• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis

Ja, Mulan, det kan nog bli uppåt 20 kg innan lilltjejen ska ut. Jag gick bara upp typ 8-9 kg med dottern så att redan ha gått upp mer känns lite dystert. Men jag går typ en halvmil varje dag nu så tänker att de kilona som sätter sig är bra kilon.

Skönt att höra att det inte bara är jag som är dålig med fotandet av magen!

Och vad skönt det låter med spa Kela! Det ska jag också unna mig i sommar har jag tänkt. Fotmassage, yes please :D

Nmg, kanske var sammandragningar? Lätt att få när man åker bil tycker jag. Tror det kan vara skumpandet som utlöser.

Tänker samma som er ang. mammakläder. Har kvar från förra året, kör på vanliga långa bomullsklänningar och linnen från Only, gravidleggings från hm och sen har jag köpt några klänningar som jag kommer kunna amma i sen också. Så löjligt dyrt med mamma- och amningskläder alltså :/

• Snuttispluttis

Hehe, har också köpt en mamma/amningsbaddräkt och en tanktini :P Kommer vara så heeeet när jag vaggar runt i dem i sommar!

• Kela1981

Jag kommer att köra på vanliga maxi-klänningar och luftiga tunikor i sommar. Körde samma med dottern och det funkade bra.
    Man behöver inte köpa mammakläder utan man kan köpa vanliga kläder också bara designen på dom är lite lösare. Tex så brukar Lindex ha bra tunikor till sommaren.
    Jag köpte lite på HM's rea tidigare i våras men dom kommer inte att passa på slutet så då har jag ett par anda favvisar i byrån från när dottern var nyfödd :)

• Curlingmorsan

Jag har inte heller tagit en enda bild på magen. Kanske borde ta några....

Fasar för sommaren... vi var i vår husvagn över helgen och idag när det var fint väder och solen sken så var det olidligt varmt både i husvagnen och förtältet. Vi har ingen direkt skugga på vår lilla gräsmatta heller. Blir till att införskaffa parasoll och fläkt till sommaren om jag inte ska avlida!!

Ska till bm imorgon. Hoppas få mäta magen. Känner mig ganska stor. Gick ner en del när jag kräktes som mest i början, så från lägstavikten har jag gått upp ca 7kg. Från startvikten ca 3,5kg, men jag hade några kilo extra redan från början. Vägde mer från början nu än jag gjorde som höggravid med barn nr 1, men det var ju 12år sedan...

• Nmg

Exakt. Samma här vägde mycket mindre med barn nr1 för 12 år sen

Curlingmorsan skrev 2016-05-01 22:17:58 följande:

Jag har inte heller tagit en enda bild på magen. Kanske borde ta några....

Fasar för sommaren... vi var i vår husvagn över helgen och idag när det var fint väder och solen sken så var det olidligt varmt både i husvagnen och förtältet. Vi har ingen direkt skugga på vår lilla gräsmatta heller. Blir till att införskaffa parasoll och fläkt till sommaren om jag inte ska avlida!!

Ska till bm imorgon. Hoppas få mäta magen. Känner mig ganska stor. Gick ner en del när jag kräktes som mest i början, så från lägstavikten har jag gått upp ca 7kg. Från startvikten ca 3,5kg, men jag hade några kilo extra redan från början. Vägde mer från början nu än jag gjorde som höggravid med barn nr 1, men det var ju 12år sedan...

• Nmg

Läste precis om attman kan få sammandragning om man åker mycket bil så det kan stämma, men usch det gjorde ont!

Ska oxå kollaps lite större plagg istället för mammakläder , Dick är ju byxorna ett måste snart, gu va sköna mammajeansen va som jag köpte idag

Snuttispluttis skrev 2016-05-01 21:49:27 följande:

Ja, Mulan, det kan nog bli uppåt 20 kg innan lilltjejen ska ut. Jag gick bara upp typ 8-9 kg med dottern så att redan ha gått upp mer känns lite dystert. Men jag går typ en halvmil varje dag nu så tänker att de kilona som sätter sig är bra kilon.

