• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86

E18 ja det ligger nåt i det hon sa, visst vår äldsta är 10 när nr 6 kommer men tycker jag faktiskt kan hålla med henne en del, man själv får lite mer tid själv då de alltid har nån att leka med.

Zarizen finns det hopp om att det slutar sippra o du få komma hem eller är det sjukhus tills han föds? Förstår att allt måste va som en mardröm nu

Här är väskan packad sen ett par veckor tillbaka vill va ute i god tid denna gången

• Snuttispluttis

Lycka till Zarizen!! Hoppas att lillen vill stanna i magen ett tag till. Men OM han skulle vilja ut nu så är det ju jättestor chans att allt går bra ändå när ni har kommit såpass långt ändå. Usch vilken känsla att vattnet börjar sippra redan..

Ersättning har jag kört på Nan hypoallergenic och sen Nan med omega 3&6. Provade aldrig nån annan för det funkade med den. Har Dr. Browns antikolikflaskor. Funkar bättre än Avents för dotterns gasproblem, men många smådelar som måste diskas så det tog sin tid när det var dags att diska och koka 6 st flaskor :S HOPPAS att amningen funkar den här gången! Mycket för min mans skull (och bebisens så klart) så han slipper diska, haha

• Misszandra

Oj så tidigt som vecka 30? jag är i vecka 32 imorgon (31+0) Har fortfarande inte packat väskan, det känns ännu tidigt tkr jag, vet inte varför! Kanske iallafall borde tänka på vad jag vill ha med mig och vad jag behöver ha med mig och skriva ner så man inte glömmer! Cool

• Hallonpajen

Stort lycka till Zarizen! Så tufft, men de är ju ganska stora nu trots allt. Håller tummarna att det går bra för er!

Ja, jag har aldrig packat någon väska innan jag börjar få värkar :D men så har jag ju haft minst ett dygns latensfas...det känns helt knasigt att packa den tidigare än v 38! Speciellt som båda mina gått över tiden - jag kan inte ens föreställa mig att lillebror skulle komma en dag innan BF!

Stolt sytok!
  • Kela1981

I morgon är det dags för glukosbelastning för min del :)
    Ska bli spännande att se hur det ska gå :/
    Dottern brukar vakna vid 6-snåret om hon sover länge och jag ska inte vara hos bm förrän 8 på fastande mage. Jag kommer att vara ett monster ha ha ha ha...

• Hazel Grace

Zarizen, usch va läskigt. Här har en skämtat om att man vill få ut bebis snarast och så händer detta. Hoppas det går bra för er! Skönt att bebisen mådde bra iallafall. Hoppas han stannar så länge som möjligt. Lycka till!

Jag har köpt skötbord idag! Hittade ett på blocket, precis sånt jag velat ha och tänkt köpa. Så gott som nytt och oanvänt också. Galet nöjd är jag :) har även tittat på ny bil idag och provkört. Tog med barnvagnen för att kolla att den gick in i bak, för den går inte in utan att fälla ner sätena i nuvarande. Visade sig att vi inte fick in den i någon bil och vi ifrågasatte ett tag vad vi hade köpt för vagn egentligen :p men så kom en nybliven förälder och bilhandlare förbi och föreslog att vi tog av liggdelen från chassit och la in dom var för sig. Såååå dumma vi kände oss! Då gick den plötsligt in i våran gamla bil också. Hahaha Blev inte lika bråttom att skaffa ny bil nu.

• HJohannesson
    Misszandra skrev 2016-06-01 16:05:28 följande:

När packar ni bb-väskan? i vilken vecka?

Jag har köpt lite smått till förlossningsväskan. Typ tandborste, tandkräm, schampo, balsam.

Annars packar jag sen nog när jag tror det är att dags att åka in. Om vi åker iväg strax innan bf så kanske jag packar färdigt den så den är klar om ngt skulle hända :)
  • Curlingmorsan

Mulan91: Vet inte riktigt om jag vågar svara med risk att bli påhoppad för att man inte "får" känna som jag gör ang bonussonen... Men jag tycker faktiskt det är jättejobbigt, så jobbigt att jag emellanåt funderar på att lämna min sambo. I början gick det bra, men det har blivit värre ju äldre han blivit. Nu är det konflikter nästan varje dag. Det har gått så långt så jag har inga känslor alls för min sambos barn. För mig hade de mer än gärna fått bo hos sin mamma, men det funkar inte, där skulle det gå käpprätt åt helvete för dem rent ur sagt. Allt har inte med minsta sonens Adhd att göra, utan mycket beror på dålig uppfostran och slapphet från föräldrarnas sida. Men adhdn är det som gör att bägaren rinner över, det har som sagt gått så långt att jag funderar på om jag orkar 10 år till innan han flyttar hemifrån. Känner mig jättehemsk som känner så här med tyvärr är det så. :(

E81 jag har varit med på möten på BUP och bett om hjälp hur vi ska hantera vissa situationer. Men svaret vi fått på alla frågor är att försöka undvika konflikter och anpassa oss efter bonussonen. Visst det kanske hade funkat om det var vårt gemensamma barn. Men det är det inte, och vi har 3 (snart 4) andra barn att ta hänsyn till också. Sambon är uppsatt på nån kurs/föreläsning men han har stått i kö i 1 år och de vet inte när nästa kommer starta. Men det kommer handla om hur man ska hantera olika situationer. Inget om hur man ska hjälpa barnen att själva kunna hantera vissa situationer. Jag tycker också att en 11åring är tillräckligt stor för att kunna lära sig att hantera sina känslor. Men tydligen inte enligt BUP. Och i skolan gör de allt för att slippa konflikter, låter honom komma undan för att de inte orkar ta en konflikt. Så det han får lära sig är att han kan nästan göra som han vill, omgivningen anpassar sig för att slippa konflikter. Känns som en bra strategi att bygga en grund inför framtiden på...

• Mika86

Hazelgrace haha antingen väldigt stor vagn eller väldigt liten bil vi har haft samma bekymmer men köpte vagn efter bilens storlek istället, fast ha varit med "stor" familjebil (som i själva verket va värdelös ur lastsynpunkt)

Curlingmorsan usch vad det låter jobbigt trodde faktiskt att man fick mer hjälp än så. Är ju inget bra sätt att göra allt för att slippa konflikter, han behöver ju med hjälp att handskas med det, han kommer ju inte att slippa konflikter resten av livet precis. Är inte alls insatt i adhd träsket så men fattar ju att man behöver rätt verktyg att jobba med både barn o föräldrar

• Nmg

Nån som Hört Nåt från skattenmust? Hon har inte varit inne på ett tag?

Känner igen vagnproblemet, vi har en kombi men den är

Väldigt liten och kompakt så vi köpte vagn efter bil men jag är Nöjd ändå, den är jättefin

Svar på tråden BF Augusti 2016