• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86

Är rätt glad nu att man är mammaledig o slipper krångla med FK, de är ju inte alltid lätta att ha att göra med. Skönt för er som fått igenom gravpenning nu

Sitter med o fundera på det här med årtalet, sånt jag inte tänkt på innan men just de här -tonåren är svåra, 16or låter fånigt men 16ar låter mer fel.

Har ändå barn födda både 13 o 15 men aldrig tänkt på det, haha vilket huvudbry man fick nu

• Kela1981

Det är ju helt rubbat att dom tycker att man ska söka jobb som höggravid!
    Fine om det hade varit obligatoriskt till typ 4 mån innan bf men vem vill anställa någon som kommer att gå hem direkt. Då behöver man ju hitta en ersättare på direkten!
    Låt oss gravida va ifred med våra krämpor ha ha ha ha....

Det där med att koppla av går sådär hittills :/ Idag har jag rensat ut klädkammaren och sorterat och torkat ur ett par skåp i köket ha ha ha.... Ja ja får göra ett nytt försök till avkoppling i morgon ;)

• Mika86

Kela håller med dig, bara en idiot anställer en gravid ju men inget arbetsförmedlingen fattar.

Men skönt att kunna va hemma o ta det i din takt ändå, för jag hoppas att du lugna ner dig om du få massa sd.

Få vila imorgon istället vet hur det är med allt man vill göra med

• Kela1981

Jo jag tar det ändå ganska lugnt. Det går ju inte direkt fort ;)
    Det är mest att jag har svårt för att bara sitta och inte göra något så då är det bättre att sitta på en pall i klädkammaren och sortera lite :)

Så tråkigt att FK mest verkar anställa barnlösa surkärringar som inte verkar ha någon förståelse för hur det är att vara gravid. Och att man kanske faktiskt vill ha en möjlighet att få njuta av en av de största händelserna i livet!
    Det är verkligen ett lotteri med vem man får som handläggare :(

• Curlingmorsan
    Mika86 skrev 2016-05-12 15:33:23 följande:

Är rätt glad nu att man är mammaledig o slipper krångla med FK, de är ju inte alltid lätta att ha att göra med. Skönt för er som fått igenom gravpenning nu

Sitter med o fundera på det här med årtalet, sånt jag inte tänkt på innan men just de här -tonåren är svåra, 16or låter fånigt men 16ar låter mer fel.

Har ändå barn födda både 13 o 15 men aldrig tänkt på det, haha vilket huvudbry man fick nu

Ja det är väl mellan 2013-2019 som det blir lite svårt med hur man ska säga. Ger väl sig men har tänkt mycket på det. :)
  • Mika86

Kela förstår dig jag är likadan, visst kvällarna stupar man lätt i soffan efter en full späckad dag har ju ändå två barn hemma på heltid (+3 skol o dagisbarn). Men det är skönt att göra nåt, tills fogarna säger ifrån

Som idag, tvättat, tumlat o vikt 4 maskiner tvätt o skurat golv i tvrummet, vattnat planeringen ute o duschar barn, blev nog lite väl mycket.

Curlingmorsan jo o är ju 100 år sen de KANSKE använde 16...så visst bli det konstigt.

Lär ju finnas nåt ord för de när de börjar skolan

• Kela1981

Jösses Mika! Jag är full av beundran att du ens orkar vara igång med dom barnen du redan har och samtidigt vara gravid.
    Tycker det är nog med en liten ligist att hålla efter när kroppen inte är som den borde :)

• Mika86

Kela tack

Allt bli nog vad man gör det till men sen så är alla utom 5 åringen jätte lugna, visst minstingen är rymningsbenägen så fort vi leker ute på tomten men väldigt lugn annars, sen har jag rätt lätta graviditeter med tycker jag, visst lite ont i fogarna ibland men annars är det ändå bra o typ som vanligt

• Nmg

Hur är ert humör nu? Jag var jätteirriterad i början av graviditeten men sen blev det lugnare, noll stressad , glad, harmonisk och störde mig inte så mycket på folk osv. Men nu senaste dagarna har jag

Märkt att hag är jätteirriterad igen och långsint. Som ett exempel: vi får gäster nästa vecka (min mans kusin) som ska bo hos oss nån dag, och då blir det säkert nån lunch eller middag hos svärföräldrarna. Känner intr alls för att gå dit och umgås med dem. Stör mig på en grej som hände för nån dag sen, vi hade gjort i ordning på altanen och de var hos oss och skulle fika. Då ställde jag dit en sån där fällbar stol som inte hade gått i lås riktigt, när jag satte mig på den så gick den i lås ich knäppte till, så säger svärfar " ja ni är ju två nu klart det blir tungt"... Tyckte inte alls att det var roligt, då fortsätter han med att säga till min man att "nästa gång du behöver ha hjälp

Med nåt (läs tyngd) så kan du säga till henne för då kan hon komma och vara behjälplig". Jag vet att han menade det som ett skämt men jag blev SKiTIRRITERAD!!! Kanske överreagerar men har gått och stört mig på detta nu i flera dagar och har lust att inte träffa honom

Nå mer resten av graviditeten. Tycker faktiskt inte att det är så roligt att gå upp i vikt och då vill jag inte att man ska Skämta om det. Då Är jag inte ens en "tjock"

Person i vanliga fall, är ganska kort och normalsmal.

• Kela1981

Jag kan känna igen det där Nmg.
    Är generellt lugnare nu än i början men jag uppskattar verkligen inte kommentarer om min kropp.
    Min mamma har en ovana att klappa mig på magen och säga "är du säker på att det bara är en?" Blir så jäkla förbannad varje gång men hon tycker bara det är roligt.
    Dessutom tycker jag inte att jag är speciellt stor. Plus att det beror jättemycket på hur man klär sig också så vissa dagar ser magen större ut än vad den är om man kanske har tajta kläder på sig.
    Jag fattar inte att folk tycker att det är fritt fram att kommentera en gravid kropp!
    Vill bara skrika "håll truten!!!"
    Man tycker väl inte att det är roligt att gå upp i vikt bara för att man är gravid?!

Svar på tråden BF Augusti 2016