• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91
    Zarizen skrev 2016-06-01 13:57:49 följande:

Inte skrivit på ett tag.

Ligger just nu inne på förlossningen/BB i Örebro. Vattnet började sippra på mig imorse.. Inte nått jag räknat med precis! Mått bra sista tiden. De har gjort ultraljud och barnet mår bra och fostervatten finns kvar. Men det kommer nog fortsätta rinna nu och kan nog räkna med att få barn bra mycket tidigare än väntat.. Har fått kortison för att barnets lungor ska utvecklas och antibiotika för att förhindra en ev infektion. Blir inlagd nu så får se vad som händer sen...

Åh Zarisen! Mina tankar är med er, hoppas allt går bra! Tråkigt att du fick läggas in men bra att du/ni får den vård som behövs! Lycka till vännen!
  • HJohannesson

Inte skrivit på ett tag.

Ligger just nu inne på förlossningen/BB i Örebro. Vattnet började sippra på mig imorse.. Inte nått jag räknat med precis! Mått bra sista tiden. De har gjort ultraljud och barnet mår bra och fostervatten finns kvar. Men det kommer nog fortsätta rinna nu och kan nog räkna med att få barn bra mycket tidigare än väntat.. Har fått kortison för att barnets lungor ska utvecklas och antibiotika för att förhindra en ev infektion. Blir inlagd nu så får se vad som händer sen...

Men !! Hoppas att det slutar!
    Många kramar
  • Misszandra

Inte skrivit på ett tag.

Usch! Jag håller alla tummar för er. Hoppas verkligen att det avtar och går superbra ändå. 
  • Mulan91
    Misszandra skrev 2016-06-01 16:05:28 följande:

När packar ni bb-väskan? i vilken vecka?

Vet inte vilken vecka exakt men jag tänkte packa den tidigast i början av juli men vill inte ha för bråttom.. Blir i juli nån gång iaf :)
  • Nmg

Kram det ordnar sig!

Inte skrivit på ett tag.

• Zarizen

Är i vecka 29 nu, 28+1. Ber till gudarna att det lugnar ner sig och att han stannar kvar i magen ett tag till. Denna första dag på sjukhus har varit som en otäck mardröm, väntar hela tiden på att jag ska vakna upp från den..

• E81

Zarisen: Är helt ny här men läste ditt inlägg och håller tummarna för att allt blir bra!

Mika86: Vet du vad? För ett par år sen på jobbet pratade jag med en mamma (ett år äldre än jag) som precis hade fått barn nummer sex på sju år. Jag frågade henne hur i all världen hon orkade, när jag upplevde att ett barn kunde vara tufft nog. "Nej, men vet du? Det var mycket jobbigare med bara ett barn!" svarade hon glatt. jag litar fortfarande inte riktigt på hennes svar men KANSKE var det så hon upplevde det? Att det liksom bara rullar på? Intressant det där...

Gud, BB-väska... hade jag helt glömt bort! Håller tummarna att han vill vara kvar till det är dags för snittet och eftersom det blir ett bestämt datum så känner jag att tiden finns.

Hade en hel del att läsa ikapp och minns inte vem det var som skrev om bonussonen med ADHD och BUP som sagt att han för för liten för att lära sig stratergier för att hantera sin ilska/frustration (var det så?): låter som kvalificerat skitsnack, om du frågar mig! Vaddå för liten? Han är 11 år! Han borde, framförallt för sin egen skull, ha fått börja lära sig de där strategierna för länge sen, med stöd från er vuxna runtomkring honom. Vafan, barn i förskolan med olika behov är ju stora och kompetenta nog att lära sig enkla strategier för att hantera sin vardag. Tycker synd om din bonusson som uppenbarliggen inte har fått det stöd han behöver från "experterna"...

*Anton* 19/6-06
Svar på tråden BF Augusti 2016