• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    Nmg skrev 2016-06-20 00:07:51 följande:

Föressten hur Länge till Jobbar ni? Jag jobbar 3 veckor till, usch känner mig Såååå less på jobbet nu, orkar inte ens gå dit känner jag.

Jag har varit sjukskriven i typ en månad redan och även om jag är uttråkad ibland så fattar jag inte hur jag skulle klarat av att jobba så här länge.
    Hoppas din sista tid går fort på jobbet så du får komma hem och ladda inför bebis <3
  • Mika86

Jo ja jisses vad inlägg, väldigt aktiv tråd Ang ersättning är det inget jag kommer köpa innan utan blir på vägen hem isf. Körde på nån 1 med dottern då det va det hon fick på sjukhuset. Har med hört det där om fixering o omföderska, vet inte om det stämmer, jag har aldrig haft fixerade barn innan förlossningen startar, första va ruckbar på fredagen o föddes på söndagen, andra hade jag förvärkar o va öppen 3 cm men ändå bara ruckbar. Idag är det dax för tul

• Mulan91

Har hört att Semper har socker i sig , är det sant? Min vännina som e ssk sa att Nan är mycket hälsosammare.. Kan va värt att kolla upp :)

Kela så du tror barnet fixerat sig ändå? Min BM sa att det inte spelar någon roll sålänge barnet är rätt vänt sen... Undra om det är sant haha :P tycker att det trycker jätte mycket neråt nu och d e typ obehagligt att sitta på toa :/

• Hallonpajen

Jag jobbar bara 8 dagar till! Tjohoo! Men sen har jag 7 veckors semester, varav de 2 sista själv med ungarna...jag har nästan lite ångest inför det redan :) Det är omöjligt att motivera sig att jobba men det är ack så skönt att få sitta ner, gå på toa och äta i lugn och ro. Min älskade lilla 3,5 åring vet hur man håller igång sina föräldrar om man säger så... ;)

Jag läste i min app att man kunde må illa nu igen p.g.a. bebis tillväxt och hormonpåslag och det har stämt för mig de två senaste dagarna iaf...någon mer som märkt det? Inte så att jag kräks, men det där bakisillamåendet (som typ bara går över om jag småäter...) är tillbaka.

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-06-20 10:28:42 följande:

Har hört att Semper har socker i sig , är det sant? Min vännina som e ssk sa att Nan är mycket hälsosammare.. Kan va värt att kolla upp :)

Kela så du tror barnet fixerat sig ändå? Min BM sa att det inte spelar någon roll sålänge barnet är rätt vänt sen... Undra om det är sant haha :P tycker att det trycker jätte mycket neråt nu och d e typ obehagligt att sitta på toa :/

Har ingen aning om Semper har socker i, det verkar ju konstigt tycker jag.
    Dottern fick nan på BB för det var det dom hade där. Jag hade med mig också men vi fick låna både flaskor och fick ersättning som dom hade där.

Jag tror att bebis ligger rätt i alla fall och hoppas på att hon fixerat sig. Hon kör upp fötterna under revbenen på mig hela tiden aj aj aj.... Så huvudet är neråt ;)
  • Misszandra

Kela det var jag som skrev det om att foglossningen kan bli värre om bebisen fixerar sig. Jag har själv märkt av det och även doktorn sa det till mig i lördags. Min foglossning är helt sjuk nu, jag har så himla ont i mina höfter, sover sjukt dåligt och har ont bara jag rör mig. 

• Misszandra

Asså jag har en fråga som kanske inte är helt fräsch, haha. Jag undrar om det bara är jag. Jag har typ varit förstoppad hela graviditeten, gjort nr 2 kanske varannan var tredje dag ungefär och det har inte alltid varit helt lätt, ibland har det gått fler dagar emellan. Nu i en vecka har jag haft typ diarré och behövt gå på toa mellan 2-3 och 5(!!!!) gånger per dag. Det bara vände tvärt och blev en så lustig omställning för en, vad kan de bero på? Nån annan som känner igen sig?

• Mulan91

Jo tack haha sparkar mot revbenen är inge kul. En gång kändes d som att min magsäck fick sig en omgång också usch kändes hemskt haha :(

Min mage känns inte helt glad, tror d e järntabletterna. Hade en period när jag också fick springa på toaletten men nu är det lugnare!

• Kela1981

Jag har också haft en period av diarré men nu är jag tillbaka på förstoppning ha ha ha... Ingenting är konstant, här gäller det att vara flexibel ;)
    Har för mig att jag hade det så sist också men sen i slutet så höll förstoppningen i sig hela vägen ut tyvärr.
    Säger man inte att man ofta får diarré strax innan förlossningen? Som att kroppen förbereder sig för vad som komma skall?
    Men det är väl lite tidigt för det redan nu?

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-06-20 12:40:37 följande:

Kela det var jag som skrev det om att foglossningen kan bli värre om bebisen fixerar sig. Jag har själv märkt av det och även doktorn sa det till mig i lördags. Min foglossning är helt sjuk nu, jag har så himla ont i mina höfter, sover sjukt dåligt och har ont bara jag rör mig. 

Samma här!
    Ska fråga läkare och bm på onsdag så får vi se om dom säger samma som din.
    Allt gör ont nu :(
Svar på tråden BF Augusti 2016