• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis

Trist Hazel Grace! Säger som de andra, försök få till en sjukskrivning istället!

Ja, vi verkar vara smått handikappade allihopa på ett eller annat sätt just nu. Hoppas att det blir bättre!

Angående övertalning så tänker jag som Kela. Börjar jag hoppas på bebis innan BF så blir det väl två veckor efter istället :S Lite hoppas jag att alla sd jag har ska göra att hon vill ut tidigare, men dumt om man blir besviken när det närmar sig BF utan att nåt händer.

Jag är rätt pigg i huvudet även om kroppen orkar noll. Får sova bra för dottern hittills.

Men det är svårt att hitta en bra ställning att somna i. Det som är skönast för höfterna är på rygg och det vågar jag inte riktigt pga vena cava.

Nån som har nåt tips?

• Mika86

Haha kela då förstår jag dig, bättre att då försöka övertala bebisen om att ligga där inne till bf eller nån vecka mer

Jag har fått tidigare för varje barn (eller ja tvåan o trean kom båda bf-4) men hoppas verkligen inte att det bli ännu tidigare nu då förra kom i v 34+6, få allt sätta plugg, visst är det trevligt att träffa ambulanspersonalen då de alltid är trevliga men nä det finns andra som behöver de bättre.

Usch ja dessa nätter, allt är obekvämt eller gör ont,klarar inte ligga på rygg mer än max 5 minuter även om det är bäst för min ömma nacke

• Curlingmorsan
    Misszandra skrev 2016-05-31 10:39:57 följande:

Jag har börjat få typ mensvärk - molvärk. Inte känt av det på 100 år känns det som. Antar att det är livmodern som växer men jag kände bara av det precis i början typ innan vecka 12 och igår kväll fick jag jätteont, haft problem att ligga på vissa sätt i natt pga det och foglossning. Nån annan som också har det? Är i vecka 30+5 nu. 

Jag har också mensvärk till och från, har haft det från v 22-23 och är i v 28 nu. Tror och hoppas det är livmodern som växer.
  • HJohannesson
    Snuttispluttis skrev 2016-05-31 10:51:15 följande:

Trist Hazel Grace! Säger som de andra, försök få till en sjukskrivning istället!

Ja, vi verkar vara smått handikappade allihopa på ett eller annat sätt just nu. Hoppas att det blir bättre!

Angående övertalning så tänker jag som Kela. Börjar jag hoppas på bebis innan BF så blir det väl två veckor efter istället :S Lite hoppas jag att alla sd jag har ska göra att hon vill ut tidigare, men dumt om man blir besviken när det närmar sig BF utan att nåt händer.

Jag är rätt pigg i huvudet även om kroppen orkar noll. Får sova bra för dottern hittills.

Men det är svårt att hitta en bra ställning att somna i. Det som är skönast för höfterna är på rygg och det vågar jag inte riktigt pga vena cava.

Nån som har nåt tips?

Har du mått dåligt av att sova på rygg?

Annars kan jag inte tänka mig att det är någon fara. Jag sover fortfarande på rygg när värken tillåter :)
  • Kela1981

Jag har också mensvärk just nu. Har för mig att det stod att det är en kraftig tillväxt period mellan vecka 28-32 så jag antar att det är det som spökar.
    Dessutom är den fantastiska halsbrännan tillbaka på nätterna. Känner ingenting på dagarna men kan vakna på nätterna av den :(
    Så nu sover jag med kuddar mellan benen, under huvudet och under magen ha ha ha.... Rustad för kuddkrig om sambon inte skulle sköta sig XD

• Sara25
    Nmg skrev 2016-05-31 09:46:21 följande:

Nån mer än jag som är trött igen?

Är i v 28 nu, sjukt trött på jobbet, förstår inte hur jag ska orka jobba i 6 veckor till, är helt mosig i hjärnan, förvirrad, glömsk och trött!

Jag känner också att jag börjar bli trött igen..!
    Är tillbaka på jobbet efter en veckas semester, men det känns som att hjärnan fortfarande har semester..!

Har inga andra krämpor, så jag hoppas verkligen att jag får fortsätta att må bra och kunna röra mig som vanligt Tungan ute
    Skall jobba en bit in i augusti är tanken, och jag hoppas det fungerar!
  • Sara25

Om det går så vill jag gärna bli tillagd på bf-listan.Glad

Bf 27/8, en flicka, första barnet.

• Snuttispluttis
    HJohannesson skrev 2016-05-31 11:53:44 följande:

Har du mått dåligt av att sova på rygg?

Annars kan jag inte tänka mig att det är någon fara. Jag sover fortfarande på rygg när värken tillåter :)

Nä, inte vad jag vet. Men slappnar av så när jag lägger mig på rygg så är lite rädd att jag inte ska känna av om det blir syrebrist pga att jag är så trött och somnar :/

Vad tror du om den risken?

Kör på en kudde mellan benen och en kudde att hålla om på ena sidan. Sen ligger dottern på andra sidan så där kan jag inte ha kudde. Inte lätt att vända sig ordentligt med henne liggandes nära. Tror att min man ska få börja ligga närmast nån natt då och då ;)

Ingen mensvärk här än tack och lov, men det känns som att det ligger en stor och tung sten i magen. Usch att vara så här otymplig! Bebisen verkar böka ner sig i bäckenet iaf så det går framåt.
  • Misszandra
    Curlingmorsan skrev 2016-05-31 11:50:17 följande:
    Jag har också mensvärk till och från, har haft det från v 22-23 och är i v 28 nu. Tror och hoppas det är livmodern som växer.
    Har också för mig jag läst det men har inte känt något innan och nu när jag snart är inne i vecka 32 kommer det. Blev bara orolig för de säger ju också att det är så förlossningen börjar, med mensvärk - molvärk. Och eftersom jag inte känt de innan blir man lite misstänksam. 
  • Curlingmorsan
    Misszandra skrev 2016-05-31 17:15:12 följande:
    Har också för mig jag läst det men har inte känt något innan och nu när jag snart är inne i vecka 32 kommer det. Blev bara orolig för de säger ju också att det är så förlossningen börjar, med mensvärk - molvärk. Och eftersom jag inte känt de innan blir man lite misstänksam. 
    Hmm ja så kanske det är. Är så längesen jag var gravid senast så jag har glömt det mesta av hur det är och hur det ska kännas. Är du orolig så är det kanske bäst att ringa förlossningen? Bättre ringa en gång för mycket.
Svar på tråden BF Augusti 2016