Skönt att höra att det inte bara är jag som är dålig med fotandet av magen!

Och vad skönt det låter med spa Kela! Det ska jag också unna mig i sommar har jag tänkt. Fotmassage, yes please :D

Nmg, kanske var sammandragningar? Lätt att få när man åker bil tycker jag. Tror det kan vara skumpandet som utlöser.

Tänker samma som er ang. mammakläder. Har kvar från förra året, kör på vanliga långa bomullsklänningar och linnen från Only, gravidleggings från hm och sen har jag köpt några klänningar som jag kommer kunna amma i sen också. Så löjligt dyrt med mamma- och amningskläder alltså :/

• skattenmust

Hjääääälp, Jag sållar.....e det någon mer som kan sålla vid nysning?
    Vaknade jättekissnödig men nös 5 gånger på sträck innan jag hann till toa å läckte lite utan att egentligen känna det, var inte som att kissa ner sig utan det bara kom...bara när jag nyser..

Kort på magen tar jag en del, har inte mätt sf mått än men ska till spec mvc imon, kanske dom gör det då :)
    vecka 24 idag, wehooo :)

Vaknar runt 05-05.30 varje morrn nu..

Jag längtar så efter sommar å värme :)

• Mika86

Jag har fotat magen flitigt, finns en del som är nyfikna på hur magen växer så blivit att man fotat o lagt upp på instagram. Tog bild i v 21 o sen 23 o ser skillnad på bara två veckor <3

Ang mammakläder har jag köpt 2 par jeans bara, har en del vanliga överdelar o en del mamma överdelar sen innan men byxor sliter jag upp. Till sommaren blir det nog mycket klänningar, köper kanske några shorts, beror på hur varm sommaren blir med.

Äntligen har det börjat synas utanpå magen när bebisen sparkar så underbart att ligga o titta på

• Kela1981
    skattenmust skrev 2016-05-02 06:51:42 följande:

Hjääääälp, Jag sållar.....e det någon mer som kan sålla vid nysning?
    Vaknade jättekissnödig men nös 5 gånger på sträck innan jag hann till toa å läckte lite utan att egentligen känna det, var inte som att kissa ner sig utan det bara kom...bara när jag nyser..

Kort på magen tar jag en del, har inte mätt sf mått än men ska till spec mvc imon, kanske dom gör det då :)
    vecka 24 idag, wehooo :)

Vaknar runt 05-05.30 varje morrn nu..

Jag längtar så efter sommar å värme :)

Japp! Här är en till! Dags att börja ta knipövningarna på allvar nu :)
  • skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-05-02 09:35:00 följande:
    Japp! Här är en till! Dags att börja ta knipövningarna på allvar nu :)
    Ohh va skönt...ja aså att det finns fler, sorry..hahahaha :) så det är likadant för dig?

Nu rinner tårar nerför kinderna, men det är av glädje å lättnad...

Såå lycklig just nu, överläkaren från infektion på östra sjukhuset ringde mig nu, Min lever är helt återställd och jag blev nyss friskförklarad, Han påpekade också att jag var ett alldeles särskilt fall, hahaha som blivit frisk så fort, dom hade räknat med sjukdom i minst 1 år till Smiley smile Och lillan i magen ser inte ut att ha påverkats av det, han kallade oss unika Smiley heart Smiley smile *glädjetårar* Dom vill fortsätta att följa upp oss då ingen av oss skulle ha överlevt, på mig ville dom göra en akut levertransplantation, men jag sa nej för då skulle lillan dö...dom gav mig en vecka med medicin för att se om det gav resultat, tackar gud för att det gjorde det å lillan mår fint ...kan inte ens med ord beskriva hur jag känner nu....
    Dom kommer ta prover på bebis när hon kommer ut för att se att hon inte fått några problem med sin lever, men risken för det sa dom var minimal....Läkaren sa- Hon skulle inte ha överlevt detta, så ni är båda unika , nu bara gråter jag..
    DomSmiley heart

Svar på tråden BF Augusti 2016