• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Misszandra

Jag är i vecka 34, och vill gärna inte ha det så här i flera veckor till. Fast jag vet inte vad som är värst, diarré eller förstoppning. Jag har hört det, att när förlossningen sätts igång får man diarré men som sagt, det känns tidigt men det går inte över. Har varit förstoppad från att jag blev gravid tills för en vecka sen, så man blev ju lite smått chockad. Järntabletter gör ju magen konstig också, så förstår att din mage kanske inte är i ett med dig, Mulan. 

Kela: Gör det, fråga dom. Det verkar ju som att alla läkare har olika svar på allt men de kanske ger dig en bättre förklaring. Om jag inte minns helt fel så har jag för mig att hon sa att om man har haft foglossning innan och bebis fixerar sig kan det förvärra foglossningen. Men sen finns det säkert 1000 andra grejer som förvärrar en foglossning. Men förutom foglossning så är det jätteskönt att han har fixerat sig, min magsäck mår mycket bättre och även mina revben. 

• Curlingmorsan

Så trött och ledsen på min familj som är väldigt tydliga med att de tycker den här bebisen är "en dum idé". Först var det mamma när jag berättade för henne. Bara negativa kommentarer, inte ens ett grattis. Sedan min lillebror. Så farmor som undrade om det verkligen var planerat. Och nu idag farfar som sa att han tyckte det var ett dumt påhitt. Att jag får skylla mig själv att jag mår dåligt och att det var en dum idé att skaffa ett barn till. De har alla varit tydliga med att de anser att vi har tillräckligt många barn och har fullt upp med dem. Vi har två barn var sedan innan. När vi planerade och blev gravida så hade jag bara mina barn varannan vecka. HATADE det och kände mig halv och tom den veckan de var hos sin pappa. Min sambo har sedan vi flyttade ihop haft sina barn på heltid, de är hos sin mamma varannan helg. Jag och hans barn klickar inte riktigt så jag har tyckt det varit jättejobbigt att vara hemma den vecka mina barn inte varit här. Jag skaffade inte barn för att få vara med dem bara varannan vecka. Men för alla som inte har det så så är det ju tydligen en dröm. Att kunna göra vad man vill varannan vecka. Ja det är en dröm, en mardröm!!! Sedan 6 månader tillbaks så bor min dotter här på heltid också, är hos sin pappa varannan helg. (Mina barn har samma pappa, men det funkade inte med dottern där vv.) Så visst nu har jag fullt upp med henne och hennes träningar, men det gör ju inte att lillebror i magen är en "dålig idé" för det. Blir så ledsen när de inte är glada för min/vår skull. Om de nu tycker som de gör så kan de väl hålla det för sig själva och inte säga någonting istället.

• Misszandra

Usch vad hemskt, Curlingmorsan. Blev väldigt rörd av vad du skriver och förstår inte alls hur folk tänker. Om man nu tycker att det är en dålig idé så kan man faktiskt hålla det för sig själv, och oavsett hur dåligt man mår så får man INTE "skylla sig själv" man kan ju aldrig veta hur man ska må när man blir gravid, jag planerade inte att vara världens tråkigaste som bara är trött och har ont hela tiden men så blev det denna gången. Och oavsett om det inte hade varit planerat så är det fortfarande ett barn som SKA komma till världen. Då kan man stötta oavsett vad ens egna värderingar säger. Speciellt om man är familj. 

Jag känner på mig att min sambos syskon nog tyckte att vi är för unga för att skaffa barn, att det var en dålig idé, de har inte sagt något men jag har bara den känslan.

• Kela1981

Men vad är det för idiot-kommentarer Curlingmorsan?!
    Er bebis är väl ingen dålig idé oavsett hur mycket eller lite ni har era andra barn?
    Det är väl dessutom ingen annans ensak hur många barn man har?
    Herregud! Man får absolut lov att ha sina egna åsikter och tankar om andras sätt att leva men man får också lov att hålla dom för sig själv om det inte är positivt! Framförallt om det gäller en gravid kvinna i ens familj!
    Nä! Stå på er och fokusera på de familjemedlemmarna som ger positiv energi. Negativitet finns det gott om ändå <3

• Nefermiw
    moen skrev 2016-06-20 07:24:12 följande:

Hade också lågt sittande moderkaka och va helt beredd på snitt. Gjorde ultraljud i v.33 men då hade den flyttats tillräckligt långt upp för att klara en vanlig förlossning tack och lov då jag är så himla taggad och på att föda vanligt, längtat efter förlossning så kändes jobbigt att veta att det antagligen skulle bli snitt. Vilken vecka är du i? :)

Jag är i vecka 32 nu och läkaren tittar igen när jag är i vecka 35, men förra vecka så han att det ser ut som att det blir snitt, men man kan ju inte veta säkert. Jag blev också vänlig besviken, men har börjat vänja mig vid tanken.
  • Mika86

Jag har aldrig haft problem så med magen, tack o lov, varit nån enstaka dag bara. Curlingmorsan fy fan vad trist kan man inte säga nåt positivt så behöver man inte säga nåt alls. Tyvärr är det ju så med folk att de bara måste slänga ur sig dumma saker för att de kan

• Nmg

Hej vet ni hur det är med kolesterol under graviditeten? Gjorde ett hälsotest genom jobbet idag och mitt kolesterol Låg på 7,3!! Mitt blodtryck var bra. Hon sa att det kan påverkas av graviditeten, har googlat lite och på vissa sidor står det oxå så.. Har ni

Nån erfarenhet av detta?

• Mulan91

Hemskt att man kan yttra sig negativt om ett barn som är på väg!! Håll käften liksom, det är inte deras liv. Fy vad irriterande ! Tycker du ska vara ärlig o säga till dom att du blir ledsen av deras kommentarer och att de i framtiden kan hålla tyst om de ska yttra sig negativt om någon i din familj.

Diarré fick jag en vecka innan min första förlossning haha var helt tömd sen på förlossningen, vilket var bra hahaha slapp skita ner mig xD

Har ingen koll på mitt kolesterol alls tyvärr :/

• Zarizen

Uppdatering:

Lilla Brooklyn mår bra. Har blivit av med navel kateter, ingen cpap eller syrgas, inget dropp. Har sond där han matas med min bröstmjölk varannan timme (jag pumpar ur och har massor...) idag blev han av med kuvösen och ligger i värmebädd eller hos mig då hud mot hud. Hans vikt har vänt uppåt och han är världens finaste :)

• Hazel Grace

Curlingmorsan, fy va elakt! Barn är ju underbart, oavsett vad! Skit i dom, man säger inte så. Man kan oroa sig och så men att säga rakt ut på det sättet att det är en dålig idé och man får skylla sig själv... Dra åt fanders! Man stöttar sin familj, punkt slut.

Svar på tråden BF Augusti 2016