• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86

Ja fy inte innan v 35 iaf så länge måste han allt vänta, står hellre ut med att känna sig som en svettpöl. Men man blev ju verkligen påmind o att det är så nära när han föddes o ändå mår bra.

Snuttispluttis åh vad mysigt att bowla va jätte länge sen jag gjorde det trots att vi ha en bowlinghall jämte dagis.

Kläder ja det är inte lätt, köpt lite begagnat o lite nytt genom åren men överdelar ha jag köpt vanliga fast lång modell

• Kela1981

De enda mammakläderna jag har köpt är byxor för det fixar jag inte att ha vanliga. Men annars har jag bara försökt hitta vanliga kläder som funkar ändå. Typ tunikor och långa linnen. Hade kvar allt från när jag väntade dottern och har varit gravid under samma årstider med dom båda så det var ju bra planerat ;)
    Dessutom hade jag turen att få en del från svägerskan som har fött fyra barn så det togs tacksamt emot :)

• Mulan91

Skönt att man inte är den enda som är "snål" när det gäller mamma kläder haha :)

• Snuttispluttis

Ja Mika, det var jätteskoj! Stel och värkig idag dock, men det hade jag kanske varit ändå :P Riktigt kul familjeaktivitet så det borde ni göra oftare när ni har en bowlinghall så nära tillhands :)

Samma här Kela! Praktiskt (och ekonomiskt) att vara gravid samma årstid :) Och sjukt bra att få av folk i ens närhet! Jag har väldigt liten familj och är den första att få barn så inte mycket att få lånat eller skänkt här tyvärr.

Och alltså, jag kan knappt gå i perioder längre! Hade värk från korsryggen ända ner i ena knät på den korta promenaden förut :( Ska se om det går bättre med en krycka. Så tråkigt om man inte ens ska kunna gå förrän bebisen kommit ut!

• Misszandra
    Snuttispluttis skrev 2016-05-30 12:36:07 följande:

Ja Mika, det var jätteskoj! Stel och värkig idag dock, men det hade jag kanske varit ändå :P Riktigt kul familjeaktivitet så det borde ni göra oftare när ni har en bowlinghall så nära tillhands :)

Samma här Kela! Praktiskt (och ekonomiskt) att vara gravid samma årstid :) Och sjukt bra att få av folk i ens närhet! Jag har väldigt liten familj och är den första att få barn så inte mycket att få lånat eller skänkt här tyvärr.

Och alltså, jag kan knappt gå i perioder längre! Hade värk från korsryggen ända ner i ena knät på den korta promenaden förut :( Ska se om det går bättre med en krycka. Så tråkigt om man inte ens ska kunna gå förrän bebisen kommit ut!

Jag har också problem med att gå, fast min mage krampar riktigt mkt, måste stanna eller gå i slowmotion för att det ska släppa. Antar att det är sammandragningar, men riktigt tråkigt då jag är van att vara ute och gå varje dag. Snart gavledig så ska försöka ta lugna promenader då. Hoppas det löser sig med en krycka för dig, har sett andra som har det för att avlasta och tyckt det fungerat bra. 
  • Mulan91

Jag hade också jätte mycket problem med att gå, har det fortfarande när jag ansträngt mig men sen jag blev sjukskriven har det blivit bättre! Jag råder er att ta det så lugnt ni kan och inte ta på er för mycket.. Vet att man vill eftersom vi fortfarande är personer med saker att göra och inte bara gravida.. Men vila hjälpte mig mycket, mer än nåt annat. Försök ta mitt råd!! Hoppas ni mår bättre snart <3

• Misszandra
    Mulan91 skrev 2016-05-30 14:08:00 följande:

Jag hade också jätte mycket problem med att gå, har det fortfarande när jag ansträngt mig men sen jag blev sjukskriven har det blivit bättre! Jag råder er att ta det så lugnt ni kan och inte ta på er för mycket.. Vet att man vill eftersom vi fortfarande är personer med saker att göra och inte bara gravida.. Men vila hjälpte mig mycket, mer än nåt annat. Försök ta mitt råd!! Hoppas ni mår bättre snart <3

Jag märker det också, efter att ha varit ledig hela helgen utan att faktiskt göra något alls (förutom vardagssysslor) så mår min kropp väldigt bra, inte som efter en dag man jobbat och är helt slut i både kropp och knopp. Har bara till fredag också att jobba sen blir jag gravledig. Ska verkligen bli så skönt.  
  • E81

Hej!

Är (snart) 35 år och gravid med mitt andra barn, har en son född 2006. Bebisen, en pojke, är beräknad till den 8/8, men eftersom jag ska föda med planerat kejsarsnitt så lär förlossningsdatum bli runt den 1-2/8. Kan man hänga här? =)

Bor i Stockholm och jobbar som förskollärare. Har sökt graviditetspenning men inte fått svar än (vågar inte hoppas för mycket) fr o m den 8 juni, annars jobbar jag t o m den 21 juni. Just idag känns det dock som att jag knappt kommer orka jobba veckan ut. Fy i satan vad trött, svullen, snorig, stel och allmänt hopplös man kan känna sig ibland? Hur har ni det? 

*Anton* 19/6-06
  • Kela1981
    E81 skrev 2016-05-30 20:12:26 följande:

Hej!

Är (snart) 35 år och gravid med mitt andra barn, har en son född 2006. Bebisen, en pojke, är beräknad till den 8/8, men eftersom jag ska föda med planerat kejsarsnitt så lär förlossningsdatum bli runt den 1-2/8. Kan man hänga här? =)

Bor i Stockholm och jobbar som förskollärare. Har sökt graviditetspenning men inte fått svar än (vågar inte hoppas för mycket) fr o m den 8 juni, annars jobbar jag t o m den 21 juni. Just idag känns det dock som att jag knappt kommer orka jobba veckan ut. Fy i satan vad trött, svullen, snorig, stel och allmänt hopplös man kan känna sig ibland? Hur har ni det? 

*Anton* 19/6-06
    Här kan man absolut hänga!
    Välkommen :)
  • Mika86
    E81 skrev 2016-05-30 20:12:26 följande:

Hej!

Välkommen till vår lilla skara o Grattis med, har oxå en son född 2006

Jag känner mig som en blöt sprängfylld badboll lider verkligen av värmen redan
Svar på tråden BF Augusti 2016