• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis

Tack Miszandra, hoppas att det ska funka för mig också!

Jag tar knappt hänsyn till sd den här graviditeten. Hur ska man kunna det när en elvamånaders vill bli lyft, buren och lekt med? :/ Så länge som det inte gör överdrivet ont eller att det blir fler sd på rad så tänker jag att det får gå helt enkelt. Hoppas att det inte blir värre för dig heller!

Tack Mulan! Här har jag ju gått sjukskriven sen mammaledigheten tog slut (lite oklart om jag får pengar än) så här händer nästan inte mer än att jag tar hand om dottern. Har gått bra att gå upp till 5 km i sträck förut, men idag fick jag stappla mig fram i 2,5 km :(

Men vecka 30 på torsdag! Det går framåt :D

Och välkommen E81! Usch vad tungt att jobba som förskolelärare när man börjar bli stor. Jag orkar ju knappt med att ha hand om en! :P

• Hazel Grace

Välkommen E81! Här är alla välkomna och här kommer du trivas :)

Jag är sååå trött hela tiden! Har asont i höfterna och ljumskarna, kan inte sträcka mig efter något utan att det hugger till, huvudet dunkar och mitt humör skiftar som fasen. Blev arg på en kollega som uttryckte sig klumpigt om tjejer och det har tydligen blivit en snackis nu. Det var ändå en av de mildare utbrotten jag fått. Är helt förvirrad också. Tog med mig solglasögonfodralet istället för plånboken när jag skulle köpa lunch, skulle hämta papper att anteckna på men hämtade torkypapper istället. Sen har jag stämplat in helt fel varor hela dagen med, skrivit in potatis istället för tomater, kokosnötter istället för gurka osv.. Helt snurrig.

Fick avslag på gravidpenningen idag också. Ganska väntat men ändå surt. Vet inte om jag ens ska orka bry mig om att överklaga, det kommer ju bara ta ännu mera tid. Min kollega blev nekad när hon överklagade men fick igenom en sjukskrivning from idag. Ska jag ha en chans att hinna få en läkartid för att få sjukskrivning innan bf måste jag typ boka den nu. Semestrar och sånt liksom.

Gnälligt inlägg men det är sån jag är nu. Vill bara att tiden ska gå så att jag får ut den här discokungen snart! Han tränar banne mig akrobatikdisco här <3

• Misszandra

Jag och min sambo har börjat med övertalningsmetoden. Vi ska övertala honom att han ska ut så fort han är redo, om ca 6-7 veckor. Och jag försöker förklara att ett julikalas är mysigare än ett augustikalas. Om han väntar 2 veckor över BF kommer han ju när skolorna börjar, supertråkigt. Har bf 3 augusti så ett julibarn kan det gott bli. Man kan ju alltid hoppas att han lyssnar och överväger, hahah. Skämt och sido. Jag är så trött på att ha ont och har han hellre utanpå än inuti när han ändå är färdigbakad. 

• Mika86

Hazel grace nej fy fan vad trist med avslag särskilt nu när det är semestertider o grymt varmt.

Misszandra åh hoppas det kan funka. Ska nog öva det jag med de ska ju ändå lyssna på sina föräldrar så lika bra att börja i tid. Fast ska tjata o tjata om att han ger fan i att komma hemma o innan v 37+0

• Kela1981

Fy vad trist Hazel Grace :( Men försök få till en läkartid så dom kan sjukskriva dig på studs och få koppla av lite innan bebis är här.
    Jag vet att jag mest klagar över sjukskrivningen men jag hade inte rett ut att jobba ändå. Det är mest huvudet som vill mer än kroppen klarar av ;)

Det där med övertalning av bebis vet jag inte om jag vågar mig på ;) Har en dotter på två som typ gör tvärtemot vad jag säger hela tiden så om bebisen är likadan så lär hon väl stanna till september ha ha ha.... Inte värt att riskera ;)
    Men jag har en känsla av att denna ungen kommer tidigare än beräknat....bara magkänsla egentligen :)
    Hade varit coolt om hon kom 18/8 för då är det dottern 16/6 jag 17/7 och bebis 18/8 :D

• Mulan91

Hazel Grace vad tråkigt, jag tycker du ska prata med en läkare och sjukskriva dig! Det måste du ju ändå få göra så som du mår.

Verkar som vi alla mer eller mindre är tröttna och slitna nu, haha. Måste ändå säga att jag tycker första trimestern var värst :/ med illamåendet, tröttheten, yrseln blä kände mig som ett spöke!

Just nu har jag testat mitt foglossningsbälte :| jag hatar det. Helt obekvämt och jobbigt. Undra om det gör någon skillnad om jag använder den längre perioder, just nu tycker jag inte att den gör så mycket!

Haha Mika det gör du rätt i xD

• Mulan91
    E81 skrev 2016-05-30 20:12:26 följande:

Hej!

Är (snart) 35 år och gravid med mitt andra barn, har en son född 2006. Bebisen, en pojke, är beräknad till den 8/8, men eftersom jag ska föda med planerat kejsarsnitt så lär förlossningsdatum bli runt den 1-2/8. Kan man hänga här? =)

Bor i Stockholm och jobbar som förskollärare. Har sökt graviditetspenning men inte fått svar än (vågar inte hoppas för mycket) fr o m den 8 juni, annars jobbar jag t o m den 21 juni. Just idag känns det dock som att jag knappt kommer orka jobba veckan ut. Fy i satan vad trött, svullen, snorig, stel och allmänt hopplös man kan känna sig ibland? Hur har ni det? 

Välkommen och grattis!! :) d bara o hänga på här!

Wow, vilken kämpe du är! Jag orkar knappt me min 6 åring ibland haha och du har en hel skara ungar att ta hand om. Hoppas du går penningen beviljad :) du är inte ensam om att känna dig helt förstörd till och från!
  • Nmg

Nån mer än jag som är trött igen?

Är i v 28 nu, sjukt trött på jobbet, förstår inte hur jag ska orka jobba i 6 veckor till, är helt mosig i hjärnan, förvirrad, glömsk och trött!

• Misszandra
    Mika86 skrev 2016-05-31 07:13:30 följande:

Hazel grace nej fy fan vad trist med avslag särskilt nu när det är semestertider o grymt varmt.

Misszandra åh hoppas det kan funka. Ska nog öva det jag med de ska ju ändå lyssna på sina föräldrar så lika bra att börja i tid. Fast ska tjata o tjata om att han ger fan i att komma hemma o innan v 37+0

Haha jaa exakt. Lika bra att vara att tjatig morsa redan, så man får som man vill. Jag går in i vecka 32 på torsdag och är så trött på att ha ont. Jag vill ju inte att han ska komma redan, men i vecka 38 är han klar och redo. 
  • Misszandra

Jag har börjat få typ mensvärk - molvärk. Inte känt av det på 100 år känns det som. Antar att det är livmodern som växer men jag kände bara av det precis i början typ innan vecka 12 och igår kväll fick jag jätteont, haft problem att ligga på vissa sätt i natt pga det och foglossning. Nån annan som också har det? Är i vecka 30+5 nu. 

Svar på tråden BF Augusti 2016