• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-05-31 21:59:35 följande:

Jag tänkte att jag uppdaterar BF listan när fler visat intresse annars blir trådstarten jätte lång till augusti haha :)

Min mammas förlossning var inte alls som min egen faktiskt, antar att det kan variera! Försök att inte oroa dig så mycket men förbered dig på att det kan gå snabbt o så i värsta fall :)

Jag försöker typ att inte tänka så mycket på själva förlossningen haha förtränger det lite. På nåt sätt känns d som att man inte ska förvänta sig nåt men vara beredd på det mesta.. Hur många har packat bbväskan? Jag tänkte göra det i början av juli nån gång :)

Jag har skrivit färdigt listan till BB-väskan :) Men inte packat den ännu.
    Tänker faktiskt göra det som typ nästa vecka. Börjar bli lite otålig och vill planera och förbereda på riktigt snart. Går in i vecka 30 nästa vecka och då känns det mer rimligt att packa färdigt :)
  • Curlingmorsan
    Kela1981 skrev 2016-05-31 22:07:39 följande:
    Tänk vad olika man är :) Själv resonerade jag som så att om det ska bli syskon så får det bli innan jag får sova ostört igen för hinner jag få en försmak av en hel natts sömn så kommer jag aldrig att vilja ha barn igen ha ha ha....

Och ja, emojis blir bara frågetecken tyvärr :/
    Sådär tänkte jag med mina första barn också. Lika bra att köra på när man ändå är inne i det. Ville ha ganska tätt mellan barnen också. Så vad vi gett oss in på nu vet jag inte riktigt! ;) Nu sover barnen gladeligen länge på morgonen och är det inga aktiviteter så brukar det bli frukost först vid 9.30-10. Nu ska vi plötsligt vakna flera gånger på nätterna och upp tidigt på morgonen igen. Just den biten längtar jag inte efter!! :)
  • Mulan91

Jag är också jätte otålig haha! Monterade barnvagnen igår så den är färdig, har nästan allt till bebisen nu också vad håller hälsa/hygien. Bara sängen kvar typ och blöjor :P efter jag fått klar den tänkte jag packa väskan :)

Men sen är det ju bara att vänta kom jag precis på... Haha :o

• Curlingmorsan

Välkomna alla nya! :)

Jag har ingen aning om varken hur min mammas graviditeter och förlossningar varit. Hon är lite speciell och väldigt negativ så det har inte blivit att jag delat mina graviditeter med henne på det sättet jag önskat.

Jag har köpt allt som jag ska ha med mig i BB-väskan förutom en bok och något att äta. Tänkte också packa den runt v 30, så 2 veckor kvar för min del.

Trodde jag köpt det mesta men insåg idag att det jag har kvar är stora och viktiga saker. Babynest, bilstol, skötväska, babysitter och sjal. Babynest beställde jag idag. Babysitter funderar jag på Inovi babysitter, någon som vet om den är bra? Någon som har/har haft en Brio Smile och vet vilket babyskydd som passar till chassit? Sjal är en djungel och skötväska hittar jag ingen jag gillar. :(

• Kela1981
    Curlingmorsan skrev 2016-05-31 22:46:29 följande:

Välkomna alla nya! :)

Jag har ingen aning om varken hur min mammas graviditeter och förlossningar varit. Hon är lite speciell och väldigt negativ så det har inte blivit att jag delat mina graviditeter med henne på det sättet jag önskat.

Jag har köpt allt som jag ska ha med mig i BB-väskan förutom en bok och något att äta. Tänkte också packa den runt v 30, så 2 veckor kvar för min del.

Trodde jag köpt det mesta men insåg idag att det jag har kvar är stora och viktiga saker. Babynest, bilstol, skötväska, babysitter och sjal. Babynest beställde jag idag. Babysitter funderar jag på Inovi babysitter, någon som vet om den är bra? Någon som har/har haft en Brio Smile och vet vilket babyskydd som passar till chassit? Sjal är en djungel och skötväska hittar jag ingen jag gillar. :(

Vad tråkigt med din mamma :/
    Jag brukar stå min mamma väldigt nära men denna graviditeten står hon mig rakt upp i halsen!
    Pratade med henne om att packa BB-väskan och så och fick till svar: vaddå packa väska? Du ska ju bara dit och föda barn och sen hem igen. Tack för den liksom, vem fan vet hur utdraget det blir eller vad som händer och vi kanske måste ligga kvar några dagar?!
    Sen angående amning fick jag: jamen du ska ju inte amma denna gången heller. Fast det är väl ändå mitt beslut och ställningstagande! Blev så jäkla arg på henne men kom inte för mig att svara ordentligt.

Jag har också babynest och sjal kvar plus blöjor och eventuellt nåt paket ersättning ifall amningen går åt skogen :)
  • Hazel Grace

Tack för pepp! Vad skulle jag göra utan den här tråden ;) ska ta nya tag och ge mig tusan på att få ledigt.

Jag ska testa den där övertalningen också, kom i augusti, vänta inte till september pysen! Jag har inte frågat mamma om alla sina graviditeter (vi är fem barn) men jag vet att jag själv är född två veckor sent. Hoppas inte jag går över så länge! Min äldsta syster har gått över ca en vecka på sina tre och andra systern gick över med ena och -2 med andra. Alla har varit väldigt stora under sina graviditeter dock och jag är fortfarande ganska liten. Får se hur det artar sig :)

Tänker nog börja packa väskan i juli någon gång. Har fortfarande inte köpt skötbord eller skötbädd, skötväska har jag också kvar att införskaffa. Sen måste jag köpa alla hygiensaker som blöjor, servetter, handdukar och så. Vi har upptäckt att vi måste skaffa en ny bil också. Barnvagnen går inte in i nuvarande bilen utan att fälla ner sätena. Tradigt som tusan men lite roligt att kolla på faktiskt. Är det någon som leasar bil? Är det värt?

• Kela1981

Eh....ok. Försökte lägga upp en bild på skötväskan som jag har och har haft sen dottern men det verkar inte funka :(

I alla fall så tänkte jag tipsa om den för den kostar inte så mycket och har massor med bra fack osv, dyna ingår plus inbyggd hållare för flaska. Fodret i väskan är ljust så man ser allting bra. Jag är inte en av dom som har 4000 saker i min skötväska så jag ville ha en som var hyfsat smidig :)

Googla Ryco skötväska Kelly bag om ni vill se vilken det är :)

• Mika86

Åh grattis E18 till gravpenningen.

Min mammas förlossningar ha varit rätt lätta dock har hon gått över tiden med alla tre, jag som yngst va på väg att komma utanför bb, va kanske därför vår br 4 kom innan sjukhuset.

Säger som de andra med småbarn, man är lixom inne i det så man är typ redan vän, visst kan man va slut på kvällarna nu när man egentligen skulle vilja göra massor, går hemma med de två minsta (1 o 3 år) på heltid så full rulle. Är likadant när folk frågar hur vi orkar med så många barn, det är svårt att svara för det är lixom så vårt liv är, det kan väl va jobbigt med två med väl

Svar på tråden BF Augusti 2016