förlossning är på ett sätt behöver ju inte nästa bli likadan. Både spännande och lite läskigt!

Han är lika iskall som en annan o vi typ bara agerade efter vad situationen krävde i en rasande fart, han hjälpte mig av med byxorna o ut kom huvudet, han sprang runt bilen, öppnade o fångade pojken o upp på mig o sen runt o in igen.

Va faktiskt andra förlossningen på den vägen på under en vecka.

Haha en lugn gubbe är en glad gubbe

Helt rätt inställning med det tänker.

Alla förlossningar är ju olika med men andra bruka va lättare än första iaf

Min första tog 5 timmar o andra 1,5, fast blev igångsatt då
  • skattenmust
    skattenmust skrev 2016-04-06 15:50:49 följande:

Nu kom jag hem från RUL, lillan mår jättebra, hehe jag e så glad men trött av all spänning, min man blev helt paralyserad och fick tårar i ögonen, lyckan var total.Dom bekräftade att det från Kub stämde, det blir en tösabit :)

Jo just när vi gjorde rul så låg hon med huvudet neråt, jag blev livrädd å utbrast- har hon fixerat sig?? ho ( bm ) skrattade å sa, neeej nej det kan hon inte än :) Men det kan hända att hon just nu sparkar uppåt, bakåt och jag hade livmodern i bakvägg så hon undrade om jag kännt tydliga rörelser, jag svarade ja- å då sa hon, kan tänka mig det då du har barn sedan innan och denna lilla är så livlig :)
  • Kela1981
    Sara25 skrev 2016-04-06 11:21:19 följande:

Jag känner mig så otroligt omotiverad till mitt jobb just nu.. Vill bara vara ledig och orkar inte engagera mig i att påbörja nya saker i arbetet. Gör endast det jag måste, vilket verkligen inte är likt mig då jag brukar vara mycket aktiv och jobba mycket effektivare än vad jag gör just nu..
    Är det någon som känner igen sig i detta? Obestämd

Längtar bara tills bebis kommer och mina tankar är hela tiden på annat håll än på jobbet..! Rynkar på näsan

Kände att jag vara tvungen att dela med mig av detta då jag hela tiden blir frustrerad på mig själv över att jag känner såhär!

Jag känner likadant! Då har jag ändå fantastiska kollegor och vi är mer som en familj än som kollegor. Men nu längtar jag bara till sommaren och bebis.
    Det kommer och går i perioder för mig men just nu är det riktigt drygt.
    Vill bara släpa fram allt och börja boa :)
  • skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-04-06 16:03:17 följande:

Grattis till lyckade RUL! :)

Tusen tack, känner mig helt bedövad :)
  • Hazel Grace
    skattenmust skrev 2016-04-06 15:50:49 följande:

Haha! Samma minut skickade vi och samma datum fick vi :) Kul! Och grattis :)
Svar på tråden BF Augusti 2016